HUS 202-2024 / Tahdistinlaitteet ja rytmivalvurit (DPS sisäinen kilpailutus, HUS 010-2024)
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
HUS 202-2024 / Tahdistinlaitteet ja rytmivalvurit (DPS sisäinen kilpailutus, HUS 010-2024)
Hankintailmoitustyyppi
Tulokset [TED eF[29]]
Julkaistu
3.3.2025
14:42
(UTC+02:00)
Organisaatio
HUS-yhtymä
Kuvaus
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia tahdistinlaitteista ja rytmivalvureista.
Tarjouspyyntö on jaettu kymmeneen (10) osa-alueeseen. Tarjoaja voi tarjota yhteen tai useampaan hankinnan osa-alueeseen. Osa-alueet on kuvattu tarkemmin kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerti" ja osa-alueita koskevat tuotteet ja vaatimukset on yksilöity liitteessä 1.
Hankinnan kohteeseen kuuluvat myös hankinnan kohteeseen kuuluvat vaihtolaitteet ja lisätuotteet, jotka tarjoaja ilmoittaa liitteessä 1. Tarjoajia pyydetään tarjoamaan hinnasto kaikista valikoimissaan olevista tahdistinlaitteista, joita tullaan tilaamaan vaihtolaitteina tai lisätuotteina. Vaihtolaite tarkoittaa potilaalla jo olevan tahdistinlaitteen vaihtamista uuteen eli käytännössä kyseessä on potilaalle jo aiemmin asennetun laitteen ja johtojen laitesidonnainen vaihtolaite. Vaihtolaitteena tullaan käyttämään potilaalla jo olevaa tahdistinlaitemallia, jotta laitteen takuu ja MRI-yhteensopivuus säilyvät. Lisätuote tarkoittaa esimerkiksi satunnaisesti tarvittavia laitteita tai tahdistinlaitteiden ja rytmivalvurien toimenpiteissä tarvittavia tarvikkeita, kuten ruuvimeisseli, tulppa, mittauskaapeli ja magneetti. Vaihtolaitteita ja lisätuotteita voivat olla esimerkiksi CRT-D ja ICD-laitteet, joissa on DF1- standardin mukainen liitinosa ja CRT-P ja CRT-D -laitteet, joissa on IS1-standardin mukainen liitinosa LV-johdolle. Vaihtolaitteen ja tahdistinpakettiin kuuluvan laitteen hinnoittelun on noudatettava vertailuun tarjottujen tuotteiden hinnoittelua ja hinnan on lähtökohtaisesti oltava sama. Mikäli hinta poikkeaa, poikkeavalle hinnalle on oltava perustelu (esim. erilainen liitinosa).
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin turvalliset ja toimintavarmat tuotteet. Tavoitteena on myös, että tuotteita on riittävä määrä kattamaan tilaajan tarpeet ja että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.
Sopimus on voimassa määräaikaisena yhden (1) vuoden, minkä jälkeen se on voimassa toistaiseksi.
Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta, joka toteutetaan hankintarenkaana. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään HUS-yhtymä (HUS), Kymenlaakson hyvinvointialue, Etelä-Karjalan hyvinvointialue sekä Päijät-Hämeen hyvinvointialue.
HUS arvioi tarjouspyynnön julkaisuhetkellä ostohistorian perusteella, että kaikkien hankinnan osa-alueiden yhteenlaskettu ennakoitu hankinta-arvo laskettuna neljälle (4) vuodelle on noin 19 000 000 euroa (alv 0 %). Etelä-Karjalan hyvinvointialueen osuus yhteenlasketusta ennakoidusta hankinta-arvosta on noin 1 700 000 euroa. Päijät-Hämeen hyvinvointialueen osuus yhteenlasketusta ennakoidusta hankinta-arvosta on noin 2 920 000 euroa.
Kyse on arvioista eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin tai tarjouspyynnössä ilmoitettuihin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Suurin osa tuotteista on kaupintavarastotuotteita. Ne otetaan käyttöön toimittajan vastuulla olevasta tilaajan tiloissa sijaitsevasta varastosta tai toimittaja toimittaa ne mukanaan toimenpiteeseen. Tuotteet tilataan HUSin tilausjärjestelmästä. Etelä-Karjalan hyvinvointialue ja Päijät-Hämeen hyvinvointialue tekevät omat tilauksensa suoraan omista järjestelmistään ja tuotteet toimitetaan ko. organisaatioon suoraan tilauksissa olevien tietojen perusteella.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.