HANSEL DPS 00848 / Lastensuojelun ja lapsiperheiden palvelut 2025 (00848)
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
HANSEL DPS 00848 / Lastensuojelun ja lapsiperheiden palvelut 2025 (00848)
Hankintailmoitustyyppi
Suunnittelu [TED eF[4]]
Julkaistu
17.4.2025
14:35
(UTC+03:00)
Organisaatio
Hansel Oy
Kuvaus
TULEVAN HANKINNAN KOHDE
Hansel on käynnistänyt lastensuojelun ja lapsiperheiden palveluiden yhteishankinnan valmistelun. Hankinnan tavoitteena on hankkia laadukkaat lastensuojelun ja lapsiperheiden palvelut hyvinvointialueiden tarpeiden mukaisessa laajuudessa. Alustavasti yhteishankintaan sisältyviä palveluita on ryhmitelty seuraavalla tavalla:
Lastensuojelun avo- ja jälkihuolto sekä lapsiperheiden palvelut
1. Valvotut ja tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot
2. Lapsiperheiden kotipalvelu
3. Ammatillinen tukisuhdetoiminta alle 18-vuotiaille
4. Tukiperhetoiminta
5. Jälkihuollon ammatillinen tukihenkilötoiminta yli 18-vuotiaille
6. Perhetyö
7. Tehostettu perhetyö
8. Yksilö- ja perheterapeuttinen työskentely
9. Tuettu asuminen jälkihuoltona alle 18-vuotiaille
10. Tuettu asuminen jälkihuoltona yli 18-vuotiaille
Ympärivuorokautiset palvelut
1. Toimeksiantosuhteinen perhehoito
2. Ammatillinen perhekoti
3. Perustason laitoshoito
4. Erityistason laitoshoito
5. Vaativan tason laitoshoito
6. Erityinen huolenpito
7. Ympärivuorokautinen perhekuntoutus
8. Ensikoti
Yhteishankinnan tavoitteena on koota lastensuojelun ja lapsiperheiden palveluista toimiva palveluketju kevyemmistä raskaampiin palvelumuotoihin. Edellä esitetty sisältö on alustava ja siihen voi tulla muutoksia esimerkiksi hankinnan valmistelun tai palveluntuottajien kanssa käytävän vuoropuhelun perusteella.
YLEISTÄ
Huomioittehan, että kyseessä on ennakkotietoilmoitus. Tällä ilmoituksella ei pyydetä osallistumishakemuksia tai vastaanoteta tarjouksia. Tässä ilmoituksessa esitetyt kuvaukset sekä osallistumispyynnön arvioitu julkaisuajankohta ovat alustavia ja suuntaa antavia ennakkotietoja.
HANKINTAMENETTELY
Yhteishankinta perustuu malliin, jossa Hanselin asiakkaat voivat hankkia yhteishankintaan sisältyviä palveluita sisäisillä kilpailutuksilla. Hankinta koskee hankintalain liitteen E 1–4 kohdassa tarkoitettuja sosiaali- ja terveyspalveluja. Alustavan suunnitelman perusteella hankinta toteutetaan menettelyllä, jonka pääpiirteet vastaavat pääosin dynaamista hankintajärjestelmää (DPS). Menettelyssä tulee kuitenkin olemaan myös merkittäviä eroja DPS:ään, varsinkin yhteishankinnan sisäisten kilpailutusten osalta. Menettely kuvataan tarkemmin myöhemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteinä julkaistavissa hankinta-asiakirjoissa.
Tavoitteena on, että yhteishankinnan osallistumispyyntö julkaistaan 1.9.2025 ja sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntöjä voitaisiin julkaista 15.10.2025 alkaen.
Yhteishankintaa voivat käyttää kaikki Hanselin asiakkaat, pääasiassa hyvinvointialueet. Asiakkaat voivat käyttää palveluiden tuottamiseen laajasti eri hankintakanavia ja myös omaa tuotantoa. Hanselin yhteishankinta on yksi tapa hankkia palveluita. Yhteishankintaa voidaan käyttää esim. pääasiallisena tai täydentävänä hankintakanavana. Asiakas voi kilpailuttaa myös vain osan palveluista yhteishankinnan perusteella.
Hansel perustaa hyvinvointialueista koostuvan asiakastyöryhmän yhteishankinnan valmistelun tueksi.
INFOTILAISUUS OSALLISTUMISESTA KIINNOSTUNEILLE PALVELUNTUOTTAJILLE
Valmisteilla olevasta yhteishankinnasta järjestetään infotilaisuus yhteishankinnasta kiinnostuneille palveluntuottajille 13.5.2025 klo 12.00–13.30. Infotilaisuus järjestetään Teamsin välityksellä. Infotilaisuudessa kerromme tarkemmin hankinnan kohteeseen ja yhteishankintaan osallistumiseen liittyvistä asioista, markkinavuoropuhelun käytännöistä sekä muista alustavista suunnitelmista.
Ilmoittaudu infotilaisuuteen ilmoittautumislomakkeella: https://assets-eur.mkt.dynamics.com/722c395b-d54a-4e2d-acc6-f542c538e005/digitalassets/standaloneforms/edc987d6-b013-f011-998a-7c1e5270ccd1?readableEventId=Toimittajainfo_Lastensuojelun_ja_lapsiperheiden_palvelut_2025_008483146503069
MARKKINAVUOROPUHELU
Voit ilmoittautua Teams-infon lisäksi myös markkinavuoropuheluun. Markkinavuoropuhelun tavoitteena on, että valmistelussa olevasta hankinnasta onnistutaan tekemään kaikkien osapuolten tarpeita mahdollisimman hyvin palveleva.
Kaikilla markkinavuoropuheluun osallistuvilla on mahdollisuus kommentoida asiakirjaluonnoksia kirjallisesti hankinnan suunnittelun aikana. Kirjallinen kommentointi on alustavasti suunniteltu järjestettäväksi loppukeväästä/alkukesästä.
Ilmoittaudu markkinavuoropuheluun ma 5.5.2025 klo 12.00 mennessä ilmoittautumislomakkeella: https://forms.office.com/e/YyNKkZ2E9s
Ilmoittautumislomakkeella on myös joitain ennakkokysymyksiä, joihin toivomme vastausta ilmoittautumisen yhteydessä.
Lisäksi järjestämme kahdenkeskisiä tapaamisia hankinnasta kiinnostuneiden palveluntuottajien kanssa. Kutsumme tapaamisiin edustavan otoksen markkinoilla toimivista palveluntuottajista huomioiden niiden kokoluokan, maantieteellisen sijainnin ja palveluiden kattavuuden. Tapaamisiin kutsutaan 5–10 palveluntuottajaa.