587723 / Markkinavuoropuhelukutsu - Puheratkaisut ja asiakaspalvelujärjestelmä Tervia Logistiikka Oy
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
587723 / Markkinavuoropuhelukutsu - Puheratkaisut ja asiakaspalvelujärjestelmä Tervia Logistiikka Oy
Hankintailmoitustyyppi
Suunnittelu [E1]
Julkaistu
1.12.2025
17.15
(UTC+02:00)
Organisaatio
Tervia Osuuskunta
Kuvaus
Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan kutsu markkinavuoropuheluun.
Tähän vuoropuhelukutsuun ei voi jättää tarjousta vaan ainoastaan tiedot markkinavuoropuheluun osallistuvasta organisaatiosta sekä vuoropuheluun osallistuvista henkilöistä.
Tervia Logistiikka Oy järjestää kaikille avoimen tiedotus- ja keskustelutilaisuuden puheratkaisuiden ja asiakaspalvelujärjestelmän tulevasta kilpailutuksesta.
Hankinta sisältää Tervia Logistiikka Oy:n puhelin- ja asiakaspalvelujärjestelmä kokonaisuuden, joka muodostuu konsernin puheliittymistä, puhelinvaihdejärjestelmästä sekä chat -ja puhelinbotista. Lisätietoja hankinnan taustoista ja hankinnan kuvauksesta markkinavuoropuhelukutsun liitteellä "Luonnos - Hankinnan kuvaus".
Markkinavuoropuhelutilaisuudessa esitellään tulevan hankinnan tarkoitus ja tavoitteet sekä yleisesti hankintaprosessi aikatauluineen (ei sitova). Alustava aikataulu uudelle sopimukselle on talvi/kevät 2026.
Markkinavuoropuhelun/tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla.
Markkinvuoropuhelu ei velvoita Tervia Logistiikka Oy:tä toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Tervia Logistiikka Oy voi jättää myös tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta.
Tervia Logistiikka Oy ei ole velvollinen ottamaan huomioon markkinavuoropuhelussa saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Markkinavuoropuheluun vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiseen. Markkinavuoropuhelukutsuun vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.
Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan kehittämiseen ja suunnitteluun. Markkinavuoropuhelukutsuun vastanneille ei makseta korvausta markkinavuoropuheluun osallistumisesta eikä Tervia Logistiikka Oy korvaa markkinavuoropuhelusta aiheutuvia kustannuksia.
Tilaisuudessa on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja ehdotuksia.
Hankintayksikkö järjestää vuoropuhelun erikseen kunkin ilmoittautuneen yrityksen kanssa. Hankintayksikkö ei paljasta yritysten esittämiä ratkaisuja eikä luottamuksellisia tietoja muille markkinavuoropuheluun osallistuville.
Markkinavuoropuheluissa kuten koko hankintaprosessissa käytettävä kieli on suomi.
Markkinavuoropuhelut ajoittuvat viikoille 51/2025 (15.-17.12.2025 klo 12-15 kunakin päivänä) (ja 3/2026*). Markkinavuoropuhelut toteutetaan Teamsin välityksellä ja kullekkin yritykselle varataan vuoropuheluun aikaa 45 minuuttia.
*Hankintayksikkö voi tarvittaessa järjestää viikolla 3/2026 toisen markkinavuoropuhelun aiempaan markkinavuoropuheluun osallistuneille yrityksille. Hankintayksikkö valitsee osallistujien joukosta aikataulusyistä kolme (3) palveluntuottajaa, jotka markkinavuoropuheluesittelyiden perusteella ovat hankintayksikön arvion mukaan soveltuvimpia toteuttamaan hankintayksikön esittelemän palvelun. Toisen kierroksen vuoropuhelussa hankintayksikkö voi tehdä valituille yrityksille tarkentavia kysymyksiä koskien tarjouspyyntöä ja vaatimusmäärittelyä.
Asioita, joihin hankintayksikkö toivoo kommentteja markkinavuoropuheluissa:
• Puhelinvaihdejärjestelmän toiminnallisuudet
• Puhelinbotin toiminnallisuudet, palveluun sisältyvät osat/moduulit ja niiden modulaarisuus, ylläpidettävyys ja kehitettävyys sekä toteutukseen liittyvät tekniset asiat, ml. integraatiot tilaus- ja välitysjärjestelmään
• Hinnoittelumalli, palvelutasot, erityisesti hankittavalla puhelinbotilla saavutettujen hyötyjen osoittaminen sekä tarjousten vertailuperusteet ja pisteytys, esimerkiksi tuotetun puheen laadun ja keskustelun sujuvuuden arviointi osana tarjousten vertailua
Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan vastaamalla tähän markkinavuoropuhelukutsuun.
Lähetämme kaikille tilaisuuteen ilmoittautuneille erillisen kutsun Teams -kokoukseen viimeistään 12.12.2025.
Tilaisuus tullaan avaamaan aina 5 min. ennen sovittua aikaa, jotta yritykset voivat testata yhteyksiä ennen varsinaisen tilaisuuden alkamista. Yhteyksien toimivuuden osalta ei ole erillistä tukea paikalla, vaan jokainen taho vastaa yhteyksien muodostamisesta itse.