262/02.08.00.00/2025 / Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutuskumppani
Määräaika:
4.12.2025
23.59
(UTC+02:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
262/02.08.00.00/2025 / Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutuskumppani
Hankintailmoitustyyppi
Kilpailu [E3]
Julkaistu
18.11.2025
13.25
(UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
27.11.2025
23.59
(UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
4.12.2025
23.59
(UTC+02:00)
Organisaatio
Kotkan - Haminan seudun koulutuskuntayhtymä
Kuvaus
Kotkan-Haminan seudun koulutuskuntayhtymä eli Ekami, hakee kumppania markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Hankinnalla haetaan sitä, että Ekamin strategiaa toteutetaan markkinoinnin keinoin parhaalla mahdollisella tavalla arvojemme ja tavoitteidemme mukaisesti.
Toimintamme perustana on asiakaslähtöisyys, yhdessä tekeminen sekä koulutuksen, valmennuksen ja palvelujen korkea laatu. Yhdessä onnistuminen tarkoittaa meille asetettujen tavoitteiden saavuttamista yhdessä tekemisen tuloksena. Onnistumiset lisäävät työn ja oppimisen iloa, innostusta ja hyvinvointia.
Markkinoinnin tehtävänä on lisätä ja vahvistaa Ekamin näkyvyyttä monikanavaisesti, toistuvasti ja brändiohjeen mukaisesti varsinkin Kymenlaaksossa, mutta myös sen lähialueilla. Tietyt alat ja koulutustarjonta suunnataan koko Suomen alueelle.
Ekamin kohderyhmä on laaja alkaen 15-vuotiaista oppivelvollisista aina 60-vuotiaisiin aikuisiin työssä käyviin tai työttömiin. Tämä lisää monikanavaisuutta ja tarvetta olla hyvin perillä eri kanavien mahdollisuuksista.
Ekamin omat markkinointiresurssit ovat rajalliset, joten hyvät ideat ja kustannustehokkuus on kaikessa tekemisessä tärkeää. Markkinointikumppanin odotetaan tuovan hyvin ammattitaitoista ja eri kanaviin pureutuvaa näkemystä ammatillisen koulutuksen markkinointiin. Vaadimme kumppanilta vahvaa kokemusta monikanavaisesta markkinoinnista keskittyen pääasiassa digitaaliseen markkinointiin. Kumppanilla tulee olla kokemusta koulutuksen järjestäjälle suunnatusta markkinoinnista.
Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutuskumppania tarvitsemme käyttöömme Ekamin asiakashankinnan suunnitteluun kokonaisvaltaisesti tai projektikohtaisesti. Kumppanin avulla saamme näkyvyyttä brändille, koulutuksille sekä toiminnalle Ekamin kohderyhmille sopivissa kanavissa. Operatiivinen suunnittelu voi sisältää erilaisten markkinointikampanjoiden ja konseptien suunnittelua ja toteuttamista niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
MARKKINOINTIKAMPANJOIDEN OPERATIIVINEN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS
• Kampanjoiden ja konseptien suunnittelu, toteuttaminen ja raportointi
- suunnittelutyö painettuihin sekä audio- ja digitaalisiin välineisiin
- suunnitteluun tarvittavien selvitysten ja tutkimusten tekeminen, esim. kyselyt
- mediavalinnat yhdessä Tilaajan kanssa, mediatila- ja näkyvyysvaraukset
- sisältöjen toteutukset, kuten tekstit, graafinen suunnittelu, videot, animaatiot eri mainosvälineisiin
- somesisältöjen suunnittelu, digi- ja somemainonta
- kampanjan www-sivuston tai laskeutumis-/kampanjasivun suunnittelu ja toteutus
- kampanja-analytiikasta raportointi
- tapahtumiin liittyvä näkyvyyden suunnittelu ja toteutus
- erityisosaamista vaativa digitaalinen palvelu (esim. Google-mainonta, hakukoneoptimointi, TikTok, YouTube, Snapchat, Spotify)
Palveluntuottajalla tulee olla valmius toteuttaa tilaajan toimeksianto kokonaisvaltaisesti sisältäen markkinoinnin operatiivisen suunnittelun sekä tuotannon, esimerkiksi mainostilan ja näkyvyyksien suunnittelun, graafisen suunnittelun, valokuvauksen, videotuotannon ja sisällöntuotannon. Palvelu voi sisältää digitaalisia toteutuksia tai kampanjan osatoteutuksia, esimerkiksi videokampanjat.
Kaikki toimenpiteet tehdään yhteistyössä Ekamin markkinoinnin kanssa.
Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana, vaan palveluita tilataan Ekamin tarpeiden perusteella.
TILAUSKÄYTÄNNÖT
Tilaaja tekee tilauksen puhelimitse, sähköpostitse tai suullisesti. Palveluntuottajan tulee aina toimittaa tilausvahvistus välittömästi tilauksen saatuaan, kuitenkin viimeistään kahden (2) arkipäivän kuluessa tilauksen lähettämispäivästä luettuna. Koska tilaajien kirjo on laaja, voidaan sopimuskaudella tehdä esimerkiksi vakiomuotoisia tilauslomakkeita tilaajan toimesta, jotta tilauskäytäntö olisi mahdollisimman yhtenäinen.
Tilaaja voi tehdä palveluntuottajalta myös hinta-arviotiedustelua tai palvelukyselyä ennen tilausta, joita ei katsota edellä mainituksi tilaukseksi eivätkä sido itse tilaajaa.
Palveluntuottajan tulee aina tilausvahvistuksessa esittää kirjallinen työtuntiarvio tilaajan esittämän palvelusisällön perusteella, tilauksen valmistumispäivä sekä tilauksen hinta ja hinnoittelun peruste (esim. tuntihinnoiteltava työ tai projektihinta). Mikäli annettu kirjallinen työtuntiarvio tai valmistumispäivä myöhemmin muuttuu ko. tilauksen kohdalla tilaajasta tai palveluntuottajasta johtuvasta perustellusta syystä, palveluntuottajalla on velvollisuus ilmoittaa kirjallisesti kaikista muutoksista työtuntiarvioon/kustannuksiin/aikatauluun etukäteen tilaajalle, jotta sillä on oikeus laskuttaa palvelusta.