124/02.08.00.00.00/2025 / Palloiluhallin viikonloppusiivouksen ja sijaistussiivouspalvelun hankinta
Määräaika:
30.3.2025
23:59
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
124/02.08.00.00.00/2025 / Palloiluhallin viikonloppusiivouksen ja sijaistussiivouspalvelun hankinta
Hankintailmoitustyyppi
Pienhankinta
Julkaistu
14.3.2025
14:00
(UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
24.3.2025
12:00
(UTC+02:00)
Tarjousten määräaika
30.3.2025
23:59
(UTC+03:00)
Organisaatio
Kauniaisten kaupunki
Kuvaus
Kauniaisten kaupungin puhdistuspalvelut vastaavat liikuntapaikkojen puhtaudesta. Palloiluhalli on Kauniaisten väestönsuojan yhteyteen rakennettu liikunta-/monitoimihalli. Hallissa on yksi pallopeleihin tarkoitettu pelikenttä (palloilusali, sali 1.) sekä telinevoimistelusali (sali 2.). Lisäksi hallista löytyy kiipeilytila, kuntosali, toimisto-/neuvottelutiloja, valvomo, pieni keittiö, sekä runsaasti pukuhuonetiloja. Palloiluhalliin on kaksi sisäänkäyntiä.
Palloiluhallin sisäänkäyntien osoitteet:
Oppilaskodintie 11, 02700 Kauniainen (huoltotunneli, roskakatos).
Asematie 23, 02700 Kauniainen (pääsisäänkäynti).
Kauniaisten palloiluhallin aukioloajat
(muutokset aukioloaikoihin mahdollisia):
MA-PE klo 15:00 – 22:00
LA klo 8:00 – 20:00/21.00
SU klo 8:00–22.00
Palloiluhallin käyttöaste on korkea ja useiden eri lajien edustajilla on jokaisella omat erityistarpeensa tiloille ja niiden puhtaudelle. Erityisesti käsipallossa käytettävä pihka asettaa omat haasteensa sali 1. lattialle ja sen puhdistukselle. Arkisin työ tehdään omana tuotantona. Viikonloppusiivous (pe-la illat) sekä arkisin tapahtuva laitoshuoltajan sijaistussiivouspalvelu hankitaan ostopalveluna.
Kauniaisten kaupungin puhdistuspalvelut pyytää tarjoustanne Palloiluhallin perjantai- ja lauantai-iltojen (viikonloppujen ylläpitosiivouspalvelu; tarkistussiivous) sekä arkisin tapahtuvan laitoshuoltajan sijaistussiivouspalvelun hankinnasta tämän tarjouspyynnön sekä sen liitteiden mukaisesti.
Kilpailutettavan perjantai- ja lauantai-iltaisin tapahtuvan ylläpitosiivouspalvelun sekä arkena tapahtuvan, laitoshuoltajan sijaistussiivouspalvelun sopimuskausi on 1.6.2025-30.9.2027 + mahdollinen optiovuosi 1.10.2027-30.9.2028.
Viikonlopuille hankittavan palvelun työaika-arviot ja työn suoritusajankohta:
perjantai: 4 h / päivä klo 21.15-23.15
lauantai: 6,5 h / päivä klo 20.00-23.15 (pihkanpoisto!)
Työ suoritetaan parityöskentelynä. Muutokset työajoissa mahdollisia sopimuskaudella.
Viikonloppujen osalta siivottavat neliöt ovat 3 625 m2 ja arkisin siivottavat neliöt ovat 4 703 m2. Viikonloppusiivouksen osalta pyydämme tarjoajia neliömäärien sijaan kiinnittämään huomiota tarjouspyynnön liitteenä oleviin puhtaustaso- sekä laatukuvauksiin, palvelukuvauksiin sekä siivoussuunnitelmiin, joista ilmenee tarkemmin ostettavan palvelun laajuus (ammattitaitoisen työntekijän tekemää tarkistussiivousta).
Lauantaisin työhön sisältyy sali 1. lattian pihkanpoisto (työaika 2,5h), jonka osalta tilaaja pidättää itsellään oikeuden peruuttaa tehtäväksi suunniteltu työ viimeistään kaksi viikkoa ennen aiottua työn suoritusajankohtaa. Peruutus tehdään kirjallisesti (sähköposti).
Mikäli tilaaja on peruuttanut pihkanpoiston, on lauantain työtunnit 4h/päivä klo 20-22.15.Tällöin palveluntarjoajalla ei myöskään ole oikeutta laskuttaa pihkanpoistoa.
Mikäli työn suoritusajankohta sattuu arkipyhäksi, ei työtä automaattisesti tehdä, vaan sen suorittaminen varmistetaan tilaajalta tapauskohtaisesti erikseen. Varmistus on palveluntarjoajan vastuulla. Mikäli palveluntarjoaja edellä olevasta huolimatta siivoaa kohteessa arkipyhänä, ilman tilaajan suostumusta, ei palveluntarjoajalla ole oikeutta laskuttaa siivousta.
Varsinaisen sopimuskauden 1.6.2025-30.9.2025 (2 v 4 kk) hintojen tulee olla kiinteät, alv (0 %), josta kaikki myönnettävät alennukset on vähennetty. Hintojen tulee sisältää kaikki laskutuksesta, tilausten käsittelystä, kuljetuksista yms. aiheutuvat kustannukset. Erillisiä laskutuslisiä ei hyväksytä.
Hinnat ovat sopimuksen liitteessä nro 6. (hintalomake).
Mahdollisen optiovuoden käytön osalta tilaaja ilmoittaa palveluntarjoajalle halustaan optiovuoden käyttöön viimeistään 30.4.2027. Tämän jälkeen palveluntarjoajan on mahdollista tarkistaa antamansa palvelun hintataso vastaamaan paremmin yleistä hintatasoa ja / tai palvelun tuottamisesta palveluntarjoajalle aiheutuvia todellisia kustannuksia. Hintojen tarkistaminen on mahdollista myös alaspäin. Mikäli hintoja tarkistetaan ylöspäin, tulee hinnankorotuksen perustua edellä mainittuihin seikkoihin, ollen kuitenkin enintään 6,5 % (per hintaliitteessä annettu arvonlisäveroton tuntihinta). Palveluntarjoajan tulee pystyä perustelemaan hinnankorotus tilaajalle tilaajan niin pyytäessä.
Mikäli palveluntarjoaja haluaa optiovuoden osalta käyttää mahdollisuuttaan hinnantarkistukseen, tulee hänen ilman erillistä tilaajan pyyntöä ilmoittaa uudet hinnat tilaajalle kirjallisesti (sähköposti: [email protected]) viimeistään 31.5.2027 klo 12.00 mennessä.
Optiovuoden käytöstä / käyttämättä jättämisestä tehdään virallinen päätös. Muut sopimusehdot pysyvät samana.
Palloiluhallin sali 1. lattian pihkanpoiston erityisluonteen vuoksi tilaaja edellyttää tähän tarjouskilpailuun osallistuvilta palveluntarjoajilta referenssiä vastaavanlaisen työn suorittamisesta. Referenssiksi hyväksytään yhtäjaksoisesti minimissään 12 kk jatkunut sopimus (pihkanpoisto min. 2 krt / kuukaudessa, urheilulattia). Referenssi tulee olla viimeisen kolmen vuoden ajalta. Palveluntarjoajan on ilmoitettava referenssiksi katsomansa asiakkaan referenssiyhteyshenkilön tiedot on tämän tarjouspyynnön liitteenä, jotta tilaaja voi tarkistaa referenssin paikkansa pitävyyden.
Siivouspalvelu suoritetaan Kauniaisten kaupungin siivousvälineillä, -aineilla ja - koneilla sekä hankintailmoituksessa määriteltyjen ehtojen ja liitteenä olevien palvelu- ja laatukuvausten, siivoussuunnitelman sekä muiden asiakirjojen mukaisesti. Työohjeet on kuvattu liitteissä nrot 1-4.
Hankinnan valintaperusteena on kilpailutuksen ehdot ja kriteerit täyttävä, edullisimman yhteenlasketun, viikonloppujen siivouspalvelun arvonlisäverottoman (alv 0 %) vuosihinnan tarjoava palveluntarjoaja. Hinnat ilmoitetaan tarjouspyynnön liitteenä nro 6. olevalla hintalomakkeella, jota ei saa muuttaa millään tavoin.
Hintalomakkeessa ilmoitetaan myös arkena tapahtuvan laitoshuoltajan sijaistussiivouspalvelun hinta sekä sunnuntai- / arkipyhäsiivouksen hinta, mutta ne eivät ole tarjouksen vertailuperusteena.
Tarjoukset jätetään käyttäen tarjouspalvelu.fi -portaalia. Tarjoukseen liittyvät lisätietokysymykset on jätettävä portaalin kautta viimeistään 24.3.2025 klo 12.00 mennessä, jonka jälkeen tilaaja vastaa kysymyksiin portaalin kautta 24.3.2025 klo 23.59 mennessä. Tarjoajien tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei voida vastata.
Sopimuskauden aikana voi tulla käyttökatkoksia, jolloin tilaaja ei ole velvollinen suorittamaan siivouksesta korvausta palveluntarjoajalle. Käyttökatkoksista ilmoitetaan toimittajalle erikseen kirjallisesti (sähköposti), minimissään kahta viikkoa ennen palvelun aiottua suoritusajankohtaa.
Tilaajalla on oikeus keskeyttää sopimus remontin, tai muun vastaavan takia. Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus, mikäli tilaaja päättää siirtää hankinnan, tai osan/ osia hankinnasta omaan tuotantoon, tai tilaajan toiminta päättyy esimerkiksi kuntaliitoksen, yhtiöittämisen tai muun vastaavan seikan seurauksena.
Tarjouskilpailun menettelykieli on suomi. Tarjoajan tulee nimetä vähintään yksi (1) henkilö hoitamaan yhteydenpitoa tilaajan ja toimittajaksi valitun tarjoajan välillä tämän tarjouspyynnön mukaisen hankinnan toteuttamiseksi sekä liittää selvitys yhteyshenkilöstä yhteystietoineen tämän tarjouspyynnön liitteeksi (tarjoajan perustietolomake, liite nro 8.)
Tarjoajan on rekisteröidyttävä, tai sitouduttava rekisteröitymään tilaajavastuu.fi -palveluun. Tarjouksen jättämisen ehtona on osallistuminen kohdenäytölle. Näyttö järjestetään 20.3.2025 klo 07.00-08.00 osoitteessa: Asematie 23, 02700 Kauniainen. Tapaamme palloiluhallin ylä-/etuovella klo 6.55.
Näytölle ilmoittaudutaan ti 18.3.2025 klo 12.00 mennessä sähköpostisosoitteeseen: [email protected].
Ilmoita näytölle osallistuvien henkilöiden lukumäärä.
Tarjouskilpailusta suljetaan pois tarjoaja, jolla ei voida katsoa olevan teknisiä, taloudellisia tai muita edellytyksiä hankinnan
toteuttamiseksi. Tarjoajan on täytettävä tässä tarjouspyynnössä mainitut kelpoisuusvaatimukset. Mikäli toimittaja ei täytä näitä vaatimuksia, hankintayksikkö sulkee tarjoajan pois tarjouskilpailusta.
Tarjoajalla ei ole oikeutta saada korvausta tekemästään tarjouksesta. Palveluntarjoaja on velvollinen tutustumaan tarjouspyynnön liitteenä oleviin asiakirjoihin sekä hankintasopimukseen (liite nro 5.), joissa hankinnan kohteen kriteerit ovat tarkemmin määriteltyinä. Sopimuksesta löytyvät mm. myös laskutusta koskevat toimittajalle asetetut vaatimukset.
Hankintayksiköllä on oikeus perustellusta syystä hylätä kaikki tarjoukset ja jättää hankinta tekemättä. Hankintapäätöksen tekee toimivaltainen taho. Hankintapäätöksestä ilmoitetaan kaikille tarjoajille kirjallisesti (sähköpostilla).
Hankinnasta tehdään erillinen kirjallinen sopimus Kauniaisten kaupungin ja valitun palveluntarjoajan kesken. Molempia
sopimusosapuolia sitova sopimus syntyy vasta, kun hankinnan muutoksenhakuaika on kulunut umpeen ja hankintasopimus on allekirjoitettu.