IMR/504 / Hule- ja jätevesiverkoston kuvaus ja pesu Imatralla 2025-

Määräaika: 12.5.2025 13:00 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
IMR/504 / Hule- ja jätevesiverkoston kuvaus ja pesu Imatralla 2025-
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
10.4.2025 9:06 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
5.5.2025 13:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
12.5.2025 13:00 (UTC+03:00)
Organisaatio
Imatran kaupunki
Kuvaus
Imatran kaupunki konserniyhtiöineen pyytää tarjouksia Imatran kaupungin viemäreiden TV-kuvausten toteuttamisesta. Urakka-alueena toimii Imatran kaupungin raja, Imatran kaupungissa on noin 330 km viemäriverkostoa ja noin 150 km hulevesiverkostoa. Imatran kaupunkikonserni kuvaa vuositasolla noin 5-10 km viemäriverkostoa. Sopimuskausi on 1.9.2025-31.8.2027. Sopimusta voidaan jatkaa yhdellä 24 kuukauden optiojaksolla. Option käytöstä päättää tilaaja ennen varsinaisen sopimuskauden päättymistä. Sopimusehdot ovat rakennusalan yleiset sopimusehdot YSE1998. Hankinta ylittää arvoltaan EU -kynnysarvon.
Hankinnalla perustetaan puitejärjestely, johon valitaan kaksi tarjoajaa etusijajärjestykseen. Etusijajärjestys määräytyy vertailuhinnan perusteella, ja mikäli ensisijaisen sopimuskumppanin aikataulu ei sovi tilaajan tarpeisiin, kysyy tilaaja toteutusta toiselta tarjoajalta.
Tarjousten valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus ja vertailuperusteena halvin hinta. Vertailuhinta muodostetaan hankinnan kohteen kriteereissä eriteltyjen määrien mukaan. Tilaaja ei sitoudu mihinkään määräostovelvoitteisiin, vaan ilmoitetut määrät ovat arvioita.
Työn laskutustus tapahtuu tuntiperusteisesti €/h, kyseinen hinta tulee sisältää kaikki työt, matka-ajat, hankinnat ja velvoitteet sekä kaikki muut kustannukset, jotka tämän sopimuksen mukaan kuuluvat urakoitsijalle ja jotka ovat tarpeen urakkaan kuuluvan tehtävän suorittamiseksi ja suunnitelmien mukaisen lopputuloksen saavuttamiseksi.
Työ sisältää vesihuoltoverkostojen puhdistus- ja kunnossapitopalvelut sekä verkostojen TV-kuvauspalvelut. Kuvaustyöt tulee suorittaa viemäreiden ja putkistojen kuvauksiin tarkoitetuilla erikoiskameroilla. Kuntokartoituksen suorittavat henkilöt tulee olla Suomen kaivamattomantekniikan yhdistyksen (fistt.fi) sertifioimia. Putkiston kunnon arvioinnissa noudatetaan Vesilaitosyhdistyksen SFS-EN 13508-2 standardia.
Kuvausraportti still-kuvineen sekä videotiedostoineen toimitetaan Imatran Vedelle tarkistettavaksi. Aineisto ladataan Buildie-järjestelmään, johon tilaaja luo tunnukset palveluntuottajalle.
Puhdistus- ja kunnossapitopalveluissa työskentely tapahtuu urakoitsijan työnjohdossa. Aikaperusteinen päivittäinen normaali työaika on arkipäivisin klo 7.00 – 16.00. Lisä- ja vuorotöistä sopimusosapuolet sopivat tapauskohtaisesti erikseen ja niissä noudatetaan tilaajan työaikaa.
Verkostojen TV-kuvauspalvelu tapahtuu urakoitsijan työnjohdossa tilaajan kanssasovittuina ajankohtina.
Urakoitsija antaa hinnan seuraavalle kalustolle:
● Painehuuhteluauto €/h
● Kuvausauto €/h
● Läpipumppauslisä €/h
● Lisämies €/h
● 300B Juurleikkaus €/h
● Sadevesikaivojen pesu ja tyhjennys, jos tilaus yli 40 kpl €/kpl
○ tyhjennys Kukkuroinmäen jätekeskukseen €/t toteuman mukaisesti
Lisäksi urakoitsija toimittaa esittelyn muusta erikoiskalustosta tietoineen sekä kaluston tuntihinnat. Muun kaluston käytöstä sovitaan aina tilaajan kanssa erikseen. Käytettävä kaluston tulee olla erikoisräätälöity tehtäväänsä.
Imatran kaupunkikonserni pyrkii käyttämään linjaston pesussa omaa kalustoa, mutta omaa kalustoa ei usein ole saatavilla, jolloin pesussa käytetään urakoitsijan kalustoa.
Pesua tehtäessä Imatran vesi tarjoaa kaivojen ja linjastojen pesuvedet, vedenottopaikkkoja on kaupungin alueella useita, esim. Korvenkylä, Virasoja, Rajapatsas, Vuoksenniska. Veden otosta sovitaan aina Imatran veden kanssa. Urakoitsijan tulee ilmoittaa ottamansa veden määrä.
Työmaata varten on työturvallisuusasioiden hoitamiseen päätoteuttajan nimettävä pätevä vastuuhenkilö ja sijainen. Urakoitsija vastaa kaikista liikennejärjestelyistä merkkeineen niin, että työstä ei aiheudu vaaraa kolmannelle osapuolelle.
Liikennejärjestelyistä vastaavalla henkilöllä tulee olla Tieturva 2 suoritettuna töiden alkaessa. Tieturva 1- koulutusta vaaditaan kaikilta tiellä työskenteleviltä henkilöiltä. Urakka-alueella toimiessa myös työturvallisuuskortti.
Liikennejärjestelyiden tai työturvallisuuden laiminlyönnistä määräytyvä sakko:
Liikenteenohjauksen, liikennejärjestelyiden tiedottamisen laiminlyönti tai puute (esim. tietyömerkkien poisto työn jälkeen, töoturvallisuuden laiminlyönti):
Ensimmäinen huomautus: muistutus.
Toinen huomautus: 1 000 euroa.
Kolmas huomautus: 3 000 euroa.
Liite 1, sopimusluonnos.