KH/1155/2025 / Riihimäen kaupungin ICT-perustietotekniikkapalveluiden hankinta

Määräaika: 2.2.2026 12.00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
KH/1155/2025 / Riihimäen kaupungin ICT-perustietotekniikkapalveluiden hankinta
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
23.12.2025 7.06 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
14.1.2026 14.00 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
2.2.2026 12.00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Riihimäen kaupunki
Kuvaus
Riihimäen kaupunki (jäljempänä "Hankintayksikkö" tai "Tilaaja") pyytää tarjoustanne Riihimäen kaupungin ICT-perustietotekniikkapalveluista tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Hankinnan kohteena ovat seuraavat perustietotekniikkapalveluiden kokonaisuudet:
1) Käyttäjätukipalvelut, jonka sisältämät palvelut ovat tarpeen tietoteknistä ympäristöä käyttävien henkilöiden IT-ongelmien ratkaisemiseksi, käytön neuvonnaksi ja työntekemisen tukemiseksi;
2) Päätelaitteiden elinkaaripalvelut, joka sisältää kattavan joukon palveluita varmistamaan työasemien ja mobiililaitteiden ja niiden lisälaitteiden tehokkaan, turvallisen ja kustannustehokkaan käytön niiden koko elinkaaren ajan. Kokonaisuus sisältää myös em. laitteiden myynnin;
3) Käyttö- ja Kapasiteettipalvelut, jonka sisältämät palvelut ovat keskeisiä palvelininfrastruktuurin ja sitä tukevan tietoliikenneinfrastruktuurin tarvitseman kapasiteetin osalta ja joiden avulla varmistetaan palvelinten sekä tukevien tietoliikennelaitteiden tehokas ja luotettava toiminta sekä hallinta;
4) Pilvipalvelut, jonka sisältämät palvelut tarjoavat julkisten pilvipalveluiden keskitetyn hallinnan ja valvonnan pilvipohjaisille resursseille ja palveluille;
5) Asiantuntijapalvelut, sisältävät erikoistuneeseen ammatilliseen asiantuntijatyöhön ja konsultointiin liittyvät palvelut, jotka tukevat IT-infrastruktuuria, tietojärjestelmiä, tietoturvan ja toiminnan suunnittelua, optimointia, kehittämistä, laajentamista sekä uudistamista; sekä
6) Palvelunhallinta, joka sisältää hankittavan palvelukokonaisuuden hallintaan ja kehittämiseen liittyvät palvelut sekä IT-prosesseihin liittyvät palvelut.
Hankinnan kohde ja sopimusehdot on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.
Kilpailutus suoritetaan avoimella menettelyllä, jonka perusteella valitaan yksi (1) sopimustoimittaja. Eniten pisteitä saanut tarjoaja valitaan sopimustoimittajaksi. Tasatilanteissa hankinnan voittaja ratkaistaan liitteessä 1 (Ohjeet ja vertailuperusteet) kuvatun mukaisesti. Hankintaa ei ole jaettu osa-alueisiin palveluiden sujuvuuden takaamiseksi. Rinnakkaisten ja vaihtoehtoisten tarjousten tekeminen on kielletty.
Kilpailutuksen valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus, hinnan painoarvon ollessa 45 pistettä ja laadun painoarvon ollessa 55 pistettä.
Puitejärjestelyn kesto on 7 vuotta. Sopimuskausi alkaa aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman. Tavoitteena on, että sopimuskausi astuu voimaan 01.04.2026. Pitkä sopimuskausi on hankintayksikön tarpeiden ja hinta-laatu-suhteen kannalta perusteltua. Sopijapuolten on rakennettava uusiin tarpeisiin soveltuvia palveluita ja tietojärjestelmiä, joiden vaatimien investointien takaisinmaksu vaatii riittävää sopimuskautta. Hankintaan tulee saada mukaan tarjoajia, jotka pystyvät vastaamaan muuttuvaan palveluvolyymiin pidemmällä sopimuskaudella. Tarvittava palveluiden kehittäminen edellyttää osapuolilta merkittävien investointien lisäksi jatkuvaa pitkäjänteistä yhteistyötä ja aitoa kumppanuutta sekä innovatiivisuutta. Tämä ei ole mahdollista kohtuullisella kustannuksella ja riskillä lyhyen sopimuskauden aikana.
Hankittavat palvelut on suunniteltu otettavan käyttöön erillisellä puitesopimukseen perustuvalla palvelusopimuksella. Puitejärjestelyn on suunniteltu olevan voimassa 7 vuotta. Puitejärjestelyn alla olevan palvelusopimuksen on suunniteltu olevan voimassa toistaiseksi.
Tarjoajan on jätettävä tarjouksensa tarjouspyynnön liitteessä 1 (Ohjeet ja vertailuperusteet) ja muissa hankinta-asiakirjoissa kuvatun mukaisesti.
HUOM! Tarjouspalvelun käyttöön liittyvissä ongelmissa tarjoajan tulee olla yhteydessä Cloudia-tukeen: [email protected] / 020 7661075. Riihimäen kaupunki ei vastaa Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista.