HUS 754-2023 / HENKILÖHYGIENIA

Määräaika: 20.1.2025 12:00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
HUS 754-2023 / HENKILÖHYGIENIA
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
16.12.2024 9:37 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
3.1.2025 12:00 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
20.1.2025 12:00 (UTC+02:00)
Organisaatio
HUS-yhtymä
Kuvaus
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia henkilöhygienian tarvikkeista. Hankintaan sisältyvät mm.:
1. Ihon ja hiusten pesuaineet
2. Pesupyyhkeet, -laput ja -kintaat
3. Ihonhoito
4. Suuhygienia
5. Hiustuotteet, kynsienhoito ja ihokarvanpoisto
6. Kuukautissuojat
Osa-alueet ja niiden sisältämät tuotekorit on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 Tarjouslomake.
Hankinta on jaettu osiin, siten että jokainen osa-alue sisältää useita tuotekoreja. Päätökset tehdään tuotekoreittain ja tullakseen vertailluksi tulee tarjous jättää hyväksytysti tuotekorin kaikista tuotteista.
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin laadukkaat tuotteet, jotka palvelevat HUSn ja muiden tilaajien tarpeita. Tavoitteena on myös että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.
Hankinnan kohteeseen sisältyvät myös vertailtavien osa-alueiden lisäksi lisätarjousvälilehdeltä (Liite 1 Tarjouslomake) valittavat tuotteet. Lisätarjousvälilehdelle on mahdollista tarjota pyydettyjä pienimenekkisiä erikoistuotteita, tai sellaisia tuotteita, jotka tarjoajan mielestä liittyvät kiinteästi tähän kilpailutukseen tuoteryhmiin. Hankintayksikkö pidättää oikeuden valita tai jättää valitsematta lisätarjousvälilehdeltä tuotteita sopimusvalikoimaan. Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti muita sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. Liite 2 Sopimusluonnos).
Varsinainen sopimuskausi on kestoltaan 3 vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Hinnat ovat kiinteät 2 vuoden ajan (ks. Liite 2 Sopimusluonnos).
Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta, joka toteutetaan hankintarenkaana. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS), Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue, Helsingin kaupunki, Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, Keski-Uudenmaan hyvinvointialue, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue ja Puolustusvoimat. (Ks. tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteessä 2 Sopimusluonnos.)
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo kaikille hankinnan osille yhteensä on noin 6 miljoonaa euroa/ 4 vuotta (alv 0%). Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin ja tarjouspyynnössä ilmoitettuihin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Potilasturvallisuuden varmistamiseksi uuden tuotteen käyttöönotto edellyttää hankintayksikön hyvää perehdyttämistä ja kouluttamista tuotteen käyttöön. Tämän vuoksi hankintayksikkö varaa oikeuden käyttää sopimuskauden alussa siirtymäaikaa.
Tilaaja ei tule välttämättä viemään kaikkia sopimusvalikoimaan valittuja tuotteita tilausjärjestelmäänsä heti sopimuskauden alussa, jos esim. täysin vastaava tuote on jo tilaajan valikoimassa.