570288 / Lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu
Määräaika: 
    24.11.2025 
    10.00 
        (UTC+02:00)
Määräaikaan:
                            Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
                        Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
                    
                
                            570288 / Lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu
                        
                    Hankintailmoitustyyppi
                            
                                Kilpailu [TED eF[16]]
                            
                        Julkaistu
                            
    26.10.2025 
    10.21 
        (UTC+02:00)
                        Kysymysten jätön määräaika
                            
    6.11.2025 
    15.00 
        (UTC+02:00)
                        Tarjousten määräaika
                            
    24.11.2025 
    10.00 
        (UTC+02:00)
                        Organisaatio
                        Museovirasto
                    Kuvaus
                        Hankinnan kohteena on Museovirastoon (”Hankintayksikkö”) kuuluvan Suomen kansallismuseon lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan järjestelmäratkaisu ("Järjestelmä"). Hankintaan kuuluu uuden lipunmyynti- ja tapahtumanhallintaratkaisun suunnittelu ja toteutus, tarvittavat integraatiot muihin järjestelmiin, jatkokehittäminen sekä tuki- ja ylläpitopalvelut (yhdessä ”Palvelu”). Järjestelmäratkaisun pohjana tulee toimia tarjoajan valmis ohjelmistotuote. Tarjottavan Palvelun tulee olla SaaS (Software as a Service) -ratkaisu, joka toimitetaan ja ylläpidetään tarjoajan toimesta. Palvelun tulee olla saatavilla verkon kautta eikä se saa vaatia Hankintayksiköltä omien palvelimien tai infrastruktuurin ylläpitoa eikä toimittajariippuvaisia laitehankintoja. Sopimus valitun toimittajan kanssa tehdään toistaiseksi voimassa olevana.
Palvelun käyttöönoton tulee tapahtua ripeällä aikataululla loppuvuoden 2025 – alkuvuoden 2026 aikana niin, että lipunmyynti uudella järjestelmällä voi alkaa 1.8.2026. Käyttöönottoaikataulu Hankintayksikön eri museokohteissa sovitaan tarkemmin valitun toimittajan kanssa. 
Palvelun sisältö
1.	Yhteinen suunnittelu Hankintayksikön kanssa Palvelun käyttöönottoon liittyen
     a.	Projektin laajuuden ja vaatimusten määrittely
     b.	Sisäisten käyttäjien tarpeiden ja käyttötapauksien määrittely
     c.	Asiakaspolkujen määrittely 
2.	Ratkaisun tekninen toteutus
     a.	Konfiguroinnit, käyttöoikeudet ja muut tarvittavat tekniset työt
     b.	UI- ja UX-suunnittelu ja toteutus
     c.	Integraatioiden suunnittelu ja toteutus
               -     Paytrail (Suomi.fi) maksaminen
               -     Tehden-kassajärjestelmä
               -     Hailer -ohjelmistotuotantojen ja resurssien hallintajärjestelmä
     d.	Lipputuotetietojen tuonti (mikäli mahdollista)
3.	Palvelun käyttöönotto ja koulutus
     a.	Käyttöönottotyöpajat tai vastaavat
     b.	Koulutus ja ohjeiden laatiminen
4.	Jatkuvat palvelut toistaiseksi voimassa olevana palveluna
     a.	Käyttöönotetun kokonaisuuden ylläpito
     b.	Ratkaisun tekninen tuki
5.	Palvelun jatkokehittäminen erikseen sovittavasti
Optiot ja Palvelun käytön laajentaminen
1.	Lipunmyynnin laitteet
2.	Ratkaisun käytön laajennus Hankintayksikön mahdollisiin uusiin museokohteisiin
3.	Ratkaisun laajennus esim. tarjoajan tarjoamiin muihin palveluihin tai järjestelmän lisäominaisuuksiin
4.	Integraatiot mahdollisiin muihin järjestelmiin
Optioiden tarjoaminen ei ole pakollista eikä niiden tarjoaminen vaikuta tarjousten vertailuun.
Hankinnan kohde ja sille asetetut vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Hankinnalle on asetettu kattohinta 400 000 euroa, jonka tulee kattaa kaikki järjestelmästä aiheutuvat kustannukset seuraavien neljän vuoden ajanjaksolla.