557469 / Digiloikan ABC / Sodankylän matkailun yritysryhmähanke

Määräaika: 23.5.2025 12:00 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
557469 / Digiloikan ABC / Sodankylän matkailun yritysryhmähanke
Hankintailmoitus­tyyppi
Kansallinen hankintailmoitus
Julkaistu
8.5.2025 9:19 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
15.5.2025 12:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
23.5.2025 12:00 (UTC+03:00)
Organisaatio
Sodankylän kunta
Kuvaus
Markkinoinnin, digiosaamisen ja jakelukanavien kehittäminen
Valmennuksella kehitetään hankkeessa mukana olevien matkailualan yritysten markkinointi- ja digiosaamista sekä lisätään yritysten erilaisten jakelukanavien hallinnan osaamista ja parempaa hyödyntämistä. Valmennuksessa paneudutaan erityisesti asiakaspolkuun, myyntijärjestelmiin, ostettavuuteen, markkinointiin ja tiedolla johtamiseen.
Hankinnassa ostetaan Visit Finland Akatemian Digiloikan ABC valmennus. Valmennuksessa matkailualan yritykset saavat käytännön läheistä tietoa oman toiminnan tukemiseen ja osaamisen vahvistamiseen toimiessaan matkailupalveluiden tuottajina. Lisäksi yritykset saavat valmennuksen avulla ajankohtaista tietoa ja osaamista tuotteiden ja palveluiden kehittämisen ja markkinoimisen kannalta keskeisistä digitaalisen ympäristön asioista kansainväliselle asiakaskunnalle.
Tavoitteena on, että osallistuja oppii muun muassa
- nostamaan yrityksen digitaalista löydettävyyttä ja ostettavuutta
- valitsemaan sopivan varausjärjestelmän
- perustamaan verkkokaupan ja valitsemaan tuotteilleen sopivat digitaalisen jakelukanavat
- tarjoamaan digitaalista asiakaspalvelua
- hyödyntämään asiakkaiden suosituksia osana digitaalista löydettävyyttä.
Matkailun Digiloikassa opitaan paljon käytännön tehtävien kautta. Kaiken keskiössä ovat kansainvälisiä matkailijoita palvelevat digitaaliset kanavat.
Valmennuksen keskeiset asiasisällöt:
1. Digitaalinen löydettävyys ja digitaalinen asiakaspolku
2. Digitaalinen ekosysteemi ja myyntijärjestelmät
3. Digitaalinen jakelu ja ostettavuus sekä tuottojohtaminen
4. Digitaalinen markkinointi (oma, ostettu, ansaittu, lainattu), ml. sosiaalinen media ja suosittelupalvelut
5. Asiakkaan kuuntelu ja digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen sekä tiedolla johtaminen
6. Yhteenveto ja matkailun digitaalinen tulevaisuus, miten digiloikka jatkuu (rahoitusinstrumentit, AR/VR, tekoäly)
Tilaajan arvio valmennuksen kestosta on 12 puolen päivän tai 6 koko päivän kestävää valmennusta. Tilaajan toiveena on, että valmennus toteutetaan kesäkuu - joulukuu 2025 välisenä aikana. Osallistujien myyntivalmiudet ja osaaminen tulee olla kunnossa tammikuun Matka2026 messuille.
Koulutukset toteutetaan Sodankylän kunnan alueella, kouluttaja on fyysisesti läsnä koulutuspäivissä. Tilaaja vastaa kokoustilajärjestelyistä.
Lisätietoja mm. osallistuvista yrityksistä ym. löytyy hankesuunnitelmasta, johon suora linkki löytyy kohdasta Liitteet ja linkit.
Tarjoajan tulee antaa valmennuksen kokonaishinta, joka sisältää kaikki valmennuksesta tarjoajalle aiheutuvat kulut ml. matkakulut, kokonaishinta vaikuttaa vertailuhintaan. Tarjouksessa tulee ilmoittaa myös lisätyön tuntihinta, mutta se ei vaikuta vertailuhintaan.
Valintaperusteina käytetään: hinta 40 pistettä, laatu 60 pistettä. Toteutus läsnäolovalmennuksena vaaditaan, 10 pistettä. Valmentajan/valmentajien ammatillinen pätevyys ja työkokemus, 30 pistettä. Sisältösuunnitelma 15 pistettä. Aikataulusuunnitelma 5 pistettä.