2933/2025 / Ostolaskujärjestelmän hankinta

Määräaika: 21.1.2026 12.00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
2933/2025 / Ostolaskujärjestelmän hankinta
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [TED eF[16]]
Julkaistu
14.12.2025 18.21 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
30.12.2025 12.00 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
21.1.2026 12.00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Kuvaus
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia ostolaskujärjestelmästä.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on hyvinvointialueen toiminnan käynnistymisvaiheessa tehnyt viranhaltijapäätöksen (§ 8/2022, 167/2022) taloushallinnon perustoimintojen hankkimisesta ja järjestämisestä Sarastia Oy:n tuottamana. Taloushallinnon perustoiminnoilla tarkoitetaan peruskirjanpidon toimintoja, osto- ja myyntireskontran toimintoja, maksuliikennetoimintoja sekä erinäisiä tilinpäätös- ja raportointipalveluja. Lisäksi perustoimintoihin kuuluvat taloushallinnon järjestelmät sekä niiden ylläpidon ja kehittämisen palvelut.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on sittemmin päättänyt tuottaa taloushallinnon palvelut omana toimintana. Osana tätä talouspalveluiden muutoshanketta hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa ne järjestelmät, joilla talouspalvelut tuotetaan. Talouspalveluiden muutoshankkeen järjestelmähankinnat on päätetty jakaa seuraaviin erillisiin kilpailutuksiin: talouden pääjärjestelmä, maksuliikennejärjestelmä, välitysoperaattoripalvelut ja ostolaskujärjestelmä.
Nyt hankittava ostolaskujärjestelmä sisältyy yllä mainittuun Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen laajempaan talouden järjestelmäkokonaisuuden uudistushankkeeseen.
Hankinnan kohteena on ostolaskujärjestelmä sekä siihen liittyvät palvelut. Hankinnan kohde on jaettu seuraaviin kokonaisuuksiin, jotka ovat:
• Ostolaskujärjestelmän käyttöoikeudet.
• Ostolaskujärjestelmän tuki- ja ylläpitopalvelut, sovitussa laajuudessa.
• Täydentävät asiantuntijapalvelut, kattaen erikseen tilattavan asiantuntijatyön hankinnan kohteen mukaisiin tehtäviin, kuten esimerkiksi, muttei näihin esimerkkeihin rajoittuen, ostolaskujärjestelmän jatkokehittäminen ja koulutusten järjestäminen.
• Ostolaskujärjestelmän toimitus- ja käyttöönottoprojekti, kattaen järjestelmän toimituksen ja sen tuki- ja ylläpitopalveluiden käyttöönoton sekä Tilaajan olemassa olevien tietojen konversion ja migraation.
Tämä hankinta koskee ostolaskujärjestelmän hankintaa. Hankinta kattaa yllä kuvatun mukaisesti ostolaskujärjestelmän käyttöönottoprojektin, järjestelmän käyttöoikeudet, täydentävät asiantuntijapalvelut sekä järjestelmän ylläpito- ja tukipalvelut.
Ostolaskujärjestelmä on suunniteltu otettavan tuotantokäyttöön Q4/2026 aikana, kuitenkin viimeistään 2.11.2026.
Hankinnan ennakoitu arvo on 1 500 000 euroa (alv 0%).
Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 2. "Hankinnan kohteen kuvaus".