571268 / Tarjouspyyntö ensiapukoulutuksista EA1 (tai vastaava) ja hätäensiapu
Määräaika:
29.8.2025
15.00
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
571268 / Tarjouspyyntö ensiapukoulutuksista EA1 (tai vastaava) ja hätäensiapu
Hankintailmoitustyyppi
Pienhankinta
Julkaistu
11.8.2025
11.51
(UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
21.8.2025
12.00
(UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
29.8.2025
15.00
(UTC+03:00)
Organisaatio
SASKY koulutuskuntayhtymä
Kuvaus
Hankinnan taustaa ja hankinnan tavoitteet
Sasky koulutuskuntayhtymän Huittisten ja Kokemäen oppilaitos pyytää tarjouksia opiskelijoille ja henkilökunnalle järjestettävistä ensiapukoulutuksista; EA1 (tai vastaava) ja hätäensiapukoulutus. Osallistujille ei jaeta ensiapukortteja. Hankinnan ensisijaisena tavoitteena on saada opiskelijoille ja henkilökunnalle EA1 (tai vastaava) / hätäensiapukoulutuksen mukainen osaaminen. Koulutussisällöt liitteenä (LIITE 1).
Koulutukset toteutetaan lukuvuosien 2025-2026, 2026-2027 ja 2027-2028 aikana ja tarkemmat ajat sovitaan yhdessä palveluntarjoajan kanssa. Lukuvuosittain EA1(tai vastaava) kursseja järjestetään 3-6 kpl ja hätäensiapu kursseja 2-4 kpl. Koulutukset toteutetaan tilaajan tiloissa Kokemäellä (Kauvatsantie 189, 32800 Kokemäki) tai Huittisissa (Risto Rytinkatu, 32700 Huittinen) . Koulutuskielenä on suomi. Koulutusryhmän osallistujamäärä ovat maksimissaan 15 osallistujaa/kurssi.
Tarjoajalle asetetut soveltuvuusvaatimukset
Jättäessään tarjouksen tähän tarjouspyyntöön, sitoutuu tarjoaja siihen, että Tilaajavastuulain mukaiset selvitykset ja todistukset tarkistetaan valitulta / valituilta toimittajilta ennen tilauksen / sopimuksen tekemistä. Mikäli tarjoaja ei ole rekisteröitynyt Tilaajavastuu.fi -palveluun, tulee valittujen toimittajien toimittaa seuraavat selvitykset ja todistukset (max 3 kk vanhoja):
• Tarjoaja on rekisteröitynyt kaupparekisteriin, ennakkoperintälain mukaiseen ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin sekä arvonlisäverolain mukaiseen arvonlisäverovelvollisten rekisteriin, jos lainsäädäntö edellyttää rekisteröitymistä. Tarjoajan tulee pyydettäessä toimittaa kaupparekisteriote tai ote vastaavasta rekisteristä tai selvitys rekisteröimättömyyden perusteista, jos tarjoaja ei kuulu kaupparekisteriin.
• Verot ja maksut, tarjoaja ja tarjoajan mahdolliset alihankkijat ovat suorittaneet veronsa, eläkemaksunsa ja muut lakisääteiset maksut. Tarjoajan tulee pyydettäessä toimittaa todistus lakisääteisten verojen maksamisesta ja verovelkatodistus sekä todistus lakisääteisten eläkevakuutusten ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta. Selvitys siitä, ettei yrityksellä ole verotustietojen julkisuudesta ja salassapidosta annetun lain (1346/1999) 20 b §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua verovelkaa taikka viranomaisen antama selvitys verovelan määrästä.
• Työehdot, tarjoaja ja hänen alihankkijansa noudattavat velvoittavaa, hankinnan kohteena olevaa työsopimusta. Jos sellaista ei ole, tarjoaja ja hänen alihankkijansa noudattavat vähintään työlainsäädännön mukaisia työehtoja.
• Tarjoajan työntekijöillä on lakisääteinen työterveyshuolto. Tarjoajan on pyydettäessä esitettävä voimassa oleva työterveyshuoltosopimus tai muu kirjallinen selvitys siitä, miten tarjoaja järjestää työntekijöidensä lakisääteisen työterveyshuollon.
Muut soveltuvuusvaatimukset:
• Voimassa oleva EA-kouluttajan pätevyys.
Hankinnan kohteelle asetetut vähimmäisvaatimukset
Koulutus toteutetaan liitteenä (LIITE 1) olevien sisältöjen mukaisesti.
Hinta ja muut kaupalliset ehdot
Hinta ja muut kaupalliset ehdot Hinnat on ilmoitettava netto € (alv 0 %) pyydetyssä yksikössä eli yhden EA1 (tai vastaava) koulutuksen hinta ja yhden hätäensiapukoulutuksen hinta. Arvonlisäveron palveluntuottaja laskuttaa voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Tarjottujen hintojen tulee sisältää kaikki palvelun toimittamisesta aiheutuvat kulut. Näitä ovat mm. matka- ja majoituskustannukset, päivärahat, ylityökorvaukset sekä tarjousajan päättyessä voimassa olevat toimittajan suoritettavaksi tulevat välilliset verot ja maksut lukuun ottamatta arvonlisäveroa. Hintavaraumia ei hyväksytä.
Vertailuperusteena on halvin hinta. (EA1(tai vastaava)+hätäensiapukoulutus yhteishinta)
Laskutus ja maksuehto:
Toimittaja laskuttaa tilaajaa ensisijaisesti verkkolaskulla.
SASKY koulutuskuntayhtymä
Operaattori: CGI
Välittäjätunnus: 003703575029
SASKY koulutuskuntayhtymän OVT-tunnus: 003702049641
Viite: tilaajan nimi ja toimipaikka
Laskutettava toimipaikka on ehdottomasti mainittava laskulla, ja myös tilaajan nimi. Verkkolasku erääntyy maksettavaksi 21 päivän kuluttua hyväksyttävän laskun saapumisesta. Jos toimittaja laskuttaa tilaajaa paperilaskulla, lasku erääntyy maksettavaksi 30 päivän kuluttua hyväksyttävän laskun saapumisesta. Viivästyskorko on enintään kulloinkin voimassa olevan korkolain (633/1982) mukainen.
Laskujen tulee kaikilta osin vastata arvonlisäverolain (1501/1993) asettamia vaatimuksia, erillisiä laskutus tms. lisiä ei hyväksytä.
Muut ehdot
Tarjouksen tekijällä ei ole oikeutta vaatia korvausta tarjouksen tekemisestä.
Tarjouksen pyytäjä pidättää oikeuden olla hyväksymättä mitään tarjousta, mikäli siihen on hankintasäännösten mukaisesti perusteltu syy.
Jättäessään tarjouksen tähän tarjouspyyntöön tarjoaja hyväksyy kaikki tarjouspyynnössä asetetut ehdot ja vaatimukset.
Yleisinä sopimusehtoina noudatetaan soveltuvin osin julkisten hankintojen JYSE 2025 Palvelut -ehtoja.
Tarjouksen sisältö
Tarjouksen tulee sisältää:
• Tiedot tarjoajasta: Tarjoajan nimi, y-tunnus sekä tarjouksen yhteyshenkilö
• Sähköpostiosoite hankintapäätöksen sähköistä tiedoksiantoa varten (laki sähköisestä asioinnista viranomaistoiminnassa 13/2003)
• Palvelukuvaus ja hintatiedot (kokonaishinta ja erittely)
Tarjoajalla on oltava vähintään viisi (5) hankinnan kohdetta vastaavaa referenssiä eli aiempaa toimitusta.
Referenssit eivät saa olla kolmea vuotta vanhempia
tarjouksen jättöpäivästä laskettuna. Dokumentista pitää selvitä koska sopimus on alkanut ja yhteyshenkilön yhteystiedot
Tarjousasiakirjojen julkisuus
Tarjoukset on pyrittävä laatimaan siten, etteivät ne sisällä salassa pidettävää tietoa. Jos tarjoajan mielestä jokin osa tarjouksesta sisältää liikesalaisuuksia, on tarjoajan esitettävä nämä tiedot erillisellä liitteellä, jonka ylälaitaan tulee merkitä teksti "SALAINEN".
Asianosaisella on kuitenkin aina oikeus saada tieto tarjousten vertailussa käytetystä hinnasta ja muusta tarjousten vertailussa käytetystä tekijästä.
Tarjousten käsittely
Määräajan sisällä saapuneet tarjoukset käsitellään siten, että ennen tarjousten vertailua tarkistetaan tarjoajien soveltuvuus sekä tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus. Tarjousten valintaperusteena on halvin kokonaishinta.
Sopimusmenettely
Päätöksen hankinnasta tekee Sasky koulutuskuntayhtymän toimivaltainen viranomainen. Sähköinen tiedoksianto päätöksestä lähetetään tarjoajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Päätös tulee tilaajaa sitovaksi vasta kirjallisella tilauksella tai sopimuksen allekirjoituksilla.
Tarjouksen jättäminen
Sitovat tarjoukset on jätettävä Tarjouspalvelu.fi portaaliin 29.8.2025 klo 15.00 mennessä. Tarjoaja vastaa itse siitä, että tarjous on perillä määräajan puitteissa. Myöhässä saapuneita tarjouksia ei voida huomioida.
Lisätiedot
Tarjouspyyntöä koskevat mahdolliset lisätiedustelut on esitettävä 21.8.2025 klo 12:00 mennessä Tarjouspalvelu.fi portaalin kautta. Vastaukset esitettyihin kysymyksiin sekä muut mahdolliset tarkennukset tarjouspyyntöön julkaistaan Tarjouspalvelu.fi portaalissa viimeistään 25.8.2025
Jättäessään tarjouksen tarjoaja sitoutuu siihen, että se on huomioinut mahdolliset lisätiedot tarjouksessaan sitovana osana tarjouspyyntöä.
Tarjouksen tulee vastata tarjouspyyntöä sekä siinä mainittuja vaatimuksia. Tarjousta ei voida hyväksyä, ellei se täytä tarjouspyynnön kaikkia vaatimuksia.
Hankintapäätös lähetetään sähköpostitse tiedoksi kaikille tarjoajille (tarjoajien tulee ilmoittaa tarjouksessa ko. sähköpostiosoite). Hankintasopimus ei synny hankintapäätöksen toimeksiannolla, vaan edellyttää erillisen kirjallisen hankintasopimuksen. Hankintasopimus voidaan tehdä vasta hankinnan tultua lainvoimaiseksi valitusajan 14 päivän kuluttua. Kuntayhtymää sitova sopimus syntyy vasta kun hankintasopimus (tilaus) on allekirjoitettu.
Hankintayksikkö pidättää itsellään oikeuden olla tarvittaessa hyväksymättä mitään saaduista tarjouksista.
Lisätietoja tarjouspyynnöstä antaa tarvittaessa koulutuspäällikkö Erkki Kemppi,
puh. 044 560 4721 tai sähköpostitse: [email protected]