576290 / TIETOPYYNTÖ Sijaisvälitysjärjestelmän hankinta
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
576290 / TIETOPYYNTÖ Sijaisvälitysjärjestelmän hankinta
Hankintailmoitustyyppi
Suunnittelu [TED eF[4]]
Julkaistu
11.9.2025
8.12
(UTC+03:00)
Organisaatio
Istekki Oy
Kuvaus
Tämä on tietopyyntö, joka ei ole ennakkoilmoitus, hankintailmoitus tai tarjouspyyntö.
Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita ja kerätä hankinnan kohdetta koskevaa tietoa tulevaa kilpailutusta varten. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys kilpailutukseen osallistumiselle. Tulevan kilpailutuksen onnistumisen varmistamiseksi on tärkeää, että tarjoajat antavat hankintayksikölle mahdollisimman laajasti pyydettyjä tietoja.
Tällä tietopyynnöllä selvitetään markkinoilla olevaa tarjontaa sijaisvälitysjärjestelmistä ja toimittajista. Sijaisvälitysjärjestelmällä mahdollistetaan yksi keskitetty palvelukanava ammattilaisten äkillisiin sijaistustarpeisiin. Sijaisvälitysjärjestelmän avulla haluamme sujuvoittaa sijaisvälityksen prosesseja. Tarpeena on löytää sijaisten hallintaan ja koordinointiin, sekä keikkatyövuorojen ilmoittamiseen ja varaukseen tarkoitettu moderni ja käyttäjäystävällinen, valmistuotepohjainen SaaS-järjestelmä.
Lisäksi haluamme parantaa sekä modernisoida sijaisvälitysjärjestelmiemme käyttökokemusta siten, että hakijakokemus ja -viestintä paranevat. Järjestelmien tulee olla integroitavissa standardeilla rajapinnoilla mm. asiakasorganisaation käyttäjätieto- ja käyttöoikeuksien hallintapalveluun. Palvelujen tavoitteina on yhdenvertainen saatavuus, oikea-aikaisuus ja jatkuvuus. Hankinnan tavoitteena on siirtyä raskaista palveluista ennakoiviin ja ennalta ehkäiseviin palveluihin, jolloin voidaan parantaa palveluiden vaikuttavuutta.
Tarjoamme järjestelmäratkaisuja sosiaali- ja terveydenhuollon toimialan sekä kuntasektorin asiakkaillemme. Tulevan hankinnan laajuus, hankintatapa sekä osapuolet täsmentyvät tarjouspyynnön valmistelun edetessä.
HANKINNAN KUVAUS
Hankinnan tavoitteena on löytää järjestelmä,
- joka on helppokäyttöinen, valmistuotepohjainen SaaS-ratkaisu
- joka on integroitavissa asiakasorganisaation AD- ja raportointiympäristöön avoimien rajapintojen kautta
- joka on tietoturvallinen ja tietosuojan huomioiva
- jonka toimittajalla on selkeä käyttöönottomalli, joka sisältää laajan dokumentaation ja ohjeistuksen asiakas- ja tilaajaorganisaatiolle
- joka on käytettävissä mobiililaitteilla ja selaimella
Hankintaan kuuluu järjestelmähankinnan lisäksi liittymärajapinnat muihin järjestelmiin, lisenssit, toimitusprojekti, valmisohjelmistojen ylläpito ja tuki, sekä muita erikseen tilattavia asiantuntijapalveluja, esimerkiksi järjestelmän muutos- ja kehittämistarpeiden sekä kehittämisprojektien suunnittelu ja toteuttaminen.
Ratkaisun tulee skaalautua sosiaali- ja terveyspalveluorganisaatioiden sekä kuntasektorin organisaatiorakenteisiin.
Ratkaisun toteutuksen tulee perustua yleisesti käytettyihin standardeihin ja järjestelmäriippumattomiin rajapintoihin. Hankittavan ratkaisun tulee toimia osana olemassa olevaa teknistä ja toiminnallista ympäristöä.
Ratkaisu sisältää toiminnoiltaan vähintään kaksi erillistä ympäristöä; tuotanto sekä testi/koulutusympäristö, jotka ovat perusrakenteeltaan identtiset keskenään.
KÄYTTÖYMPÄRISTÖ
Tietopyyntöön liittyvien organisaatioiden käyttöympäristöistä on seuraavassa kuvauksia, joita pyydetään käyttämään toiminnallisuuden ja hinnoittelumallin kuvaamisessa.
Tiedonsiirtojärjestelmän käyttäjiä ovat esimerkiksi hyvinvointialueiden sekä kuntaorganisaatioiden käyttäjät.
Tietojärjestelmien käyttäjiä ovat myös sidosryhmät sekä ulkoiset käyttäjät.
TIETOPYYNTÖÖN VASTAAMINEN
Tietopyyntöön tulee vastata to 25.9.2025 klo 12:00 mennessä. Vastaaminen tapahtuu sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Otsikoikaa viestinne seuraavasti: "Markkinavuoropuhelu: Sijaisvälitysjärjestelmä". Vastauksen mukana tulee toimittaa myös vastaukset tietopyynnön liitteeseen Kysymykset. Vastaukseen voi lisäksi liittää esimerkiksi esitteitä.
Saatujen vastausten perusteella Istekki Oy valitsee 3–5 toimittajaa esittelemään ratkaisujaan yhden tunnin Teams-tapaamisiin. Valitun vastaajan, Istekin ja asiakkaiden edustajien välinen tapaaminen tallennetaan. Tietopyyntövaiheessa toimitetut tiedot käsitellään luottamuksellisena.
Ilmoitattehan tietopyyntövastauksessanne alla olevista ajankohdista Teille parhaiten sopivat:
Ma 29.9. klo 10 – 11
Ma 29.9. klo 13 – 14
Ma 29.9. klo 14 – 15
Ti 30.9. klo 11 – 12
Ti 30.9. klo 12 – 13
Ti 30.9. klo 13 – 14
Ajankohdat vahvistetaan toimittajakohtaisesti tietopyynnön vastausajankohdan jälkeen.
Tarjouspalvelu luo automaattisesti määräajat kysymysten jätölle ja tietopyyntöön vastaamiselle. Kyseisten määräaikojen sijaan noudatetaan tietopyyntöasiakirjan määräaikoja.