561328 / Tilintarkastuspalvelut tilikausille 2025-2028, Ylitornion kunta

Määräaika: 26.5.2025 10:00 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
561328 / Tilintarkastuspalvelut tilikausille 2025-2028, Ylitornion kunta
Hankintailmoitus­tyyppi
Kansallinen hankintailmoitus
Julkaistu
8.5.2025 15:28 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
14.5.2025 12:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
26.5.2025 10:00 (UTC+03:00)
Organisaatio
Ylitornion kunta
Kuvaus
Tilintarkastaja on velvollinen raportoimaan tarkastuslautakunnalle tarkastussuunnitelmasta ja sen toteuttamisesta.
Tarkastussuunnitelman raportoinnin lisäksi tilintarkastajan tulee raportoida lautakunnalle tarkastustyön kulusta ja tarkastuksissa tehdyistä havainnoista lautakunnan määräämän aikataulun mukaisesti.
Hinnat tulee ilmoittaa arvolisäverottomina.
Sopimuskausi on 4 tilikautta. Sopimus voidaan tilaajan toimesta koska tahansa irtisanoa 3 kk irtisanomisajalla. Palvelun tarjoajan toimesta irtisanomisaika on 12 kk.
Päätöksen tästä hankinnasta tekee Ylitornion kunnanvaltuusto.
Hinnat ja muut tiedot, jotka tulee käydä tarjouksesta ilmi:
Lakisääteiseen tarkastukseen liittyvät tiedot
- valtuuston toimikautta vastaavien vuosien kunnan tilintarkastuksen kokonaishinta sisältäen matka ja muut kustannukset
- laskutuksessa sovellettava tarkastuspäivän hinta sisältäen matka- ja muut kustannukset, joihin tarjottu kokonaishinta perustuu
- lisätarkastuspäivän hinta sisältäen matka- ja muut kustannukset
- konserniyhteisöjen ja osakkuusyhteisön tarkastuspäivän hinta sisältäen matka- ja muut kustannukset
- tiedot vastuullisen tilintarkastajan auktorisoinnista sekä muusta tehtävään liittyvästä pätevyydestä ja työkokemuksesta
- tiedot avustavina toimivien tarkastajien auktorisoinnista sekä muusta tehtävään liittyvästä pätevyydestä ja työkokemuksesta
- selvitys tilintarkastajan tai tilintarkastusyhteisön tarkastuskokemuksesta ja/tai muulla tavoin hankitusta pätevöitymisestä EU- hankkeiden tai muiden tarjouspyynnössä mainittujen, erityisosaamista vaativien tehtävien tarkastuksessa
- JHT-auktorisoitujen tilintarkastajien työn osuus laskutettavasta työajasta
- vastuullisen JHT-tarkastajan työn osuus lakisääteisestä tarkastuksesta vähintään 30 % kokonaistarkastukseen käytetystä ajasta
- selvitys tilintarkastusyhteisön laadunvarmistuksen järjestämisestä ja siihen liittyvän ohjeistuksen dokumentoinnista.
Hintojen on oltava kiinteät kahden vuoden ajan. Toimittajalla on sen jälkeen oikeus esittää hinnan tarkistusta neuvoteltuaan siitä tilaajan kanssa. Toimittajan on osoitettava hintojen korotusperusteet ja niiden vaikutus kokonaishintaan. Hintaa voidaan korottaa vain, jos muutos kustannuskehityksessä on olennainen. Mahdolliset hinnan tarkistukset tulevat voimaan tilaajan hyväksymisellä.
Laskutus tapahtuu jälkikäteen tehtyjen tarkastuspäivien perusteella, sähköisenä verkkolaskuna.
Toimitettavat asiakirjat ovat:
- Suomen lainsäädännön mukaisten verojen, sosiaaliturvamaksujen ja eläkemaksujen maksaminen
- todistus työttömyysvakuutusmaksujen maksamisesta
- todistus vastuuvakuutuksen ottamisesta ja voimassaolosta
Tarkastuksen laajuus, josta tarjous pyydetään, on n. 7 -10 tarkastuspäivää vuodessa. Määrä sisältää myös tytäryhtiöiden tilintarkastuksen sekä tarkastuslautakunnan sihteerin tehtävät.