589771 / Yritysryhmähankkeen valmistelutyö – verkkokauppiaat

Määräaika: 6.1.2026 21.00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
589771 / Yritysryhmähankkeen valmistelutyö – verkkokauppiaat
Hankintailmoitus­tyyppi
Pienhankinta
Julkaistu
18.12.2025 10.06 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
2.1.2026 22.00 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
6.1.2026 21.00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Kalajoen kaupunki
Kuvaus
Hankinnan kohteena on asiantuntijapalvelu, jonka tarkoituksena on valmistella Kalajoen alueelle verkkokauppayrityksille suunnattu yritysryhmähanke. Valmistelutyö toteutetaan osana Leader-rahoitteista valmistelurahaa.
Asiantuntijapalvelun keskiössä on aktiivinen yrityskentän kartoitus ja vuorovaikutus alueen verkkokauppayritysten kanssa. Palvelun tuottaja vastaa yritysten kontaktoinnista, tarpeiden ja kiinnostuksen selvittämisestä sekä yritysryhmähankkeen sisällöllisestä valmistelusta yhteistyössä Kalajoen kaupungin kanssa.
Palvelun sisältö:
Hankintaan sisältyy seuraavat tehtävät:
-Kalajoen alueella toimivien verkkokauppayritysten kartoittaminen ja kontaktointi (puhelinhaastattelut ja tarvittaessa tapaamiset/etäpalaverit) Yrityksiä arviolta 10-20 kpl, joista on listaus olemassa.
-Yritysten kehittämistarpeiden, osallistumishalukkuuden ja sitoutumisen selvittäminen
-Yritysryhmähankkeen tavoitteiden, toimenpiteiden ja aikataulun määrittely
-Yritysryhmähankkeen hankesuunnitelman laatiminen kartoituksen perusteella
- Yritysryhmähankkeeseen osallistuvien yritysten aiesopimusten valmistelu
-Varsinaiseen yritysryhmähankkeeseen liittyvien kilpailutusten valmistelu yhteistyössä kaupungin kanssa
Työssä korostuu käytännönläheinen ote, yritysrajapinnassa toimiminen sekä tiivis yhteistyö hankintayksikön kanssa.
Toimitusaikataulu:
Työn arvioitu kesto on noin 2–3 kuukautta hankintasopimuksen allekirjoittamisesta.
Hankintamenettely:
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava asiantuntijapalveluhankinta. Hankinta toteutetaan pienhankintana avoimella menettelyllä. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo alittaa kansallisen kynnysarvon.
Tarjouksen valintaperuste ja hankintapäätöksen muodostuminen:
Tarjousten valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus.
Hankintapäätös tehdään vertailemalla tarjouksia seuraavien perusteiden mukaisesti:
-Hinta 50 %
-Referenssit ja tarjoajan kokemus 50 %
Hinnan osalta halvin hyväksyttävä tarjous saa enimmäispisteet (50 pistettä). Muiden tarjousten pisteytys tehdään suhteessa halvimpaan tarjoukseen.
Referenssien ja kokemuksen arvioinnissa huomioidaan tarjoajan aiempi kokemus vastaavan tyyppisistä tehtävistä, kuten:
-yritysryhmähankkeiden tai kehittämishankkeiden valmistelusta, mukaan lukien mahdollinen kokemus kehittämishankkeiden kilpailutusten ja tarjouspyyntöjen valmistelusta
-yritysten kartoittamisesta, haastatteluista ja sitouttamisesta
-julkisen toimijan tai kehittämisorganisaation kanssa toteutetuista toimeksiannoista
Koska kyseessä on pienhankinta, referenssien arviointi tehdään kokonaisarviona tarjoajan esittämien tietojen perusteella. Tarjoajan tulee esittää vain ne referenssit, joilla on merkitystä hankinnan kannalta.
Referenssit voidaan esittää joko:
-luettelona aiemmista vastaavista toimeksiannoista tai
-enintään yhden (1) A4-sivun mittaisena kuvauksena tarjoajan aiemmasta kokemuksesta ja toteutetuista projekteista, jotka liittyvät hankinnan kohteeseen.
Hankintayksikkö pidättää oikeuden arvioida referenssien relevanssin suhteessa hankinnan kohteeseen.
Tarjouksen sisältö ja hinnoittelu
Tarjouksessa tulee esittää:
-kuvaus työn toteutustavasta ja aikataulusta
-tarjoajan kokemus ja referenssit vastaavista tehtävistä
-kokonaishinta (alv 0 %)
Hinta ilmoitetaan kokonaishintana koko valmistelutyöstä.
Tarjouksen voimassaolo ja siirtäminen
Tarjouksen tulee olla voimassa tarjouspyynnössä ilmoitettuun päivämäärään saakka.
Ennen tarjousten toimittamisen määräaikaa on mahdollista esittää tarjouspalvelun kautta kysymyksiä ja näihin kysymyksiin annetut vastaukset tulee ottaa huomioon tarjousta annettaessa tämän tarjouspyynnön vaatimuksia täsmentävinä vaatimuksina. Kysymykset tulee lähettää Tarjouspalvelu-toimittajaportaalista. Samasta paikasta löytyvät myös kysymyksiin annetut vastaukset. Tarjoajien tasapuolisen kohtelun takaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei voida vastata. Kysymykset käsitellään nimettöminä. Kysyjän nimeä tai muita tarjoajaa koskevia tietoja ei ilmoiteta kysymysten ja vastausten yhteydessä. Tarjoajan tulee käydä katsomassa mahdolliset lisäkysymykset sekä niihin annetut vastaukset ja huomioida ne tarjousta jättäessään.
Tarjousten jättäminen:
Tarjoukset toimitetaan tarjouspyynnössä ilmoitettuun osoitteeseen viimeistään määräaikaan mennessä. Myöhästyneitä tarjouksia ei oteta huomioon.
Tarjouksen tekemisestä, esittelystä tai muusta menettelyyn osallistumisesta ei makseta tarjoajille korvausta.
Mikäli hankintaan avoimessa menettelyssä saadut tarjoukset ylittävät hankinnalle varatut määrärahat tai menettelyssä on saatu vain tarjouksia, jotka eivät vastaa tarjouspyyntöä tai jos tarjouksia ei voida hyväksyä, tilaaja varaa oikeuden keskeyttää hankinnan tai siirtyä hankinnassa neuvottelumenettelyyn uutta hankintailmoitusta julkaisematta siten, että neuvottelumenettelyyn otetaan mukaan kaikki ne tarjoajat, jotka ovat edeltävässä avoimessa menettelyssä tehneet muotovaatimuksen mukaisen tarjouksen ja jotka täyttävät edeltävässä avoimessa menettelyssä asetetut soveltuvuusvaatimukset. Hankinnassa noudatetaan julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja palveluhankinnoissa JYSE 2025 PALVELUT (liitteenä) siltä osin kuin tarjouspyyntöasiakirjoissa ei ole muuta mainittu.
Tarjouspalvelun käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja ongelmatilanteissa tarjoajan tulee olla yhteydessä palveluntuottajan (Cloudia Oy / Tarjouspalvelu.fi) Helpdeskiin: puh. 020 766 1075, [email protected].