386/02.08.00/2025 / Meritien ja Meritienaukion rakentaminen

Määräaika: 10.3.2025 12:00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
386/02.08.00/2025 / Meritien ja Meritienaukion rakentaminen
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
29.1.2025 15:48 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
3.3.2025 12:00 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
10.3.2025 12:00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Espoon kaupunki
Kuvaus
Rakennushankkeessa toteutetaan yleisillä alueilla mm:
- Meritie välillä Kaitaantie – Hyljemäenportti
- Meritienaukio (ylä- ja alataso)
- Meritien paalulaatat
- Meritien tukimuurit
- Syvänsalmensilta
- Syvänsalmenkadun ja Hyljemäenportin liittymä ja katujaksot
- Lapiarinpolun jakso Syvänsalmensillan länsipuolella
- Ridarinreitin jakso Syvänsalmensillan ja Länsimetron metrokeskuksen kohdalla
- Djupsundsbäckenin purouoma Syvänsalmenmetsässä
- Syvänsalmenpuiston osa
- Havaintopolun rumpu
- HSYn pääviemärin hylkäys
Yksityisillä alueilla
- Länsimetron korttelin (31127 C-1) puoleiset aukioalueet, niiden rakenteet ja pyöräpysäköinti
- Syvänsalmenkatu 1 ja 3 (31155 AK-1) Lujatalon ja Espoon asuntojen Meritien ja Syvänsalmenkadun puoleinen kortteliosuus sekä pysäköintihallin (31156 LPA-2) Meritien puoleinen piha-alue.
Urakka sijaitsee Espoon kaupungissa Kaitaan (31.) kaupunginosassa.
Työt sisältävät katurakenteiden rakentamisen lisäksi myös muun muassa viher-, kiveys- ja maisemarakenteiden, vesihuoltoverkoston, teknisten verkostojen, taitorakenteiden, pohjanvahvistusten, purouoman siirron (Djupsundsbäcken), valaistuksen ja liikenteenohjauksen rakentamista.
Meritien pohjoisosa toteutetaan 1-vaiheen kavennetulla poikkileikkauksella välillä Kaitaantie – Syvänsalmensilta. Eteläpäässä Meritie liitetään 1-vaiheessa nykyisiin Hyljemäenportin, Hylkeenpyytäjäntien ja Havaintopolun järjestelyihin.
Työhön kuuluu myös Meritien katualueella ja sen viereisellä korttelialueella 31126 sijaitsevan ylijäämämaakasan poisto.
Suunnittelualueen polkupyörätelineiden määrä toteutetaan 1-vaiheen suunnitelmien mukaisesti.
Urakan maarakennustyökoneissa ja maansiirtoautoissa käytetään uusiutuvia, fossiilittomia polttoaineita.
Huomiota kiinnitetään myös urakassa käytettävien luonnonkiveysmateriaalien päästöarvoihin.