1140/2025 / Tietopyyntö: Apuvälinerekisterin hankinta
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
1140/2025 / Tietopyyntö: Apuvälinerekisterin hankinta
Hankintailmoitustyyppi
Suunnittelu [TED eF[4]]
Julkaistu
18.3.2025
12:07
(UTC+02:00)
Organisaatio
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Kuvaus
TÄMÄ EI OLE ENNAKKOILMOITUS, HANKINTAILMOITUS TAI TARJOUSPYYNTÖ VAAN ILMOITUS MARKKINAVUOROPUHELUN KÄYNNISTÄMISESTÄ OSANA HANKINNAN SUUNNITTELUA.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue kartoittaa Toimittajien kiinnostusta apuvälinerekisterin hankinnan kilpailutukseen.
Hankinnan kohteena on apuvälinerekisteri SaaS-palveluna. Hyvinvointialueen on lain mukaan järjestettävä potilaan sairaanhoitoon liittyvä lääkinnällinen kuntoutus ja apuvälinepalvelut. Apuvälinepalveluja tarjotaan Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella perusterveydenhuollossa. Käytössä olevista, edelleen luovutetuista tai muutoin hallinnassa olevista apuvälineistä tulee pitää asianmukaista luetteloa sisältäen apuvälineen huoltohistorian ja jäljitettävyyden. Terveydenhuollon toimintayksikön hankkimat apuvälineet tulee kirjata rekisterijärjestelmään SFS-EN ISO 9999-luokitusta käyttäen. Eräistä EU-direktiiveissä säädetyistä lääkinnällisistä laitteista annetun lain (629/2010) mukaan ammattimaisen käyttäjän tulee pitää asianmukaista luetteloa käytössään olevista, edelleen luovuttamistaan tai muutoin hallinnassa olevista apuvälineistä. Terveydenhuollon hankkimat apuvälineet jäävät toimintayksikön apuvälinerekisteriin, vaikka vakuutusyhtiö korvaisi niiden hankkimisesta aiheutuneet kulut. Nämä apuvälineet suositellaan rekisteröitäväksi niin, että ne voidaan tarvittaessa eritellä muista toimintayksikön hankkimista apuvälineistä. Rekisteri- / seurantajärjestelmään tulee myös kirjata apuvälineen huoltohistoria ja järjestelmän tulee mahdollistaa apuvälineiden jäljitettävyys. Esimerkiksi vaaratilanneilmoituksen seurauksena saattaa tulla tarve korjauttaa tai poistaa käytöstä kaikki tietyn merkkiset apuvälineet. Apuvälinerekisteriä tarvitaan mm. edellä kuvattujen tehtävien toteuttamiseen.
Kiinnostus hankintaa kohtaan ja vastaukset tietopyynnössä esitettyihin kysymyksiin pyydetään antamaan sähköpostitse 3.4.2025 klo 12 mennessä osoitteeseen [email protected]. Ilmoittautuminen tulee otsikoida seuraavasti: “Ilmoittautuminen vuoropuheluun: Apuvälinerekisterin hankinta” Ilmoittautumisessa tulee olla myös seuraavat tiedot:
• Osallistuvan yrityksen nimi
• Yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
• Yrityksen tarjoaman ratkaisun nimi
Olemme kaikkiin kiinnostuksensa ilmaisseihin yhteydessä. Vastausten perusteella osalle toimittajista voidaan tarjota mahdollisuutta esitellä ratkaisujaan myöhemmin markkinavuoropuhelutilaisuuksissa. Tilaisuuksien järjestelyistä ilmoitetaan erikseen kutsutuille. Hankintayksikkö voi käyttää vastauksia mahdollisen hankinnan suunnittelussa ja tietopyyntöön vastanneille saatetaan myöhemmin myös lähettää tarjouspyyntöasiakirjoja kommentoitavaksi. Tavoitteemme on markkinavuoropuhelusta saadun tiedon pohjalta tarkentaa hankinnan kohdetta, vaatimuksia sekä hankintatapaa.
Kiinnostuksen ilmaiseminen tietopyyntöä kohtaan ei sido Toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä myöskään ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntö ei kuitenkaan velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista tarjouskilpailua.
Tietopyyntöön ei sisälly kysymykset ja vastaukset -vaihetta lainkaan. Tietopyyntöön vastaamisesta tai markkinavuoropuheluun osallistumisesta ei makseta korvausta.
Hankintayksikkö käsittelee vuoropuheluun osallistuvien yritysten antamia tietoja luottamuksellisesti. Vuoropuheluun osallistuvien yritysten nimiä tai muita tietoja ei julkaista.