557045 / Tietopyyntö / Suomen kansallismuseon lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu

Määräaika: 30.4.2025 15:00 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tietopyynnön tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
557045 / Tietopyyntö / Suomen kansallismuseon lipunmyynnin ja tapahtumanhallinnan ratkaisu
Hankintailmoitus­tyyppi
Tietopyyntö
Julkaistu
9.4.2025 11:02 (UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
30.4.2025 15:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
30.4.2025 15:00 (UTC+03:00)
Organisaatio
Museovirasto
Kuvaus
Suomen kansallismuseo ("Hankintayksikkö") on hankkimassa Kansallismuseon ja muiden kohteidensa käyttöön nykyaikaisen ratkaisun, jonka avulla pääsy- ja tapahtumalippuja sekä pääsymaksutyyppisiä digitaalisia palvelutuotteita samoihin ajankohtiin tulee voida samanaikaisesti myydä kiinteistä myyntipisteistä, asiakaspalvelun mobiileista myyntipisteistä, lippuautomaateista, palvelumyynnin kautta sekä verkosta. Liput tulee voida sujuvasti tarkastaa kohteeseen tai tapahtumaan saavuttaessa.
Tuotetieto tulee voida hallinnoida lipunmyyntijärjestelmässä. Lipputuotteisiin ja tapahtumiin liittyvä asiakas- ja myyntitieto tulee voida sujuvasti ja ajantasaisesti raportoida päätöksenteon perustaksi esimerkiksi työvuorosuunnitteluun sekä analysointiin ja tilastointiin.
Lipunmyyntijärjestelmä tulee voida integroida kassajärjestelmään tai sen pitää itsessään sisältää kassatoiminnallisuuksia. Lisäksi se tulee voida integroida järjestelmiin, kuten taloushallinnon järjestelmään ja museon ohjelmistotuotantojen ja resurssien ohjausjärjestelmään sekä mahdolliseen tulevaan CRM-järjestelmään. Ratkaisun tulee sisältää modernit tapahtumanhallintaan liittyvät toiminnallisuudet.
Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa mm. potentiaalisten toimittajien eri toteutusvaihtoehtoja, kiinnostusta palvelun tuottamiseen sekä palvelun hintatasoa.
Hankittavan lipunmyyntijärjestelmän kuvaus sekä kysymykset, joihin Hankintayksikkö toivoo tarjoajilta vastausta ovat tämän tietopyynnön liitteinä.
Vastauksia tietopyyntöön pyydetään 30.4.2025 mennessä joko sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai suoraan Tarjouspalvelu-toimittajaportaalin kautta.
Mahdollinen tarjouspyyntö julkaistaan erikseen, eikä tietopyyntöön vastaaminen ole tarjouksen jättämisen edellytys.
Tietopyyntöön vastaamisesta ei makseta korvausta.
_______________________________________________
The National Museum of Finland("Procurement Unit") is procuring a modern solution for the National Museum and its other sites to enable the simultaneous sale of admission and event tickets, as well as digital service products resembling admission fees, for the same time slots. These sales must be possible from fixed points of sale, mobile customer service sales points, ticket vending machines, service sales, and online. Tickets must be smoothly validated upon arrival at the site or event.
Product information must be manageable within the ticketing system. Customer and sales data related to ticket products and events must be easily and accurately reportable to support decision-making, such as for staff scheduling, analysis, and statistical purposes.
The ticketing system must be integrable with a point-of-sale (POS) system or must itself include POS functionalities. Additionally, it must be integrable with systems such as financial management systems, museum production/resource management system, and a potential future CRM system. The solution must include modern features for event management.
The purpose of this request for information is to map, among other things, the different implementation options of potential suppliers, their interest in providing the service, and the price level of the service.
A more detailed description of the ticketing system to be procured and the questions to which the Procurement Unit would like the bidders to respond are attached to this request for information.
Responses to the request for information are requested by 30 April 2025 either by email to [email protected] or directly via the Tarjouspalvelu supplier portal.
A possible request for tender will be published separately, and responding to the request for information is not a prerequisite for submitting a tender.
No compensation will be paid for responding to a request for information.