HUS 572-2024 / HUS 572-2024 Hopeasidos katetrin juureen
Deadline:
20/12/2024
12:00
(UTC+02:00)
To deadline:
Summary
Viewing all the information requires that you register and log in to the service.
HUS 572-2024 / HUS 572-2024 Hopeasidos katetrin juureen
Type of contract notice
National procurement notification
Published
29/11/2024
16:07
(UTC+02:00)
Deadline for submitting questions
09/12/2024
12:00
(UTC+02:00)
Deadline for tenders
20/12/2024
12:00
(UTC+02:00)
Organisation
HUS-yhtymä
Description
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia hopeasidoksista, jotka soveltuvat erilaisten katetrien juureen, kuten keskuslaskimokatetrit, dialyysikatetrit, dreeniletkut ja LVAD käyttöjohdot. Tuotteet ovat tarkemmin kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 2 Hinta- ja tuotelomake. Kaikki tuotekorin pakolliset tuotteet on tarjottava.
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin turvalliset ja toimintavarmat tuotteet. Tavoitteena on myös että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan. Toimitusvarmuuden turvaamisen lisäksi kilpailutuksella pyritään lisäämään vaihtoehtoja tilaajan nykyiseen tuotevalikoimaan.
Hankinnan kohteeseen sisältyvät myös tarjottuihin tuotteisiin liittyvät lisätuotteet kuten lisäkoot ja -tarvikkeet, jotka ilmoitetaan liitteessä 2 Hinta- ja tuotelomake (mukaan lukien lisätarjousvälilehti). Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä.
Sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.
Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS), Helsingin kaupunki, Kymenlaakson hyvinvointialue sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialue.
HUS arvioi tarjouspyynnön julkaisuhetkellä ostohistorian pohjalta, että kaikkien hankinnan osa-alueiden yhteenlaskettu ennakoitu hankinta-arvo laskettuna 48 kuukaudelle olisi noin 140 000-170 000 euroa. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin tai tarjouspyynnössä ilmoitettuihin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Suurin osa tuotteista on ns. läpivirtaustuotteita, jotka tilataan HUSin tilausjärjestelmästä, toimitetaan HUSin keskusvarastoon Uutistielle Vantaalle, ja jaetaan HUSin keskusvaraston kautta HUSin toimipisteisiin.
Potilasturvallisuuden varmistamiseksi uuden tuotteen käyttöönotto edellyttää hankintayksikön hyvää perehdyttämistä ja kouluttamista tuotteen käyttöön. Tämän vuoksi hankintayksikkö varaa oikeuden käyttää sopimuskauden alussa siirtymäaikaa.
Koska hankintayksikkö ei etukäteen voi tietää, millaisia tuotteita tullaan tarjoamaan, tarjouspyyntöhetkellä ei ole mahdollista lausua tarkemmin hankintasopimuksen alussa olevan siirtymäkauden tarpeesta ja pituudesta. Hankintayksikkö varaa oikeuden enintään kuuden (6) kuukauden siirtymäajan käyttöön.
Siirtymäkauden aikana tilaajan nykyinen toimittaja edellisen kilpailutuksen perusteella voi tarvittavilta osin jatkaa tuotteen toimittamista, mikäli tilaaja katsoo hallitun toimittaja- ja tuotevaihdoksen näin vaativan.
Tilaaja pyrkii käyttämään siirtymäaikaa vain tarpeellisen ajan. Tarkoitus on siirtyä uuden sopimusvalikoiman käyttöön mahdollisimman pian sopimuksen alkamisen jälkeen. Mikäli hankintasopimuksen alussa käytetään siirtymäaikaa, toimittajan tulee huolehtia tilaajan henkilökunnan perehdyttämisestä ja kouluttamisesta siirtymäaikana sovitun suunnitelman mukaisesti. Toimittajan tulee varautua siihen, että tilausmäärät voivat ensimmäisenä sopimusvuotena olla ilmoitettuja arvioita pienempiä.
Tilaaja ja Toimittaja sopivat siirtymäajan pituudesta tarkemmin ennen sopimuksen alkua.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.