BFOY/153/27/2025 / Mediatoimiston palvelut

Määräaika: 7.11.2025 12.00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
BFOY/153/27/2025 / Mediatoimiston palvelut
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
8.10.2025 7.10 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
22.10.2025 12.00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
7.11.2025 12.00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Business Finland Oy
Kuvaus
Business Finland Oy ja Innovaatiorahoituskeskus Business Finland (myöhemmin "Business Finland/BF/hankintayksikkö") pyytää tarjoustanne mediatoimiston palveluista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti vuosille 2025-2029.
Hankinnan kohteena on mediatoimiston palvelut koko Business Finlandin käyttöön. Business Finland hakee kokenutta ja kustannustehokasta mediatoimistoa, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia mediatoimistopalveluja sekä tuottaa tuloksellisia ja vaikuttavia ratkaisuja ennen kaikkea kansainvälisiin sekä kotimaisiin markkinointi- ja viestintätarpeisiin. Valittavan toimiston tulee pystyä tukemaan kaikkia liiketoimintayksiköitä ja toimimaan tiiviissä yhteistyössä Business Finlandin markkinointitiimin sekä muiden sidosryhmien, kuten luovien toimistojen, kanssa.
Valittavan mediatoimiston tulee pystyä tarjoamaan ainakin seuraavat palvelut:
• Mediasuunnittelu: vaikuttavien, tuloksellisten ja luovien ratkaisujen suunnittelu
• Mediaostot: mainospaikkojen hankinta kaikista mediakanavista
• Kampanjahallinta: kampanjoiden rakentaminen ja hallinta kaikissa mediakanavissa
• Hakusanamarkkinointi: hakusanamainonnan suunnittelu, toteutus, optimointi ja seuranta
• Kohderyhmäanalyysit ja maksettujen mediatoimenpiteiden kehittäminen: strategioiden, suunnitelmien ja toimenpiteiden kehittäminen kaikkiin ostetun median kanaviin
• Analytiikka ja raportointi: kampanjoiden mittaaminen, optimointi sekä kuukausi- ja vuosiraportointi
• Trendien seuranta: uusien mediaratkaisujen tunnistaminen, testaaminen ja jakaminen Business Finlandin markkinointi- ja viestintätiimien kanssa
• Markkinoinnin sparraus: yhteistyö ja asiantuntijuuden jakaminen Business Finlandin markkinointi- ja viestintätiimien kanssa
Valittavan toimiston tulee pystyä myös joustavasti mukautumaan Business Finlandin tarpeisiin ja osoittaa vahvaa näyttöä onnistuneista ja innovatiivisista mediatoimenpiteistä niin ulkomailla kuin kotimaassa. Valittavalle toimistolle on eduksi tuloslähtöisyys, ROI-ajattelu, growth hacking- sekä ABM-ajattelu. Toimiston tulee pystyä hyödyntämään globaalin verkostonsa data osana kohdemaiden suunnittelua sekä tukea tilaajaa markkinoinnin vaikuttavuuden todentamisessa.
Hankinta ei sisällä ansaittua media- ja viestintätyötä eikä luovien materiaalien tai sisältöjen tuotantoa. Toimiston tulee kuitenkin huomioida ansaitun median rooli osana kokonaisuutta.
Tarkempi hankinnan kohteen kuvaus löytyy tarjouspyynnön liitteestä 1.
SOPIMUSKAUSI
Sopimuskauden kesto on neljä (4 vuotta).
HANKINNAN LAAJUUS
Hankinnan arvioitu arvo on noin 4 000 000 euroa (alv 0 %). Hankinnan ennakoidun kokonaisarvon määrittelyä vaikeuttaa se, ettei hankintayksiköllä ole tarkkaa tietoa sopimuskaudella tehtävien toimeksiantojen ajankohdista tai määristä eikä hankintoihin myönnettävistä varoista.
Huom! Osa palvelusta on EU-rahoituksen tai hankerahoituksen (AKKE) alaisia. Nämä palvelut vaativat erillisen raportoinnin ja EU-rahoitteisen tai AKKE-rahoitteisen logon käytön.