SJK/78/02.08.00.00/2024 / 25110 Seinäjoen kaupungin kulunvalvontajärjestelmän uusiminen

Määräaika: 12.11.2025 10.00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
SJK/78/02.08.00.00/2024 / 25110 Seinäjoen kaupungin kulunvalvontajärjestelmän uusiminen
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
8.10.2025 7.20 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
24.10.2025 10.00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
12.11.2025 10.00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Seinäjoen kaupunki
Kuvaus
Hankinnan kohteena on Seinäjoen kaupungin kulunvalvontajärjestelmän kokonaisuudistus. Hankinta toteutetaan kokonaisratkaisuna, jossa hankitaan kulunvalvontajärjestelmäalusta kokonaisuudessaan sisältäen kaikki kulunvalvonnan laitteistot, kuten lukijat, kontrollerit ja keskuslaitteet sekä ohjelmistot ja monimutkaiset sekä henkilötieto- että käyttäjätunnusten hallinnan integraatiot Tilaajan muihin turvallisuusjärjestelmiin sekä Tilaajan lähderekisteriin (Active Directory).
Tilaajan Active Directory-ympäristössä on n. 3.000 työntekijän (kortinhaltijan) perustiedot sekä oikeudet verkkoympäristöön. Tilaaja käyttää Active Directorya laajasti tietojärjestelmien käyttöoikeuksien ja kirjautumisen (SSO) perustana sekä lisäksi ylläpitää kortinhaltijoihin liittyviä tietokenttiä.
Kokonaisratkaisuun kuuluvat hankintakokonaisuudet toimitetaan Tilaajalle täysin käyttövalmiina. Tarjoukseen tulee sisältyä kaikki kokonaisratkaisun käyttövalmiiksi saattamiseen tarvittava, kuten työt, matkat, matka-aika, kilometrikorvaukset, päivärahat, laitteistot, ohjelmistot, lisenssit, komponentit, asennustarvikkeet ja työvälineet sekä järjestelmän käytönopastus ja dokumentaatio tarjouspyynnön mukaisesti.
Kulunvalvontajärjestelmän kokonaisratkaisulla tulee olla vähintään kaksi (2) vuotta takuuta. Takuuaikainen huolto ja ylläpito tulee sisältyä tarjoukseen. Takuuaika alkaa, kun toimitus on kokonaisuudessaan valmis, dokumentoitu, dokumentaatio on toimitettu, vastaanottotarkastus on tehty ja hyväksytetty Tilaajalla.
Tarjoajan on voitava tarjota kokonaisratkaisu, osittaisia tarjouksia ei hyväksytä.
Hankintaprosessin vaiheet:
Hankinta toteutetaan rajoitetulla menettelyllä, jonka ensimmäisessä vaiheessa tarjoajat jättävät osallistumishakemuksen Tilaajan määrittelemään sähköiseen hankintaportaaliin.
Toisessa vaiheessa Tilaaja ja tekninen asiantuntija tarkistavat osallistumishakemukset ja soveltuvuuden vähimmäisvaatimukset ja valitsevat kolmanteen vaiheeseen hyväksytyt hakemukset.
Kolmannessa vaiheessa Tarjoaja täyttää tarjouspyynnön Tilaajan määrittelemässä sähköisessä hankintaportaalissa.
Neljännessä vaiheessa Tilaaja ja tekninen asiantuntija tarkastavat ja vertailevat tarjoukset, jonka jälkeen Tilaaja tekee hankintapäätöksen.
Viidennessä vaiheessa Tilaaja aloittaa sopimusneuvottelut valitun toimittajan kanssa valitusajan päätyttyä kahden viikon jälkeen hankintapäätöksestä.
Vaiheessa kuusi alkaa toimitus. Projektin aikataulusuunnitelma johon toimittajan on sitouduttava, esitetään varsinaisessa tarjouspyynnössä.
Hankintalain 33 § rajoitettu menettely:
Rajoitetussa menettelyssä ehdokkaita on kutsuttava vähintään viisi, jollei soveltuvia ehdokkaita ole vähemmän. Jos soveltuvia ehdokkaita on vähemmän kuin viisi, hankintayksikkö voi jatkaa menettelyä pyytämällä kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat esittämään tarjouksen.
Hankintaprosessissa kolmanteen vaiheeseen hyväksytyt ehdokkaat saavat tarjouspyyntövaiheen asiakirjat allekirjoitettuaan salassapitosopimuksen. Asiakirjojen luovuttaminen vasta NDA:n allekirjoittamisen jälkeen perustuu hankintalain 69§ ja asia on huomioitu kilpailutuksen määräajoissa jatkamalla tarjouspyyntövaiheen tarjousten jättöaikaa viisi (5) päivää laissa vaaditun minimipituuden 30 päivää jatkeeksi.
Kulunvalvonnan hankintaprosessin neljännessä vaiheessa tarjouksen jättäneiden pakolliset vaatimukset täyttävien tarjousten osalta valinta tehdään laatuvertailussa saaduilla pisteillä eniten pisteitä saavalle tarjoajalle seuraavasti: Kulunvalvontaohjelmiston ominaisuudet n. 57% (maksimipisteet 1650), kulunvalvontaohjelmiston valmistajaa koskevat vaatimukset n. 28% (maksimipisteet 800) ja lukijoihin sekä mobiilikäyttöön liittyvät ominaisuudet n. 15% (maksimipisteet 425).”