560235 / Mäntyharjun kunnan tilikausien 2025-2028 tilintarkastuspalvelut

Määräaika: 16.5.2025 14:00 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
560235 / Mäntyharjun kunnan tilikausien 2025-2028 tilintarkastuspalvelut
Hankintailmoitus­tyyppi
Kansallinen hankintailmoitus
Julkaistu
2.5.2025 14:41 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
9.5.2025 12:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
16.5.2025 14:00 (UTC+03:00)
Organisaatio
Mäntyharjun kunta
Kuvaus
JHT-tilintarkastajan tulee toimia varmentajana sellaisissa EU-hankkeissa, joissa vaaditaan erityistä tilintarkastajan varmennusta. Tilintarkastaja on velvollinen raportoimaan tarkastuslautakunnalle tarkastussuunnitelmasta ja sen toteuttamisesta.
Tarkastussuunnitelman raportoinnin lisäksi tilintarkastajan tulee raportoida lautakunnalle tarkastustyön kulusta ja tarkastuksissa tehdyistä havainnoista lautakunnan määräämän aikataulun mukaisesti.
Hinnat tulee ilmoittaa arvolisäverottomina.
Sopimuskausi on 4 tilikautta (+ mahdollinen 2 vuoden optio).
Sopimus voidaan tilaajan toimesta koska tahansa irtisanoa 3 kk irtisanomisajalla. Palvelun tarjoajan toimesta irtisanomisaika on 12 kk.
Päätöksen tästä hankinnasta tekee Mäntyharjun kunnanvaltuusto.
Hinnat ja muut tiedot, jotka tulee käydä tarjouksesta ilmi:
Lakisääteiseen tarkastukseen liittyvät tiedot
- valtuuston toimikautta vastaavien vuosien kunnan tilintarkastuksen kokonaishinta sisältäen matka ja muut kustannukset
- laskutuksessa sovellettava tarkastuspäivän hinta sisältäen matka- ja muut kustannukset, joihin tarjottu kokonaishinta perustuu
- lisätarkastuspäivän hinta sisältäen matka- ja muut kustannukset
- konserniyhteisöjen ja osakkuusyhteisön tarkastuspäivän hinta sisältäen matka- ja muut kustannukset
- tiedot vastuullisen tilintarkastajan auktorisoinnista sekä muusta tehtävään liittyvästä pätevyydestä ja työkokemuksesta
- tiedot avustavina toimivien tarkastajien auktorisoinnista sekä muusta tehtävään liittyvästä pätevyydestä ja työkokemuksesta
- selvitys tilintarkastajan tai tilintarkastusyhteisön tarkastuskokemuksesta ja/tai muulla tavoin hankitusta pätevöitymisestä EU- hankkeiden tai muiden tarjouspyynnössä mainittujen, erityisosaamista vaativien tehtävien tarkastuksessa
- JHT-auktorisoitujen tilintarkastajien työn osuus laskutettavasta työajasta
- vastuullisen JHT-tarkastajan työn osuus lakisääteisestä tarkastuksesta vähintään 30 % kokonaistarkastukseen käytetystä ajasta
- selvitys tilintarkastusyhteisön laadunvarmistuksen järjestämisestä ja siihen liittyvän ohjeistuksen dokumentoinnista.
Hintojen on oltava kiinteät kahden vuoden ajan. Toimittajalla on sen jälkeen oikeus esittää hinnan tarkistusta neuvoteltuaan siitä tilaajan kanssa. Toimittajan on osoitettava hintojen korotusperusteet ja niiden vaikutus kokonaishintaan. Hintaa voidaan korottaa vain, jos muutos kustannuskehityksessä on olennainen. Mahdolliset hinnan tarkistukset tulevat voimaan tilaajan hyväksymisellä.
Laskutus tapahtuu kuukausittain jälkikäteen tehtyjen tarkastuspäivien perusteella, sähköisenä verkkolaskuna.
Toimitettavat asiakirjat ovat:
- Suomen lainsäädännön mukaisten verojen, sosiaaliturvamaksujen ja eläkemaksujen maksaminen, jos tarjoaja on Suomessa verovelvollinen ja velvollinen maksamaan sosiaaliturvamaksuja
- todistus työttömyysvakuutusmaksujen maksamisesta
- mikäli yritys kuuluu velkajärjestelyn piiriin, selvitys velkajärjestelystä
- vahvistetut tilinpäätöstiedot viimeiseltä tilikaudelta
- todistus vastuuvakuutuksen ottamisesta ja voimassaolosta
- dokumentti omistusrakenteesta
Tarjoajaa koskevat soveltuvuusvaatimukset tarkastetaan vain tarjouskilpailun voittaneelta tarjoajalta. Todistukset eivät saa olla kolmea (3) kuukautta vanhempia tarjouksen jättöpäivästä laskettuna.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen Tarjous hylätään, jos se ei vastaa tarjouspyyntöä.