HUS 422-2024 / SUOJAUS JA PEITTELY II

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
HUS 422-2024 / SUOJAUS JA PEITTELY II
Hankintailmoitus­tyyppi
Tulokset [TED eF[29]]
Julkaistu
26.2.2025 10:27 (UTC+02:00)
Organisaatio
HUS-yhtymä
Kuvaus
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia suojauksen ja peittelyn tarvikkeista. Hankintaan sisältyy päätöksellä HUS 475-2023 keskeytetyt tuotekorit.
Osa-alueet ja niiden sisältämät tuotekorit on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1.
Päätökset tehdään tuotekoreittain, poikkeukset tästä on ilmoitettu tuotekorin kohdalla tarjouslomakkeella.
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin laadukkaat tuotteet, jotka palvelevat HUSn ja muiden tilaajien tarpeita. Tavoitteena on myös että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.
Varsinainen sopimuskausi päättyy 15.10.2026, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Hinnat ovat kiinteät varsinaisen sopimuskauden ajan (ks. Liite 2 Sopimusluonnos).
Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta, joka toteutetaan hankintarenkaana. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS), Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue, Helsingin kaupunki, Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, Keski-Uudenmaan hyvinvointialue, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue ja Puolustusvoimat. Ks. tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteessä 2 Sopimusluonnos.
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo kaikille hankinnan osille yhteensä (alv 0 %) on noin 1 000 000 euroa/ 4 vuotta. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin ja tarjouspyynnössä ilmoitettuihin, toteutuneisiin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Potilasturvallisuuden varmistamiseksi uuden tuotteen käyttöönotto edellyttää hankintayksikön hyvää perehdyttämistä ja kouluttamista tuotteen käyttöön. Tämän vuoksi hankintayksikkö varaa oikeuden käyttää sopimuskauden alussa siirtymäaikaa.
Koska hankintayksikkö ei etukäteen voi tietää, millaisia tuotteita tullaan tarjoamaan, tarjouspyyntöhetkellä ei ole mahdollista lausua tarkemmin hankintasopimuksen alussa olevan siirtymäkauden tarpeesta ja pituudesta. Hankintayksikkö varaa oikeuden enintään yhden (1) vuoden siirtymäajan käyttöön.  
Siirtymäkauden aikana tilaajan nykyinen toimittaja edellisen kilpailutuksen perusteella voi tarvittavilta osin jatkaa tuotteen toimittamista, mikäli tilaaja katsoo hallitun toimittaja- ja tuotevaihdoksen näin vaativan.
Tilaaja pyrkii käyttämään siirtymäaikaa vain tarpeellisen ajan. Tarkoitus on siirtyä uuden sopimusvalikoiman käyttöön mahdollisimman pian sopimuksen alkamisen jälkeen. Mikäli hankintasopimuksen alussa käytetään siirtymäaikaa, toimittajan tulee huolehtia tilaajan henkilökunnan perehdyttämisestä ja kouluttamisesta siirtymäaikana sovitun suunnitelman mukaisesti.
Toimittajan tulee varautua siihen, että tilausmäärät voivat ensimmäisenä sopimusvuotena olla ilmoitettuja arvioita pienempiä. 
Tilaaja ja Toimittaja sopivat siirtymäajan pituudesta ennen sopimuksen alkua.