410626 / Psykoterapiapalveluiden joustava palveluntuottajarekisteri

Määräaika: 8.12.2027 12:33 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Osallistumispyynnön tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
410626 / Psykoterapiapalveluiden joustava palveluntuottajarekisteri
Hankintailmoitus­tyyppi
Sosiaalipalvelut ja muut erityispalvelut - hankintasopimukset - Hankintailmoitus (DPS)
Julkaistu
10.12.2022 10:35 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
8.12.2027 12:33 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
8.12.2027 12:33 (UTC+02:00)
Organisaatio
Kanta-Hämeen hyvinvointialue
Kuvaus
Palveluntuottajarekisterissä hankinnan kohteena ovat psykoterapiapalvelut Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirille ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueelle.
Kyseessä on hankintalain liitteen E mukaisena sosiaali- ja terveyspalveluhankintana. Hankintaan sovelletaan hankintalain 12 luvun säännöksiä ja 3 §:n mukaisia hankintojen yleisiä periaatteita. Hankinta toteutetaan joustavana sähköisenä palveluntuottajarekisterinä, (jatkossa palveluntuottajarekisteri), joka tarkoittaa hankintayksikön suunnittelemaa ja kuvaamaa hankintalain periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Palveluntuottajarekisteri ja siihen perustuvat sopimukset siirtyvät kokonaisuudessaan Kanta-Hämeen hyvinvointialueelle 1.1.2023 lähtien.
Palveluntuottajarekisteri on perustamisvaiheessa jaettu luokkiin seuraavasti:
LUOKKA 1 Lasten psykoterapiapalvelut
LUOKKA 2 Nuorten psykoterapiapalvelut
LUOKKA 3 Aikuisten psykoterapiapalvelut
Hankinnan kohde ja ehdot sekä palveluntuottajarekisterin voimassaolo on kuvattu tarkemmin liitteessä Palveluntuottajarekisterin periaatteet.
Hankintayksikkö toteuttaa jatkossa hankinnan kohteena olevien palveluiden kilpailutuksia palveluntuottajarekisterissä tarpeensa mukaan. Hyvinvointialue pidättää oikeuden palvelujen järjestämiseen myös muiden hyvinvointialueesta annetun lain (611/2021) 9 §:n tarkoittamien järjestämistapojen ja palvelusetelin avulla. Palveluntuottajarekisterin perustaminen ei rajoita hankintayksikön mahdollisuutta hankkia sen kohteena olevia palveluita hankintalain 110 §:n mukaisesti asiakaskohtaisena suorahankintana silloin kun asiakaskohtainen tarve edellyttää suorahankintaa ja suorahankinnan edellytykset ovat käsillä.
Päästäkseen mukaan tarjouskilpailuihin palveluntuottajan on tehtävä osallistumishakemus siihen palveluntuottajarekisterin luokkaan, johon tarjous halutaan tehdä. Osallistumishakemus tehdään vastaamalla tähän osallistumispyyntöön. Tarjouspyynnön saavat ja tarjouksen voivat jättää ainoastaan tiettyyn palveluntuottajarekisterin luokkaan hyväksytyt palveluntuottajat. Osallistumispyynnön tekeminen ei sido jättämään tarjousta.
Hankintayksikkö varaa palveluntuottajarekisterin perustamisvaiheessa 16.1.2023 klo 23:59 mennessä saapuneiden osallistumishakemusten käsittelyyn 30 työpäivää. Ensimmäiset hankintajärjestelmän sisäiset tarjouspyynnöt lähetetään, kun ainakin kaikki asetettuun määräaikaan mennessä saapuneet hakemukset on käsitelty.
Perustamisvaiheen jälkeen tilaaja käsittelee osallistumishakemukset 10 työpäivän kuluessa osallistumishakemuksen vastaanottamisesta tai, jos hakemus saapuu järjestelmän ollessa suljettuna, rekisterin uudelleen avaamisesta. Tilaaja voi pidentää määräaikaa 15 työpäivään perustellusta syystä.
Tilaaja voi tilapäisesti sulkea palveluntuottajarekisterin milloin tahansa palveluntuottajarekisterin keston aikana. Palveluntuottajarekisterin ollessa suljettuna yksittäisiä tarjouspyyntöjä rekisterin sisällä ei lähetetä. Tilaaja ilmoittaa palveluntuottajarekisterin sulkemisesta tiedotteella palveluntuottajarekisterissä.