541848 / Inarin päiväkotiryhmien ja kielipesien irtokalustehankinta
Määräaika:
10.3.2025
14:50
(UTC+02:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
541848 / Inarin päiväkotiryhmien ja kielipesien irtokalustehankinta
Hankintailmoitustyyppi
Kansallinen hankintailmoitus
Julkaistu
12.2.2025
17:20
(UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
21.2.2025
9:58
(UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
10.3.2025
14:50
(UTC+02:00)
Organisaatio
Inarin kunta
Kuvaus
Inarin kunta kilpailuttaa ranskalaisella eli käännetyllä menettelyllä ensikertaishankinnan. Kalusteiden tulee olla paikan päällä ja asennettuina kielipesäyksiköissä, saamenkielisen päiväkotiryhmän tiloissa ja suomenkielisissä päiväkotiryhmissä viikolla 19 eli 9.5.2025 mennessä.
Toiminta käynnistyy vaiheittain rakennuksen ja remontin valmistumisesta ja muuttoaikatauluista riippuen. Päiväkotiyksiköissä tulee olemaan yhteensä noin 75 lasta, iältään 0-6 vuotiaita. Hoito- ja opetushenkilöstöä on yhteensä noin 16 ja ruokapalveluhenkilöitä 1. Lisäksi tiloja voidaan tarpeen mukaan käyttää myös iltaisin ja viikonloppuisin vapaa-ajan tai harrastekäytössä, kuten lasten muskareissa. Tavoitteena on, että päiväkodit ja kielipesäyksiköt muodostavat monipuolisen ja joustavan kokonaisuuden, jota voi tarpeen mukaan muuntaa helposti ja nopeasti eri kokoisille ryhmille ja eri käyttötarkoituksiin. Kaikissa tiloissa tulee olla tilaa toiminnallisuudelle, luovalle työskentelylle, liikkumiselle ja leikille, sekä mahdollisuus muodostaa eri kokoisia ryhmiä. Kaikkien tilojen tulee soveltua kaiken ikäisten käyttöön. Kalusteratkaisujen toteutuksessa tulee ottaa huomioon laatu, ergonomia, esteettömyys, akustiikka, huollettavuus ja muunneltavuus sekä tilojen monikäyttöisyys, erilaiset toiminnalliset ratkaisut ja siisteys. Kalusteiden tekniset ja toiminnalliset vaatimukset sekä määrä on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä 1 ja laatuarvioinnin perusteet liitteessä 2.
Määräajan jälkeen saapunutta tarjousta ei oteta käsittelyyn. Määräajassa saapuneet tarjoukset avataan tarjousten avaustilaisuudessa, joka ei ole julkinen. Tarjousten avaamisen jälkeen suoritetaan määräajassa saapuneiden tarjousten tarkistus ja arviointi kolmessa vaiheessa:
1. Tarjoajien kelpoisuuden arviointi
Tarkistetaan tarjoajien edellytykset suoriutua hankinnan toteuttamisesta tarjouspyynnön mukaisten, tarjoajan kelpoisuutta koskeviin vaatimuksiin annettavien selvitysten ja hankintalain säännösten mukaan. Ennen tarjousten vertailua tarjouskilpailusta voidaan sulkea pois ehdokkaat, joilla ei ole teknisiä, taloudellisia, toiminnallisia tai muita edellytyksiä hankinnan toteuttamiseksi. Edellytykset arvioidaan tarjouspyynnön kohdassa 3, ”Tarjoajan soveltuvuutta koskevat vaatimukset” mainittujen vaateiden ja niihin liittyvien liitelomakkeiden tietojen perusteella. Tarvittaessa edellytysten täyttymisestä voidaan pyytää lisäselvityksiä.
2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen
Arviointi- ja valintaprosessin toisessa vaiheessa arvioidaan ensimmäisen vaiheen läpäisseiden tarjousten tarjouspyynnön
mukaisuus eli, että tarjous liitteineen on tehty tämän tarjouspyynnön sisällön vaatimusten mukaisessa muodossa ja, että tarjous
sisältää kaikki pyydetyt tiedot.
3. Tarjousten vertailu ja pisteytys tarjouspyynnön mukaisesti
Suoritetaan edelliset vaiheet läpäisseiden tarjousten vertailu ja pisteytys alla olevien kriteerien ja niihin liittyvä liitteen mukaisesti.
Tämän perusteella saadaan tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu. Suurimman kokonaispistemäärän saanut
tarjoaja voittaa tarjouskilpailun, maksimi 100 pistettä.
Laatua arvioidaan seuraavien kriteerien perusteella (suluissa painoarvo)
Leikki- ja oppimisalueet 35
Ruokailutilat ja muunneltavuus 20
Toimisto- ja taukotilat 10
Kalusteiden toimivuus 10
Visuaalinen ja akustinen kokonaisuus 10
Kalusteiden materiaalien kesto, huolto, siivottavuus ja puhdistettavuus 15
Tarkempi kuvaus laatupisteistä ja painotuksista tarjouspyynnön liitteessä 2
Tarjoushinnan tulee sisältää kalustesuunnittelu, tarjoukseen sisältyvät tuotteet sekä toimitus sisältäen kuljetusvakuutuksen, asennuksen, pakkausmateriaalien poiskuljetuksen, käytön opastuksen, dokumentoidun vastaanottotarkastuksen yhdessä tilaajan kanssa. Lisäksi kaikki takuun aikaiset huolto- ja korjaustoimenpiteet, takuuehtojen mukaisesti.