VAKEDNO-2024-2487 / Ajoneuvojen katsastus- ja pesupalveluiden hankinta

Määräaika: 21.5.2025 8:30 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
VAKEDNO-2024-2487 / Ajoneuvojen katsastus- ja pesupalveluiden hankinta
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
17.4.2025 16:46 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
5.5.2025 9:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
21.5.2025 8:30 (UTC+03:00)
Organisaatio
Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Kuvaus
Hankinnan kohteena ovat ajoneuvojen katsastus- ja rekisteröintipalvelut sekä ajoneuvojen automaattipesupalvelut Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle ja Vantaan kaupungille tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisin ehdoin.
Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen;
Osa-alue 1: Ajoneuvojen katsastus- ja rekisteröintipalvelut etelä
Osa-alue 2: Ajoneuvojen pesupalvelut
Osa-alue 3: Ajoneuvojen katsastus- ja rekisteröintipalvelut pohjoinen
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen kuljetuskaluston hallinnointi on keskitetty Keski-Uudenmaan pelastuslaitokselle ja Vantaan kaupungin osalta kaupungin Varikolle. Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen toiminta-alue on kahdeksan kunnan alueella (Vantaa, Kerava, Tuusula, Nurmijärvi, Järvenpää, Pornainen, Hyvinkää ja Mäntsälä).
Tilaaja ei sitoudu käyttämään mitään tiettyä määrää palveluita sopimuskautena.
Hankinnan osa-alueisiin valitaan yksi (1) Toimittaja per osa-alue.
Hankinta kilpailutetaan yhteishankintana niin, että Vantaan ja Keravan hyvinvointialue julkaisee tarjouspyynnön. Kilpailutuksen perusteella tehdään sekä Vantaan kaupungille että Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle omat sopimukset. Molemmat hankintayksiköt tekevät myös oman päätöksen. Vantaan kaupungin sopimuksen perusteella hankintoja voivat tehdä kaupungin kaikki toimialat ja osa-alueen 2, pesupalvelut, osalta VTK Kiinteistöt Oy -konserni.
Osa-alue 3, ajoneuvojen katsastus- ja rekisteröintipalvelut pohjoinen: osa-alue koskee vain Vantaan ja Keravan hyvinvointialuetta.
Osa-alue 1 & 3, katsastus- ja rekisteröintipalvelut:
Katsastettavat ajoneuvot jotka ovat palvelun piirissä ovat eri käyttövoimilla toimivia henkilöautoja, paketti- ja kuorma-autoja, ambulansseja, paloautoja ja perävaunuja. Hankinta sisältää myös ajoneuvojen rekisteröintipalvelut Toimittajan toimipisteessä sekä teknisen neuvontapalvelun.
Lähimmän katsastusaseman vaadittu sijainti on kerrottu osa-alueittain tarjouspyynnön kohdassa hankinnan kohteen kriteerit.
Osa-alue 1, katsastukset etelä, katsastettavia ajoneuvoja on vuodessa noin 200 kpl, jakautuen kevyisiin ja raskaisiin ajoneuvoihin;
-Vantaan ja Keravan hyvinvointialue: raskas kalusto, n. 80 kpl vuodessa. Kevyet ajoneuvot n. 35 kpl vuodessa.
-Vantaan kaupunki: kevyet ajoneuvot n. 85 kpl vuodessa. Raskaan kaluston katsastukset yksittäisiä.
Osa-alue 3, katsastukset pohjoinen, sisältää arviolta n. 30 katsastuskäyntiä vuodessa.
Katsastukset pohjoinen: n. 75% on raskaan kaluston katsastuksia, ja 25 % katsastuskäynneistä on henkilö- tai pakettiautoja.
Raskaan kaluston ajoneuvot katsastetaan joka vuosi. Kun Tilaaja hankkii uuden kevyen ajoneuvon, ensimmäinen katsastus on neljän vuoden päästä hankinnasta.
Valitun Toimittajan katsastusasemalla / asemilla pitää olla mahdollista katsastaa raskasajoneuvokalusto, että kevytajoneuvokalusto, perävaunut sekä hoitaa mm. rekisteröinnit, katastusaseman aukioloaikoina.
Poikkeustapauksissa, mikäli ajoneuvo korjataan muualla kuin tilaajan itsekorjaamana, mikäli ajoneuvo täytyy katsastaa, voi tilaaja katsastaa ajoneuvon korjauksen yhteydessä muussa paikassa.
Osa 2: Pesupalvelut:
Arvioidut hankintamäärät/vuosi:
- Vantaan kaupunki: arvioitu kulutus vuositasolla n. 150 kpl
- Vantaan ja Keravan hyvinvointialue: arvioitu kulutus vuositasolla n. 450 kpl
Vantaan kaupunki:
Osa-alue 2: Vantaan kaupunki siirtyy käyttämään tätä sopimusta edellisen sopimuksen päättymisen jälkeen, eli tällöin sopimus astuu voimaan 1.1.2026, vaikka sopimus allekirjoitettaisiin aikaisemmin.