10627 / Digitaalinen asiointialusta SaaS-palveluna
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
10627 / Digitaalinen asiointialusta SaaS-palveluna
Hankintailmoitustyyppi
Tulokset [TED eF[29]]
Julkaistu
21.1.2025
10:45
(UTC+02:00)
Organisaatio
Sansia Oy
Kuvaus
Pohjois-Savon ja Keski-Suomen hyvinvointialueet kilpailuttavat digitaalisen asiointialustan SaaS (Software as a Service) -kokonaispalveluna.
Hankintayksiköiden välisen yhteistyösopimuksen mukaisesti Pohjois-Savon hyvinvointialue valmistelee ja toteuttaa kilpailutuksen. Osapuolet tulevat tekemään itsenäisesti digitaalisen asiointialustan hankintaa koskevan lopullisen hankintapäätöksen kumpikin omalta osaltaan.
Hankinnalla haetaan yhtä kokonaisvastuullista toimittajaa.
Hankittava kohde muodostuu seuraavista osa-alueista:
— Digitaalinen asiointialusta SaaS-palveluna
— Digitaalisen asiointialustan käyttöönottoprojekti
— Erikseen tilattavat toiminnallisuudet (optiot)
— Erikseen tilattavat asiantuntijapalvelut (optiot)
Hankinnan kohteena on digitaalinen asiointialusta, jonka tulee sisältää vähintään seuraavat toiminnallisuudet: chat, videovastaanotto, kiireetön viestinvälitys, palautteet, sähköiset lomakkeet, asiakkaan kokonaiskuva ja digipolut, ammattilaisten välinen konsultointi, raportointi, ajantasainen tilannetieto sekä ajanvaraus. Lisäksi kokonaispalveluun on suunniteltu optioita, kuten chatbot. Hankinnan kohde sisältää digitaalisen asioinnin ja palveluprosessin kannalta oleelliset integraatiot (kuten asiakas- ja potilastietojärjestelmät, Suomi.fi ja Entra ID -käyttövaltuushallinta).
Tilaajat odottavat hankittavalta kokonaispalvelulta lain ja asetusten mukaisuutta, soveltuvuutta sosiaali- ja terveyshuollon sähköiseen asiointiin sekä kriittisten toimintojen osalta kyvykkyyttä nopeaan käyttöönottoon. Toimittajalla odotetaan olevan halu ja kyvykkyys asiointialustan kehittämiseen myös tulevaisuudessa lainsäädännön ja toiminnallisten tarpeiden muuttuessa.
Tämän hankintailmoituksen liitteenä on hankintayksiköiden laatimat alustavat luonnokset hankinnan kohteen kuvauksesta ja vaatimusmäärittelystä. Luonnosten tarkoituksena on tässä vaiheessa ainoastaan avata hankinnan kohdetta potentiaalisille toimittajille mahdollisimman kattavasti, jotta toimittajilla olisi mahdollisimman hyvät pohjatiedot tehdä päätöksensä osallistumishakemuksen jättämisestä.
Ehdokkailta ei odoteta vastinetta luonnosvaiheessa olevasta hankinnan kohteen kuvauksesta tai alustavan vaatimusmäärittelyexcelin täyttöä osallistumishakemuksen jättämisen yhteydessä. Hankintayksiköt työstävät näitä dokumentteja edelleen ja päivitetyt versiot näistä dokumenteista toimitetaan neuvotteluun mukaan valittaville toimittajille neuvottelukutsujen yhteydessä. Hankinnan kohteen kuvauksessa ja vaatimusmäärittelyssä olevista yksityiskohdista keskustellaan neuvottelukierrosten aikana.
Hankintayksiköt varaavat oikeuden muuttaa ja muokata näitä kuvauksia kaikilta osin hankintaprosessin aikana esille tulevien tietojen mukaisesti.
KPMG Oy Ab toimii hankinnassa konsulttina.