538409 / Ketolanperän koulun ruokalan kalusteiden kunnostus
Määräaika:
3.2.2025
10:00
(UTC+02:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
538409 / Ketolanperän koulun ruokalan kalusteiden kunnostus
Hankintailmoitustyyppi
Pienhankinta
Julkaistu
14.1.2025
16:03
(UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
23.1.2025
12:00
(UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
3.2.2025
10:00
(UTC+02:00)
Organisaatio
Kempeleen kunta
Kuvaus
Kempeleen kunta pyytää tarjoustanne kalusteiden kunnostamisesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
TARJOUSPYYNNÖN TAUSTA JA TARKOITUS
Ketolanperän koulun koulurakennus on valmistunut vuonna 1993 ja sen on suunnitellut arkkitehti Heikki Taskinen. Rakennus edustaa postmodernistista tyylisuuntaa ja se on kokonaisuutena pysynyt selkeästi oman aikakautensa edustajana. Rakennuksen sisäarkkitehtuurissa on yhä nähtävissä rakentamisajankohdan tyyli ja osa kiintokalusteista, kuten naulakot, ovat alkuperäisiä. Kempeleen kaavoitus suosittelee, että rakennusta käsitellään kuin se olisi suojeltu myös irtokalustusta suunniteltaessa. Kunta on tilannut rakennusta koskien rakennuksen ominaispiirteiden selvityksen.
Koulun ruokalassa on käytössä Artekin kalusteita, jotka on tarkoitus sijoittaa kunnostettuna takaisin peruskorjattuun ruokalaan.
HANKINTAMENETTELY
Tämä on pienhankinta. Hankintamenettelynä käytetään avointa menettelyä.
Rinnakkaistarjouksia ei hyväksytä. Tarjoaja voi jättää vain yhden tarjouksen.
Tarjouksen tekemisestä, esittelystä tai muusta menettelyyn osallistumisesta ei makseta tarjoajille korvausta.
Hankintasopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Tarjouskilpailun perusteella solmittava sopimus ei muodosta valitulle palveluntuottajalle yksinoikeutta tuottaa palvelua.
Tarjoajalla tulee olla jäljempänä vaaditut referenssit.
Vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.
Tilaaja tekee valitun palveluntuottajan kanssa kirjallisen hankintasopimuksen. Sopimus astuu voimaan, kun molemmat osapuolet ovat sen allekirjoittaneet.
Tilaaja voi tehdä sopimuksen ja panna hankintapäätöksen täytäntöön, kun 14 päivää on kulunut siitä, kun tarjouskilpailussa mukana olleet tarjoajat ovat saaneet hankintapäätöksen muutoksenhakuohjeineen tiedoksi ja mikäli hankintapäätökseen ei ole haettu muutosta.
Tarjoajan omia sopimusehtoja ei hyväksytä eikä niitä huomioida hankkintamenettelyssä.
KUNNOSTETTAVAT KALUSTEET
Kunnostettavana on;
-- 7 kpl Artekin Aalto pöytää, 150 cm (L) x 75 cm (S) x 71 cm (K) ja
-- 46 kpl Artekin Aalto tuolia.
HANKINNAN KOHDE, TOIMINTATAPA JA ALUSTAVA AIKATAULU
Ruokalan kunnostettavat Artekin kalusteet noudetaan kaikki kerralla tilaajan antamasta osoitteesta Kempeleestä ja toimitetaan kunnostettuina tilaajan antamaan osoitteeseen Kempeleeseen. Palveluntuottaja kunnostaa kalusteet tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaan sekä palauttaa kunnostetut kalusteet sisätiloihin tilaajan ilmoittamaan paikkaa. Lisäksi palveluntuottaja huolehtii mm. kalusteiden kuljetuksesta, pakkaamisesta ja suojaamisesta mm. kuljetuksen ja asennuksen aikana sekä kalusteiden paikallen asentamisen.
* Kaikki kalusteet tulee puhdistaa
* Kalusterungot tulee kunnostaa ja jäykistää, mahdolliset lohkeamat ja halkeamat tulee paikata, hioa ja lakata
-- Jalkojen tulee olla tukevasti kiinni ja ehjät
-- Tuolien selkänojien tulee olla tukevasti kiinni ja ehjät (lohkeamat tulee korjata tai selkänoja tulee vaihtaa)
* Linoleum-pinnan sävyn tulee olla tasainen ja pinnoitteen ehjä (lohkeamien paikkaus tarvittaessa, vahaus joka tapauksessa)
* Kaikista istuimista ja pöydistä uusitaan huopatassunaulat tai lisätään tarvittaessa
* Patina sallitaan, mutta kalusteesta pyritään poistamaan mm. tummat jäljet ja purukumit yms.
* Kalusteessa ei saa olla kohollaan olevia nastoja, nauloja tai viiluja tms. terävää.
Tarjoajan on mahdollista tutustua kunnostettaviin kalusteisiin Kempeleessä os. Luonungintie 13, 90450 Kempele 20 - 22.1.2025 klo 9:00 - 17:00 välillä. Tarjoajan tulee sopia tutustumisesta rehtori Jarkko Sillanpään kanssa, p. 050 316 3742.
Tarjouspyyntöön liitetty muutamia kuvia, josta mahdollista arvioida kalusteiden nykyistä kuntoa yleisellä tasolla.
Mikäli palveluntarjoaja ei tutustu kunnostettaviin kalusteisiin, tarjottu hinta on kuitenkin sitova.
Palveluntuottaja noutaa kunnostettavat kalusteet Kempeleestä os. Luonungintie 13, 90450 Kempele 25.4.2025 - 28.4.2025 klo 12.00 mennessä. Tarkempi aika sovitaan tilaajan kanssa.
Kunnostetut kalusteet tulee toimittaa takaisin tilaajan osoittamaan paikkaan pakkauksesta purettuna, pakkausjätteet poisvietynä (asianmukaisesti käsiteltynä), puhdistettuna sekä käyttökuntoon asennettuna alustavan aikataulun mukaan 1.8.2025 - 4.8.2025, siten että ne ovat valmiina käytettäväksi viimeistään 4.8.2025. Lisäksi toimituksen ja asennuksen yhteydessä palveluntuottaja tekee tarvittavat kiinteistön ja muiden kalusteiden suojauksen.
Aikataulu tarkentuu myöhemmin.
TARJOUKSEN LÄHETTÄMINEN
Tarjoukset tai osallistumishakemukset on lähetettävä sähköisesti Tarjouspalvelu -toimittajaportaalista.
Mikäli tarjouksen tekemisessä ilmenee järjestelmän osalta teknisiä ongelmia, tarjoajan tulee olla yhteydessä Cloudian tekniseen tukeen p. 020 766 1075 tai [email protected] .
Mikäli tarjoajalla on ongelmia tarjouksen täyttämisessä, tarjoajalla on mahdollisuus saada apua Pohjois-Pohjanmaan yrittäjien hankintaneuvojalta p. 040 5343 932.
HINTA JA KAUPALLISET EHDOT
Tarjoushinta on esitettävä arvonlisäverottomana (alv 0 %) nettohintana, joka sisältää kaikki hankinnan ja palvelun tuottamisesta aiheutuvat kustannukset, mahdollisen tutustumisen kunnostettaviin kalusteisiin, kuljetukset, suojaukset, paakaamisen, mahdolliset matka-, majoitus-, päiväraha-, ylityö- sekä toimitus-, laskutus- ja toimistokulut mukaan lukien.
Mitään muita kuluja ei hyväksytä.
HYLKÄÄMISPERUSTEET
Hankintayksikkö pidättää oikeuden olla hyväksymättä mitään tehdyistä tarjouksista perustellusta syystä.
Hankintayksikkö on velvollinen hylkäämään tarjouspyyntöä vastaamattomat tarjoukset.
Tarjoaja suljetaan pois tarjouskilpailusta, jos häntä tai hänen alihankkijaansa koskee jokin hankintalain 80 §:n mukainen poissulkemisperuste tai Euroopan unionin tai Yhdistyneiden kansakuntien (YK) kohdistama tai Suomen viranomaisten asettama pakote tai varojen jäädyttämispäätös. Tarjoaja voidaan sulkea pois tarjouskilpailusta, jos häntä tai hänen alihankkijaansa koskee jokin hankintalain 81 §:n mukainen poissulkemisperuste.
Mikäli saaduista tarjouksista yksikään ei vastaa tarjouspyyntöä tilaajan edellyttämällä tavalla taikka olosuhteet tarjouskilpailun aikana muuttuvat sellaisiksi, ettei tilaaja voi hyödyntää tarjouskilpailun tuloksia, tilaaja voi keskeyttää hankintamenettelyn osittain tai kokonaan hankintalain 125§:n mukaisesti.
Tilaaja voi hylätä hankinnan laatuun ja laajuuteen nähden poikkeuksellisen alhaisen tarjouksen siten kuin hankintalain 96 §:ssä säädetään.
Hankintayksikkö varaa mahdollisuuden hylätä kaikki tarjoukset, mikäli hankintahinta on liian suuri budjetoituun rahamäärään nähden.
Porrastettuja määriin sidottuja hintoja ei hyväksytä.
Tilajaa varaa oikeuden tehdä osatilauksia.
ASIAKIRJOJEN JULKISUUS
Tilaaja antaa hankintapäätöksen tiedoksi tarjoajille. Hankintapäätös on julkinen. Muut hankinta-asiakirjat ovat julkisia sopimuksen tekemisen jälkeen, pois lukien liikesalaisuudet.
Tarjoaja ilmoittaa liikesalaisuudet tarjoukseensa. Tilaaja päättää, ovatko liikesalaisuudeksi ilmoitetut tiedot lain mukaan salassa pidettäviä.
PÄÄTÖKSENTEON PERUSTEET
Kilpailutuksen perusteella solmitaan hyväksyttävistä tarjouksista vertailun perusteella
sopimus yhden (1) edullisimman kelpoisuusvaatimukset, soveltuvuuvvaatimukset ja
tarjouspyynnön muut ehdot täyttävä tarjoajan kanssa.
MUUT LISÄTIEDOT
1) Hankintapäätöksen tiedoksianto
Hankintayksikön tekemä päätös perusteluineen sekä valitusosoitus ja oikaisuohje on annettava tiedoksi kirjallisesti heille, joita
asia koskee. Päätös edellä mainittuine asiakirjoineen annetaan tiedoksi käyttäen ehdokkaan ja tarjoajan hankintayksikölle
ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa. Käytettäessä sähköistä yhteystietoa ehdokkaan ja tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä
tiedon päivänä, jona asiaa koskeva sähköinen asiakirja on viestin vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten,
että sähköistä viestiä voidaan käsitellä. (Hankintalaki 127 §)
2) Tietosuoja
Hankintayksikkö edellyttää, että tarjoaja/ehdokas on pyytänyt tarjouksessa mainituilta asiantuntijoilta suostumuksen heidän
henkilötietojensa luovuttamiseen. Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille ainoastaan, mikäli pakottava lainsäädäntö niin
velvoittaa.
Hankinta-asiakirjoja säilytetään arkistointikäytäntöjen mukaisesti kymmenen vuoden ajan voimassaolosta sekä valituiksi tulleiden
toimittajien osalta koko sopimuskauden ajan + kymmenen vuotta, minkä jälkeen ne tuhotaan.