125/02.08.00.00.00/2025 / Kauniaisten kaupungin uimahallin viikonloppujen ylläpitosiivous, arkisin tapahtuva huoltoaamujen siivous sekä laitoshuoltajien sijaistussiivouspalvelu
Määräaika:
12.5.2025
16:00
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
125/02.08.00.00.00/2025 / Kauniaisten kaupungin uimahallin viikonloppujen ylläpitosiivous, arkisin tapahtuva huoltoaamujen siivous sekä laitoshuoltajien sijaistussiivouspalvelu
Hankintailmoitustyyppi
Pienhankinta
Julkaistu
28.4.2025
13:50
(UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
9.5.2025
12:00
(UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
12.5.2025
16:00
(UTC+03:00)
Organisaatio
Kauniaisten kaupunki
Kuvaus
Kauniaisten kaupungin puhdistuspalvelut pyytävät tarjoustanne Kauniaisten uimahallin viikonloppujen ylläpitosiivouksen, sekä huoltoaamujen ja sijaistussiivouspalvelun hankinnasta tämän tarjouspyynnön sekä sen liitteiden mukaisesti.
Kauniaisten kaupungin puhdistuspalvelut vastaavat liikuntapaikkojen puhtaudesta. Uimahallissa on kuusiratainen iso allas, lastenallas sekä suihku- ja pukutilojen lisäksi myös tilaussauna.
Uimahallin osoite: Asematie 26, 02700 Kauniainen
Kauniaisten uimahallin aukioloajat
(muutokset aukioloajoissa mahdollisia):
MA, TI, TO ja PE klo 6.00-21.00
KE 9.00-21.00 (Huoltoaamu)
LA klo 10.00-18.00
SU klo 10.00-18.00
Uimahallin käyttöaste on korkea ja ylläpitosiivouksessa tulee huomioida märkätilojen korkeat hygieniavaatimukset. Arkisin työ tehdään omana tuotantona. Viikonloppusiivous sekä keskiviikkoisin tapahtuva huolto-aamujen siivous ja laitoshuoltajien sijaistussiivouspalvelu hankitaan ostopalveluna. Kaupungin laitoshuoltaja osallistuu myös huoltoaamuisin tapahtuvaan siivoukseen.
Kilpailutettavan uimahallin viikonloppujen ylläpitosiivouksen, arkisin tapahtuvan huoltoaamujen siivouksen sekä laitoshuoltajien sijaistussiivouspalvelun sopimuskausi on 1.9.2025-31.8.2027 + mahdollinen optiovuosi 1.9.2027-31.8.2028.
Palvelutuotanto kohteessa aloitetaan 1.9.2025 alkaen, erillisen aikataulun mukaisesti. Kohteessa pidetään töiden aloituskatselmus / -perehdytystilaisuus palveluntarjoajan työnjohdolle sekä työntekijöille 2 viikkoa ennen sopimuksen mukaisten töiden aloitusta. Palveluntarjoajalla ei ole oikeutta veloittaa töiden aloituskatselmuksesta eikä perehdytystilaisuudesta palveluntarjoajalle syntyneitä kustannuksia asiakkaalta.
Hankittavan viikonloppusiivouksen sekä huoltoaamujen siivouksen työaika-arviot ja työn suoritusajankohta:
lauantai: 5 h / päivä klo 13.00-18.00
sunnuntai: 5 h / päivä klo 13.00-18.00
Huolto-aamut: 2,5h / päivä x 2hlö (yht. 5 h) klo 05.30-08.00
Huom: viikonloppuisin sekä sijaistussiivouspalvelussa työtä tehdään asiakkaiden läsnä ollessa.
Muutokset työajoissa mahdollisia.
Viikonloppuisin siivottavat neliöt ovat 895 m2 ja arkisin siivottavat neliöt ovat 922 m2. Viikonloppusiivouksen osalta pyydämme tarjoajia neliömäärien sijaan kiinnittämään huomiota tarjouspyynnön liitteenä oleviin puhtaustaso- sekä laatukuvauksiin, palvelukuvauksiin sekä siivoussuunnitelmiin, joista ilmenee tarkemmin ostettavan palvelun laajuus.
Mikäli työn suoritusajankohta sattuu arkipyhäksi, ei työtä automaattisesti tehdä, vaan sen suorittaminen varmistetaan tilaajalta tapauskohtaisesti erikseen. Varmistus on palveluntarjoajan vastuulla. Mikäli palveluntarjoaja edellä olevasta huolimatta siivoaa kohteessa arkipyhänä, ilman tilaajan suostumusta, ei palveluntarjoajalla ole oikeutta laskuttaa siivousta.
Varsinaisen sopimuskauden 1.9.2025-31.8.2027 osalta hintojen tulee olla kiinteät, alv (0 %), josta kaikki myönnettävät alennukset on vähennetty. Hintojen tulee sisältää kaikki laskutuksesta, tilausten käsittelystä, kuljetuksista yms. aiheutuvat kustannukset. Erillisiä laskutuslisiä ei hyväksytä.
Hinnat ovat sopimuksen liitteessä nro 10 (hintalomake).
Mahdollisen optiovuoden käytön osalta tilaaja ilmoittaa palveluntarjoajalle halustaan optiovuoden käyttöön viimeistään 31.5.2027. Tämän jälkeen palveluntarjoajan on mahdollista tarkistaa antamansa palvelun hintataso vastaamaan paremmin yleistä hintatasoa ja / tai palvelun tuottamisesta palveluntarjoajalle aiheutuvia todellisia kustannuksia. Hintojen tarkistaminen on mahdollista myös alaspäin. Mikäli hintoja tarkistetaan ylöspäin, tulee hinnankorotuksen perustua edellä mainittuihin seikkoihin, ollen kuitenkin enintään 6,5 % (per hintaliitteessä annettu arvonlisäveroton tuntihinta). Palveluntarjoajan tulee pystyä perustelemaan hinnankorotus tilaajalle tilaajan niin pyytäessä.
Mikäli palveluntarjoaja haluaa optiovuoden osalta käyttää mahdollisuuttaan hinnantarkistukseen, tulee hänen ilman erillistä tilaajan pyyntöä ilmoittaa uudet hinnat tilaajalle kirjallisesti (sähköposti: [email protected]) viimeistään 30.6.2027 klo 12.00 mennessä.
Optiovuoden käytöstä / käyttämättä jättämisestä tehdään virallinen päätös. Muut sopimusehdot pysyvät samana.
Siivouspalvelu suoritetaan Kauniaisten kaupungin siivousvälineillä, -aineilla ja - koneilla sekä hankintailmoituksessa määriteltyjen ehtojen ja liitteenä olevien palvelu- ja laatukuvausten, siivoussuunnitelman sekä muiden asiakirjojen mukaisesti. Työohjeet on kuvattu liitteissä nrot 1-8.
Hankinnan valintaperusteena on kilpailutuksen ehdot ja kriteerit täyttävä, edullisimman yhteenlasketun viikonloppusiivouksen sekä huoltoaamujen siivouspalvelun arvonlisäverottoman (alv 0 %) vuosihinnan tarjoava palveluntarjoaja. Hinnat ilmoitetaan tarjouspyynnön liitteenä nro 10. olevalla hintalomakkeella, jota ei saa muuttaa millään tavoin.
Hintalomakkeessa ilmoitetaan myös arkena tapahtuvan laitoshuoltajan sijaistussiivouspalvelun hinta sekä sunnuntai- / arkipyhäsiivouksen hinta, mutta ne eivät ole tarjouksen vertailuperusteena.
Tarjoukset jätetään käyttäen tarjouspalvelu.fi -portaalia maanantaihin 12.5.2025 klo 16.00 mennessä. Tarjoukseen liittyvät lisätietokysymykset on jätettävä portaalin kautta viimeistään 9.5.2025 klo 12.00 mennessä, jonka jälkeen tilaaja vastaa kysymyksiin portaalin kautta 9.5.2025 klo 18.00 mennessä. Tarjoajien tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei voida vastata.
Sopimuskauden aikana voi tulla käyttökatkoksia, jolloin tilaaja ei ole velvollinen suorittamaan siivouksesta korvausta palveluntarjoajalle. Käyttökatkoksista ilmoitetaan toimittajalle erikseen kirjallisesti (sähköposti), minimissään kahta viikkoa ennen palvelun aiottua suoritusajankohtaa. Tällöin palveluntarjoajalla ei myöskään ole oikeutta laskuttaa palvelusta.
Tilaajalla on oikeus keskeyttää sopimus remontin, tai muun vastaavan takia. Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus, mikäli tilaaja päättää siirtää hankinnan, tai osan/ osia hankinnasta omaan tuotantoon, tai tilaajan toiminta päättyy esimerkiksi kuntaliitoksen, yhtiöittämisen tai muun vastaavan seikan seurauksena.
Tarjouskilpailun menettelykieli on suomi. Tarjoajan tulee nimetä vähintään yksi (1) henkilö hoitamaan yhteydenpitoa tilaajan ja toimittajaksi valitun tarjoajan välillä tämän tarjouspyynnön mukaisen hankinnan toteuttamiseksi sekä liittää selvitys yhteyshenkilöstä yhteystietoineen tämän tarjouspyynnön liitteeksi (tarjoajan perustietolomake, liite nro 12.)
Tarjoajan on rekisteröidyttävä, tai sitouduttava rekisteröitymään tilaajavastuu.fi -palveluun. Tarjouksen jättämisen ehtona on osallistuminen kohdenäytölle. Näyttö järjestetään huoltoaamuna 7.5.2025 klo 7.00-8.00 osoitteessa: Asematie 26, 02700 Kauniainen. Tapaamme uimahallin pääovilla klo 6.55.
Näytölle ilmoittaudutaan tiistaihin 6.5.2025 klo 12.00 mennessä sähköpostisosoitteeseen: [email protected].
Ilmoita näytölle osallistuvien henkilöiden lukumäärä.
Tarjouskilpailusta suljetaan pois tarjoaja, jolla ei voida katsoa olevan teknisiä, taloudellisia tai muita edellytyksiä hankinnan
toteuttamiseksi. Tarjoajan on täytettävä tässä tarjouspyynnössä mainitut kelpoisuusvaatimukset. Mikäli toimittaja ei täytä näitä vaatimuksia, hankintayksikkö sulkee tarjoajan pois tarjouskilpailusta.
Tarjoajalla ei ole oikeutta saada korvausta tekemästään tarjouksesta. Palveluntarjoaja on velvollinen tutustumaan tarjouspyynnön liitteenä oleviin asiakirjoihin sekä hankintasopimukseen (liite nro 9.), joissa hankinnan kohteen kriteerit ovat tarkemmin määriteltyinä. Sopimuksesta löytyvät mm. myös laskutusta koskevat toimittajalle asetetut vaatimukset.
Hankintayksiköllä on oikeus perustellusta syystä hylätä kaikki tarjoukset ja jättää hankinta tekemättä. Hankintapäätöksen tekee toimivaltainen taho. Hankintapäätöksestä ilmoitetaan kaikille tarjoajille kirjallisesti (sähköpostilla).
Hankinnasta tehdään erillinen kirjallinen sopimus Kauniaisten kaupungin ja valitun palveluntarjoajan kesken. Molempia sopimusosapuolia sitova sopimus syntyy vasta, kun hankinnan muutoksenhakuaika on kulunut umpeen ja hankintasopimus on allekirjoitettu.