14081 / Paloilmoitin- ja hätäkuulutusjärjestelmien huolto- ja korjaustöiden puitejärjestely 2026 (optiot 2+1)

Määräaika: 17.12.2025 12.00 (UTC+02:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
14081 / Paloilmoitin- ja hätäkuulutusjärjestelmien huolto- ja korjaustöiden puitejärjestely 2026 (optiot 2+1)
Hankintailmoitus­tyyppi
Kilpailu [E3]
Julkaistu
1.12.2025 15.15 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
9.12.2025 12.00 (UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
17.12.2025 12.00 (UTC+02:00)
Organisaatio
Keravan kaupunki
Kuvaus
Hankinnan kohteena on olemassa olevien paloilmoitin- ja hätäkuulutusjärjestelmien huolto, kunnossapito sekä vikakorjaukset tilaajan omistamissa kiinteistöissä.
Toimittajan tehtävänä on:
- suorittaa laitteistojen lakisääteiset ja valmistajan ohjeiden mukaiset huollot
- ylläpitää järjestelmien toimintavarmuus ja turvallisuus viranomaismääräysten mukaisesti
- tehdä tarvittavat vikakorjaukset ja osien vaihdot
- toimittaa huolloista ja korjauksista raportit tilaajalle
- antaa asiantuntijatukea järjestelmien käytössä ja ylläpidossa
- vastata mahdollisista nykyisten järjestelmien laajennuksista.
Huollon ja korjauksen piiriin kuuluvat:
- paloilmoitinjärjestelmät keskuksineen, ilmaisimineen ja kenttälaitteineen sekä paloilmoitinjärjestelmiin liittyvät poistumisvalot ja niiden huolto
- hätäkuulutusjärjestelmät vahvistimineen, kaiuttimineen ja käyttöpäätteineen,
- niihin liittyvät kaapeloinnit ja liitynnät,
- takuuajan piiriin kuuluvat huoltotyöt ei kuulu tämä sopimuksen piiriin
- tarvittavat määräaikaishuollot.
Palvelun on katettava sekä ennalta suunnitellut huoltokäynnit että kiireelliset vikakorjaukset sopimuksessa esitettyjen vasteaikojen puitteissa.
Hankinta on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen:
Osa-alue 1: Paloilmoitin järjestelmien huolto ja asennuspalvelut (järjestelmät koostuvat pääosin merkeistä Toa, Audico ja Bosch)
Osa-alue 2: Hätäkuulutusjärjestelmien huolto ja asennuspalvelut
Jokaiseen osa-alueeseen valitaan enintään kolme (3) toimittajaa, mikäli kolmannen sijan jakaa saman hinnan antaneet tarjoajat, valitaan molemmat tarjoajat sopimustoimittajiksi, jolloin sopimustoimittajia voi olla enemmän kuin kolme (3). Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhden tai molempien osa-alueiden osalta.
Kilpailutuksessa valintaperusteena käytetään kokonaistaloudellista edullisuutta, jonka perusteena käytetään halvinta hintaa. Halvimman kokonaishinnan antaneet tarjoajat valitaan puitesopimustoimittajiksi.
Varsinainen sopimuskausi on 12 kuukautta. Hankintaan sisältyy enintään kaksi optiokautta (2+1). Sopimuskauden arvioitu aloitusajankohta on 01.02.2026.
Rinnakkaisten tarjousten tekeminen on kiellettyä. Mikäli tarjoaja tekee rinnakkaisia tarjouksia tarjousvertailussa huomioidaan ainoastaan viimeisin saapunut tarjous.
Tämä hankinta kilpailutetaan Keravan kaupungin toimesta koko Keravan kaupunkikonsernin ja kaikkien kaupungin toimialojen käyttöön.
Sopimus on voimassa koko kaupunkikonsernin käytettäväksi, ja sitä voivat hyödyntää:
– Keravan kaupungin kaikki toimialat, yksiköt ja liikelaitokset, sekä
– kaikki Keravan kaupunkikonserniin kuuluvat tytär- ja osakkuusyhteisöt sekä säätiöt.
Kaupunkikonsernin yksiköillä ja yhteisöillä ei ole velvollisuutta käyttää sopimusta, mutta niillä on siihen oikeus.