566638 / Vahinkosaneerauspalvelut / VAV
Määräaika:
30.9.2025
23.59
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
566638 / Vahinkosaneerauspalvelut / VAV
Hankintailmoitustyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
20.8.2025
6.16
(UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
8.9.2025
23.59
(UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
30.9.2025
23.59
(UTC+03:00)
Organisaatio
VAV-konserni
Kuvaus
Tilaajan tavoitteena on hankkia kaksi vastuullista yhteistyökumppania Vantaalla sijaitsevien VAV-konsernin omistamien vuokra-asuntojen vahinkosaneerauspalvelujen puitesopimuskumppaneiksi. Tilaajan omistamissa asunnoissa asukkaita on noin 19 000. Tilaaja omistaa noin 11 600 asuntoa. Tilastojen mukaan vahinkoja esiintyy tässä kiinteistömassassa useita kymmeniä vuositasolla. Esimerkiksi kosteus-, palo- ja vauriokartoituksia tilataan vuosittain noin 100-150 kpl. Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta. Tilaaja ei sitoudu hankintailmoituksessa esitettyihin arvioihin hankintamääristä.
Tilaaja pitää erityisen tärkeänä, että asunnoissa ja kiinteistön yleisissä tiloissa tapahtuva vahinkosaneerauspalveluiden tuottaminen tehdään laadukkaasti, sujuvasti, asiakasystävällisesti sekä vastuullisesti. Vahinkosaneerauspalveluihin kuuluu mm.:
• kosteus-, palo- ja vauriokartoitukset
• JVT-työt
• purkutyöt
• kuivaustyöt
Työtilauksiin voi sisältyä myös tarvikehankintoja ja muita työn suorittamiseen liittyviä palveluhankintoja. Tavoitteiden saavuttamisen edellytykset on kerrottu tarkemmin tarjouspyynnön ESPD-lomakkeella, hankinnan kohteen kriteerit -osiossa sekä hankintailmoituksen liitteissä. Hankintapäätöksen tekoperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus pisteytyksen mukaisesti, jossa maksimipisteet ovat 1000 pistettä. Tarjoajan on annettava tarjous kaikista tarjouslomakkeen töistä. Mikäli Tarjoaja ei ole tarjonnut kaikkia tarjouslomakkeeseen eriteltyjä töitä, tulkitaan tarjous puutteelliseksi. Puutteellinen tarjous hylätään. Tarjoajan kannalta huomioitavaa on myös se, että tarjottujen töiden ja hintojen tulee sisältää kaikki tässä tarjouspyynnössä, hankintasopimusluonnoksessa ja palvelukuvauksessa määritellyt kriteerit. Palvelu toteutetaan tarjouspyynnön, palvelukuvauksen ja laatuvaatimusten mukaisesti. Tarjoajan antama tarjous on sitova. Hankintasopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella, selonottoneuvottelujen jälkeen. EU-kynnysarvon ylittävässä hankinnassa sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun Tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen perusteluineen tiedoksi.
Tarjoaja ei saa esittää esimerkiksi omissa tarjousasiakirjoissaan ehtoja, jotka vaikuttaisivat hankintasopimuksen sisältöön. Tarjoajilla on mahdollisuus tarjota yhtä tai kahta palvelualuetta, mutta sama Tarjoaja voi voittaa vain yhden alueen. Mikäli sama Tarjoaja on hinnaltaan halvin molemmilla alueilla, määräytyy alue ensisijaiseksi toiveeksi asetetun valinnan perusteella. Jäljelle jääneen alueen saa tällöin vertailussa kyseisellä alueella toiseksi sijoittunut Tarjoaja. Valitut Toimittajat toimivat koko sopimuskauden toistensa varatoimittajina kyseiselle alueelle tarjoamillaan hinnoilla. Mikäli toinen Toimittaja ei ole tarjouksessaan
tarjonnut toisen alueen palveluita, voi hankintayksikkö neuvotella hinnoista varasijalla olevan kanssa. Mikäli palvelualueen Toimittaja ei kykene aikataulullisista tai muista syistä tuottamaan tilauksen mukaista palvelua tai sen osaa, voidaan yksittäisesti nämä tilaukset kohdistaa toisen palvelualueen Toimittajalle.
Sopimuskauden tavoitealkamisajankohta on 1.1.2026 ja sopimus on voimassa toistaiseksi, kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla. Tilaajan ensimmäinen mahdollinen irtisanomisajan alkamisen ajankohta on 1.1.2027, ja Toimittajan ensimmäinen mahdollinen irtisanomisajan alkamisen ajankohta on 1.1.2028.