1315/02.08.00.02/2024 / Kotiin annettavat hoiva- ja hoitopalvelut sekä tukipalvelut - Ikääntyneiden palvelut, perhe- ja sosiaalipalvelut sekä mielenterveys- ja päihdepalvelut, Siun sote (DPS)
Määräaika:
30.6.2030
14:00
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
1315/02.08.00.02/2024 / Kotiin annettavat hoiva- ja hoitopalvelut sekä tukipalvelut - Ikääntyneiden palvelut, perhe- ja sosiaalipalvelut sekä mielenterveys- ja päihdepalvelut, Siun sote (DPS)
Hankintailmoitustyyppi
Kilpailu [TED eF[20]]
Julkaistu
29.2.2024
11:51
(UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
15.6.2030
14:00
(UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
30.6.2030
14:00
(UTC+03:00)
Organisaatio
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue
Kuvaus
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue eli Siun sote perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (Dynamic Purchasing System, DPS) koskien kotiin annettavia hoiva- ja hoitopalveluja sekä tukipalveluja koko Siun soten toiminta-alueen ikääntyneiden palvelujen, perhe- ja sosiaalipalvelujen sekä mielenterveys- ja päihdepalvelujen asiakkaille ajalla 1.7.2024 - 30.6.2030.
Dynaamisella hankintajärjestelmällä tarkoitetaan täysin sähköistä hankintamenettelyä, joka on avoin kaikille soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusehdot täyttäville ehdokkaille koko sen keston ajan. Hankintajärjestelmä koostuu perustamisvaiheesta ja hankintavaiheesta. Hankinnat tehdään järjestelmän sisällä erillisillä tarjouspyynnöillä eli sisäisillä kilpailutuksilla. Vain osallistumishakemuksen tehneillä ja järjestelmään hyväksytyillä ehdokkailla on oikeus tehdä tarjouksia hankintavaiheessa. Dynaamisen hankintajärjestelmän eri vaiheet on kuvattu osallistumispyynnön kohdassa "Muut tiedot / Hankinnan taustaa".
Siun sote voi järjestää hankinnan kohteena olevaa palvelua omana tuotantona, palvelusetelillä ja/tai ostopalveluna. Tämä osallistumispyyntö koskee ostopalveluna järjestettävää palvelua.
Osallistumispyyntö on jaettu kahteen (2) kohderyhmään ja näiden osa-alueisiin seuraavasti:
POS 1 / KOTIIN ANNETTAVAT HOIVA- JA HOITOPALVELUT
1.1 / Kotihoidon palvelut (ma - su) 24/7
1.2 / Kotihoidon palvelut (ma - su) klo 6 - 21
1.3 / Kotisairaanhoito (ma - su) klo 6 - 21
POS 2 / TUKIPALVELUT
2.1 / Ateriapalvelu asiakkaan kotona valmistettuna (ma - su) klo 6 - 18
2.2 / Ateriapalvelu kotiin kuljetettuna (ma - pe)
2.3 / Ateriointi lounasravintolassa (ma - pe)
2.4 / Vaatehuolto asiakkaan kotona (ma - pe) klo 6 - 18
2.5 / Vaatehuolto pesulassa (ma - pe) klo 6 - 18
2.6 / Siivouspalvelu (ma - pe) klo 6 - 18
2.7 / Osallisuutta ja sosiaalista kanssakäymistä edistävät tai tukevat palvelut (ma - su) klo 6 - 21
2.8 / Asiointipalvelu (ma - pe) klo 6 - 18
2.9 / Kylvetyksessä ja peseytymisessä avustaminen (ma - su) klo 6 - 18
2.10 / Pihatyöpalvelu (ma - pe) klo 6 - 18
Palveluntuottaja voi jättää osallistumishakemuksensa joko yhtä tai kumpaakin kohderyhmää koskien (POS 1 ja/tai POS 2). Palveluntuottajan tulee lisäksi valita ko. kohderyhmien osa-alueet (1.1 - 1.3 ja/tai 2.1 - 2.10), joihin haluaa jättää osallistumishakemuksensa.
Tarjouksia ja hintoja ei anneta vielä osallistumisvaiheessa, vaan sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntövaiheessa.
Hankintaa koskevat soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset on kuvattu osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, joihin palveluntuottaja sitoutuu osallistumishakemusta jättäessään.
Osallistumishakemukset käsitellään vuosittain aina samaan aikaan; huhtikuun aikana, jolloin käsitellään kaikki saman vuoden maaliskuun loppuun mennessä saapuneet osallistumishakemukset. Ensimmäisen kerran osallistumishakemukset käsitellään aikavälillä 1.4. - 30.4.2024, tällöin käsitellään kaikki viimeistään 31.3.2024 jätetyt osallistumishakemukset. Seuraavan kerran osallistumishakemukset käsitellään aikavälillä 1.4. - 30.4.2025, tällöin käsitellään kaikki viimeistään 31.3.2025 jätetyt osallistumishakemukset, jne.
Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset. Lisäksi palveluntuottajalla tulee olla riittävät ammatilliset, toiminnalliset ja taloudelliset edellytykset huolehtia laadukkaista ja asiakas- ja potilasturvallisista palveluista.
Osallistumishakemus on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.