OUKA/10725/02.08.01/2025 / Oulun innovaatioallianssin vaikuttavuuskampanjan sisällöntuotanto syksyllä 2025
Määräaika:
2.9.2025
12.00
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
OUKA/10725/02.08.01/2025 / Oulun innovaatioallianssin vaikuttavuuskampanjan sisällöntuotanto syksyllä 2025
Hankintailmoitustyyppi
Kansallisen kynnysarvon alittava hankinta (pienhankinta)
Julkaistu
20.8.2025
14.20
(UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
28.8.2025
12.00
(UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
2.9.2025
12.00
(UTC+03:00)
Organisaatio
Oulun kaupunki
Kuvaus
Business Oulu -liikelaitos pyytää tarjoustanne elinkeinoelämälle suunnattavaan vaikuttavuuskampanjaan (jäljempänä myös "tilaaja") tämän tarjouspyynnön mukaisesti.
Tämä on kansallisen kynnysarvon alittava pienhankinta.
Taustatiedot ja tavoitteet
BusinessOulu hakee osaavaa, oma-aloitteista ja rohkeaa vaikuttavuusviestintäkumppania ja sisällöntuottajaa/toimittajaa toteuttamaan Oulun innovaatioallianssin (OIA) vaikuttavuuskampanjan syksyn 2025 aikana. Tavoitteena on tuoda esiin OIA:n vaikuttavuutta: konkreettisia tuloksia, menestystarinoita sekä yrityksille syntyviä hyötyjä mediassa näkyvästi.
Kampanjan kohderyhmänä ovat kansalaisten lisäksi elinkeinoelämän edustajat, yritykset sekä päättäjät. Kampanjan tavoitteena on saada näkyviin eri alojen ammattijulkaisujen lisäksi alueellisissa ja valtakunnallisissa medioissa - kuten mm. Kaleva, Helsingin Sanomat, Kauppalehti ja Talouselämä - OIA:n strategisesti tärkeitä teemoja, joissa Oulussa tehdään uraauurtavaa tutkimus- ja innovaatiotoimintaa, hyödyntäen laajaa asiantuntija- ja osaajajoukkoa OIA-ekosysteemissä.
Syksyn kampanja toteutetaan yhdessä OIA:n ohjelmapäällikön, BusinessOulun asiantuntijoiden ja operatiivisen johtoryhmän edustajien kanssa.
Lisää Oulun innovaatioallianssista täältä: www.ouluninnovaatioallianssi.fi
Kampanja-aikataulu
• Kumppani/kirjoittaja kilpailutetaan elokuussa 2025
• Kampanja-aika: syyskuu–joulukuu 2025
• Starttipalaveri/Teams toteutetaan syyskuussa
• Päätöspalaveri joulukuussa, jossa käydään läpi saavutukset
Kampanjan toimenpiteet ja kumppanin rooli
• Suunnitellun kampanjan näkyvyyden kannalta riittävä määrä napakoita kirjoituksia yhteistyössä OIA-kärkiohjelmien asiantuntijoiden kanssa, joissa hyödynnetään eri julkaisumuotoja (esim. artikkelit, mielipidekirjoitukset, HS Vieraskynä, Kaleva mielipide, ym.)
• Kilpailutettu kumppani huolehtii kirjoitusten valmistumisesta ajallaan, toimii kirjoitusapuna asiantuntijoille, huolehtii tekstien täydentämisestä ja viimeistelystä julkaistavaan kuntoon ja muotoon sovitussa aikataulussa
• Julkaisuja kuukausittain kampanjan aikana kohdemedioissa
• Mahdollisesti tarvittavat OIA-asiantuntijoiden ja teemoissa (esim. projekteissa) mukana olleiden yritysten edustajien haastattelut juttujen tueksi
• Artikkeleihin/ kirjoitusten kylkeen mahdollisesti tarvittavien laadukkaiden kuvien ottaminen
• Kampanjan suunnittelu ja tarkemmasta aikataulusta, kohdemedioista ja tavoitteista sopiminen tilaajan kanssa
• Aloituspalaveri, lopetuspalaveri, yhteydenpito tilaajan kanssa koko kampanjatoteutuksen ajan
Kohderyhmä
• Elinkeinoelämän edustajat, yritykset ja päättäjät, kansalaiset
• Kansallinen ja alueellinen media: syötteet artikkeleiksi, mielipidekirjoituksiksi
Budjetti
• Kokonaisbudjetti: kiinteä 8999 € (sisältää kaikki työt ja syntyneet kulut kampanja-aikana)
Kilpailutus toteutetaan käänteisenä kilpailutuksena ja päätöksenteon perusteena on 100 % laatu.