KELA/5961/2025 / Markkinavuoropuhelu: Palvelumuotoilu ja johdon konsultoinnin hankinta

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
KELA/5961/2025 / Markkinavuoropuhelu: Palvelumuotoilu ja johdon konsultoinnin hankinta
Hankintailmoitus­tyyppi
Suunnittelu [TED eF[4]]
Julkaistu
1.7.2025 11.24 (UTC+03:00)
Organisaatio
Kansaneläkelaitos
Kuvaus
Kyseessä on kutsu/tietopyyntö markkinavuoropuheluun (ei ennakkoilmoitus, hankintailmoitus tai tarjouspyyntö). Tietopyyntöön ei anneta tarjouksia vaan ilmoittautumalla markkinavuoropuheluun ilmoitetaan halukkuudesta osallistua hankinnan suunnitteluun.
Tulevan hankinnan kohde ja tavoite:
Kelan sisäisten palvelujen tulevaisuuskuvan keskiössä on varmistaa, että Kelalla on kilpailukykyiset sisäiset palvelut, jotka tukevat Kelan uudistumista ja varmistavat kelalaisten sujuvan arjen myös muutosten keskellä. Tulevaisuuskuvan kolme keskeistä näkökulmaa ovat sisäinen asiakas ja heille tarjottava palveluvalikoima, tulosyksikön oma toiminta ja henkilöstö, sekä palveluiden tuotanto. Kelan yhteisten palvelujen tulosyksikössä sisäinen palvelukehitys on ennakoivaa ja asiakaslähtöistä. Se perustuu sisäisten asiakkaiden tarpeisiin ja sitä tehdään yhdessä asiakkaiden kanssa.
Kelan yhteiset palvelut hankkii tulevalla kilpailutuksella palveluntuottajia, jotka tukevat yhteisten palvelujen tulosyksikön johtoa tulevaisuuskuvan toimeenpanossa, seurannassa ja kehittämisessä. Johdon konsultointi auttaa yhteisten palvelujen johtoa strategisessa päätöksenteossa, muutoksen johtamisessa ja tiedolla johtamisen kehittämisessä. Palveluntuottajat tukevat sisäisiä palveluja asiakaslähtöisessä kehittämisessä niin strategisella kuin operatiivisellakin tasolla. Tavoitteena on kasvattaa asiakaslähtöisen organisaation kypsyystasoa. Työllä myös tuetaan sujuvan työarjen palvelutarpeiden tunnistamista ja palvelujen kehittämistä. Hankinnalla varmistetaan, että tulosyksikön liiketoiminnoilla ja johdolla on käytössään monipuolista ja laadukasta muotoiluosaamista. Palvelut toteutetaan tiiviissä yhteistyössä johdon sekä eri avainhenkilöiden ja sidosryhmien kanssa.
Hankinnan kohde koostuu neljästä osa-alueesta
• Yhteisten palvelujen johdon konsultointi
• Asiakaslähtöinen liiketoimintamuotoilu
• Palvelumuotoilu ja valmentaminen
• Työ- ja asiakaspalveluympäristöjen muotoilu
Markkinavuoropuhelu:
Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla toimivia palveluntuottajia, jotka voisivat tarjota Kelalle palveluja. Palveluntuottajia pyydetään vastaamaan sähköpostilla hankintaa koskeviin kysymyksiin, kommentoimaan vähimmäisvaatimuksia esimerkiksi esteellisyyden poistamiseksi sekä tarjoamaan ideoita ratkaisun sekä kilpailutuksen parantamiseksi. Markkinakartoituksessa Kela voi tarvittaessa vaatia salassapitositoumuksen täyttämistä salassa pidettävän materiaalin jakamiseksi.
Osallistuminen:
Palveluntuottajia pyydetään ilmoittamaan halukkuutensa osallistua markkinakartoitukseen sähköpostitse osoitteeseen [email protected] 19.8.2025 klo 16.00 mennessä.
Ilmoittautumisten määräajan päätyttyä Kela toimittaa sähköpostitse palveluntuottajille tulevan kilpailutuksen palvelukuvauksia ja niihin liittyviä kysymyksiä vastattavaksi. Vastausten määräaika tulee olemaan syyskuun alkupuolella. Tämän jälkeen Kela viimeistelee tulevan hankinnan palvelukuvaukset ja muun tarjouspyyntömateriaalin. Kelan tavoitteena on, että tarjouskilpailu käytäisiin markkinavuoropuhelujen päätyttyä lokakuussa 2025. Hankittavien palvelujen toteutuksen aloitus on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2026 alussa.
Osallistumisilmoittautumisenne tulee sisältää seuraavat tiedot alla mainittuihin sähköpostiviestin kohtiin:
Viestin otsikko: Yrityksen [nimi] osallistuminen Kelan Palvelumuotoilu ja johdon konsultoinnin markkinavuoropuheluun.
Viesti: Viestistä tulee käydä ilmi toimittajan (yrityksen) nimi, y-tunnus ja yhteyshenkilö, jonka kautta vuoropuhelu käydään.
Muuta huomioitavaa:
Markkinavuoropuhelu ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan hankintaa kutsussa kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon markkinavuoropuhelussa saatuja vastauksia tarjouspyynnön ja sopimuspohjan laadinnassa. Markkinavuoropuheluun vastanneille ei makseta korvausta markkinavuoropuheluun vastaamisesta. Markkinavuoropuheluun vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Markkinavuoropuheluun vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Markkinavuoropuhelulla saatuja tietoja käsitellään luottamuksellisesti.