586887 / Asiakashallintajärjestelmän (CRM) hankinta
Määräaika:
10.12.2025
12.00
(UTC+02:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
586887 / Asiakashallintajärjestelmän (CRM) hankinta
Hankintailmoitustyyppi
Pienhankinta
Julkaistu
24.11.2025
19.01
(UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
3.12.2025
23.59
(UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
10.12.2025
12.00
(UTC+02:00)
Organisaatio
Sodankylän kunta
Kuvaus
1. TILAAJA
Sodankylän kunta (0193169-1)
Jäämerentie 1
99600 Sodankylä
Postiosoite:
PL 60
99601 Sodankylä
2. HANKINNAN KOHDE
Sodankylän kunta pyytää tarjoustanne CRM-järjestelmän toimittamisesta. Toimituksen tulee sisältää käyttöönoton, koulutuksen ja ylläpidon. Järjestelmän tulee soveltua kuntaorganisaation tarpeisiin ja täyttää julkishallinnon tietosuojavaatimukset.
Tilaaja pidättää oikeuden hylätä kaikki jätetyt tarjoukset.
Tarjous tulee laatia suomen kielellä.
3. JÄRJESTELMÄVAATIMUKSET
- Helppokäyttöinen selainpohjainen käyttöliittymä.
3.1. Sopimus ja hinnat
- Sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, molemminpuolinen irtisanomisaika on 3 kk
- Hintojen muutokset ovat mahdollisia aikaisintaan 1.1.2027 alkaen. Hintojen korotus sidotaan palvelujen hintaindeksiin / palvelut yrityksille ja julkiselle sektorille (BtoB) (2015=100), vertailuajankohtana on indeksin pisteluku 31.12.2025. Korkeampi korotus on mahdollinen, mikäli palvelutuottaja osoittaa luotettavasti kustannusten nousseen indeksiä enemmän.
3.2. Toiminnallisuudet
- Asiakas- ja sidosryhmätietojen hallinta (ml. liitelomakkeiden tallennusmahdollisuus) sekä palveluprosessien seuranta. Yritysten tietojen tulee päivittyä automaattisesti yritystietojärjestelmästä (ytj.fi).
- Raportoinnin (esim. asiakastapaamiset, perustetut yritykset) on oltava mahdollista niin, etteivät yksittäiset henkilö-, yritys- tai muut asiakkaat tai sidosryhmät ole tunnistettavissa. Raportointi on pystyttävä tekemään kuntakohtaisesti.
- Kattavat viestintäominaisuudet: kysely-, palaute- ja ilmoittautumislomakkeet, uutiskirjeet, haastattelutyökalut
- Hankehallinta, mm.
työn ja tavoitteiden suunnittelu
projektin etenemisen seuranta ja hallinta
resurssien käytön seuranta
liitetiedostojen tallentaminen
- Selkeä ylläpito- ja tukipalveluratkaisu (esim. palvelupyyntöjen käsittely ja ohjeistukset), maksuton asiakastuki
- Kalenterisynkronointi MS-Outlookin kanssa
- Järjestelmäalustan tulee soveltua palveluntuottajan ja asiakkaan väliseen yhteistyöskentelyyn (vrt. taloushallinnon järjestelmät). Asiakkaan on voitava päivittää omia tietojaan, lähettää palvelupyyntöjä ja palautteita, vastata kyselyihin, lukea uutiskirjeitä ja tiedotteita, jättää omaa organisaatiotaan koskevia suunnitelmia.
3.3. Käyttäjä- ja käyttöoikeudet, lisenssit
- Käyttäjähallinta roolipohjaisesti
- Lisenssien tulee olla kuntakohtaisia organisaatiolisenssejä (Sodankylän kunnan ja työllisyysalueen henkilöstö)
- lisenssien laskutusjakso saa maksimissaan olla kolme (3) kuukautta, laskun eräpäivä saa olla aikaisintaan laskutusjakson viides päivä. Maksuehto 14 vrk netto, viivästyskorko lain mukaan.
- Samaan järjestelmäalustaan on tarvittaessa pystyttävä liittämään yksi tai useampi Pohjois- ja Itä-Lapin työllisyysalueen (Inari, Kemijärvi, Pelkosenniemi, Posio, Salla, Savukoski, Utsjoki) kunnista.
4. TARJOAJALLE ASETETTAVAT VAATIMUKSET
- Kokemus julkisen sektorin asiakkuudenhallintaratkaisuista. Minimivaatimuksena on viisi (5) kunnille toimitettua CRM-ratkaisua. Ratkaisujen tulee sellaisia, että ne ovat käyttöönoton päättymisen jälkeen olleet käytössä minimissään kolme (3) kuukautta.
Referenssit on kuvattava vapaamuotoisesti tarjoukseen, mukaan on liitettävä tilaajan yhteyshenkilön tiedot.
- Riittävä kyky toimittaa vaadittujen turvallisuus- ja tietosuojavaatimusten mukainen ratkaisu.
- Tarjottava palvelu on dokumentoitu ja käyttöönottoprojekti kuvattu.
5. TARJOUKSEN SISÄLTÖ
a) Kuvaus ratkaisusta ja sen keskeisistä ominaisuuksista.
b) Tarjouksen kokonaishinta sekä sen erittely
- käyttöönottokustannus
- lisenssit (sis. ylläpito ja tuki)
c) Referenssit, min. 5 kpl, kuvataan vapaamuotoisesti
d) Toteutusaikataulu ja käyttöönottosuunnitelma
e) Vapaaehtoiset lisäominaisuudet tai integraatiot (esim. mobiilikäyttö, tiedonsiirrot).
6. TARJOUKSEN JÄTTÖAIKA
Tarjous tulee jättää viimeistään 10.12.2025 klo 12.00 Cloudia
-tarjouspalveluun. Myöhästyneitä tarjouksia emme valitettavasti voi ottaa huomioon.
7. LISÄTIEDOT JA KYSYMYKSET
Kaikki tarjouspyyntöön liittyvät kysymykset tulee toimittaa 3.12.2025 klo 23.59 mennessä sähköpostitse osoitteeseen [email protected].
8. TARJOUSTEN VALINTAPERUSTEET
Valintakriteereinä ovat:
a) Järjestelmän soveltuvuus tilaajan tarpeisiin.
Tilaaja pisteyttää soveltuvuuden seuraavasti:
sopii erinomaisesti 10 pistettä
sopii hyvin 7 pistettä
sopii tyydyttävästi 4 pistettä
sopii välttävästi tarjous hylätään
ei sovellu tarjous hylätään
b) Tietoturva ja tietosuoja
Järjestelmän tiedot on varmistettava. Kaikki tiedot on
säilytettävä Suomessa eivätkä järjestelmän tiedot saa
missään vaiheessa saa käydä Suomen valtakunnanrajojen
ulkopuolella.
Kuvaus siitä, miten tietosuojasta (GDPR) huolehditaan.
Arviointi:
Täyttää vaatimukset
Ei täytä vaatimuksia tarjous hylätään
c) Hinta neljän (4) vuoden ajanjaksolle
Edullisin tarjous saa 10 pistettä
Muiden tarjousten pistemäärä lasketaan kaavalla:
(alin hinta / tarjottu hinta) * 10 pistettä