557571 / Kodinkoneiden huolto- ja tarkastuspalvelut
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
557571 / Kodinkoneiden huolto- ja tarkastuspalvelut
Hankintailmoitustyyppi
Suunnittelu [TED eF[4]]
Julkaistu
23.5.2025
10:18
(UTC+03:00)
Organisaatio
Helsingin kaupungin asunnot Oy
Kuvaus
TÄMÄ ON TIETOPYYNTÖ EIKÄ TÄLLÄ ILMOITUKSELLA PYYDETÄ TARJOUKSIA.
Hekalla on noin 54000 asuntoa, joissa asukkaiden käytössä on erilaisia kodinkoneita. Kodinkoneiden rikkoutumistilanteissa tarvitaan huolto- ja tarkastuspalvelua.
Korjattavat kodinkoneet sijaitsevat Helsingin alueella. Tavallisimpia huollettavia tai korjattavia kodinkoneita ovat jääkaapit, jääkaappipakastimet, liedet, liesituulettimet ja -kuvut sekä astianpesukoneet.
Palveluun sisältyvät viallisten kodinkoneiden tarkastukset sekä huolto- ja korjaustyöt erillisten työ- kohdekohtaisten tilausten mukaisesti. Laitekanta kohteittain ja myös kohteissa huoneistoittain vaihtelee laitteiden iän, tuotemerkkien ja -tyyppien osalta. Palveluntuottajan on pystyttävä korjaamaan eri merkkisiä laitteita ja huolehtimaan varaosien nopeasta saatavuudesta Tilaajan yleisimpiin laitetyyppeihin.
Heka pyytää potentiaalisia tarjoajia osallistumaan hankinnan markkinavuoropuheluun. Tämän ilmoituksen liitteenä on esitelty tarjouspyyntöasiakirjoista luonnosversio Palvelukuvauksesta sekä Vastuullisuusvaatimukset-sopimusliite, joiden sisällöstä toivotaan kommentteja. Luonnosversioon voidaan tehdä muutoksia vielä ennen varsinaista kilpailutusta.
Heka pyytää kommentteja erityisesti seuraavista asioista:
REKISTERÖINTI- JA PÄTEVYYSVAATIMUKSET
1) Palveluntuottajan on oltava rekisteröity Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) tai muun vastaavan toimijan rekisteriin, ja tarjoajalla tulee olla säädösten mukainen oikeus suorittaa hankinnan kohteena olevia huolto- ja korjaustöitä keittiölaitteille. Tarjoajalla tulee olla tarvittavat toimintaoikeudet sähköasennustöihin ja sähkölaitekorjauksiin. Toisin sanoen, palveluntuottajalla tulee olla voimassa olevat oikeudet suorittaa sähkölaitekorjaustöitä (Sähkölaitekorjaus A / L toimintaoikeus), ja kaikkien asennustöiden tulee täyttää voimassa olevat säädökset.
Onko edellä mainitut vaatimus mielestänne kohtuullinen ja tarpeellinen tässä palveluhankinnassa? Minkälaisia muutoksia vaatimuksiin ehdotatte ja millä perusteilla?
HINNOITTELU
2) Onko palvelutuottajalla mahdollista määritellä yksi tuotemerkkeihin sitomaton varaosahinnoittelu? Esimerkiksi jääkaapin sisäpuolinen metallikahva/ hinta? Jääkaapin ulkopuolinen metallikahva/ hinta?
3) Onko palveluntuottajalla mahdollista määritellä hinta tarkastuskäynnille? (Käytetään tilanteissa, joissa käynnillä todetaan, että korjaaminen ei ole kannattavaa ja määritelty hinnan maksimiraja laitteen korjauskustannukselle täyttyy, jolloin veloitetaan ainoastaan käyntimaksu)
4) Onko palveluntuottajalla mahdollista määritellä huoltokorjaukselle tuntihinta (sisältäen tarkastuskäynnin)? Jatkokysymys- minkälaisissa tilanteissa tarvitaan erillinen tarkastuskäynti ja lisäksi huoltokorjaus toisella käynnillä? Kuinka usein sekä tarkastus että huolto onnistuvat samalla käynnillä? Missä tilanteissa tarvitaan kaksi erillistä käyntiä?
SOVELTUVUUSVAATIMUKSET JA SOPIMUSEHDOT
5) Ovatko yleiset sopimusehdot (Jyse palvelut, päivitysversio 2022) toimivat kodinkoneiden huoltopalveluun? Millaisia muutoksia sopimusehtoihin kaivattaisiin ja miksi?
6) Minkälaisia ajatuksia on ympäristönäkökohdista? Hekalla on käytössään Vastuullisuusvaatimukset-liite, joka on osa kaikkia kilpailutuksia. Millaisia asioita kodinkoneiden huolto ja tarkastuspalvelussa kannattaisi huomioida vastuullisuuden näkökulmasta?
REFERENSSIT JA YLEISTÄ
7) Miten isoja sopimuksia kodinkonehuolloista on tehty asiakkaiden kanssa? Mikäli soveltuvuusvaatimuksissa on tavoitteita yrityksen liikevaihdolle tai referensseille, mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota?
8) Tarvitseeko kohdeluetteloa liittää erikseen tarjouspyyntöön vai riittääkö, että viittaamme Hekan verkkosivuille, josta kohdeluettelo löytyy ajantasaisena?
9) Minkälaisia ajatuksia palveluntuottajalla on yleisesti kilpailutuksesta sekä vertailuun otettavista hinnoista?
Hankintaa koskevia kommentteja pyydetään osoitteella [email protected] viimeistään 4.8.2025.
Heka saattaa järjestää vielä toisen markkinavuoropuhelukierroksen tai kutsua potentiaaliset palveluntuottajat Hekan toimitiloihin erilliseen tilaisuuteen. Kutsu lähetetään kaikille tähän tietopyyntöön osallistuneille.
Kiitos osallistumisestanne!