161/02.08.00/2025 / Kemin kaupungin kesäkukkahankinnat 2026-2028

Määräaika: 11.4.2025 12:00 (UTC+03:00)
Määräaikaan:

Tiivistelmä

Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
161/02.08.00/2025 / Kemin kaupungin kesäkukkahankinnat 2026-2028
Hankintailmoitus­tyyppi
Kansallisen kynnysarvon alittava hankinta (pienhankinta)
Julkaistu
13.3.2025 15:40 (UTC+02:00)
Kysymysten jätön määräaika
4.4.2025 12:00 (UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
11.4.2025 12:00 (UTC+03:00)
Organisaatio
Kemin kaupunki
Kuvaus
Kemin kaupungin yhdyskuntatekniikka pyytää tarjouksia vuosien 2026-2028 kesäkukkien hankinnoista tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Tarjouskilpailun voittaneiden tarjoajien kanssa solmitaan puitejärjestely. Puitejärjestelyyn valitaan 2-4 toimittajaa. Sopimuskausi on 3 v + 1v optio. Option käyttämisestä päätetään erikseen ennen sopimuskauden päättymistä. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava hankinta.
Tarjouspyynnössä ja sen liitteessä 1 on ilmoitettu tarvittavien kasvien lajikenimet, määrät, värit ja koot. Tarjouksessa tulee ilmetä yksikköhinnat sekä tornien osalta myös kuljetuskustannukset. Mikäli yrityksellä ei ole omaa kuljetuskalustoa, ilmoitetaan yrityksen järjestämän kuljetuksen kustannukset. Kuljetuskustannukset eivät ole mukana hintavertailussa. Tilaaja varaa oikeuden tilata kuljetukset itse. Kuljetuksen puuttuminen tulee mainita.
Valintakriteerinä on halvin hinta kaikkien tarjousten kriteerit täyttäneiden tarjoajien kesken. Sopimuksessa tullaan käyttämään kevennetty kilpailutus-mallia, jossa
tehdään vuosittainen minikilpailutus erillisellä hintalomakkeella valittujen toimittajien kesken.
Tarjouspyynnössä vertailuhinta kysytään yleisimpien kasvien/kukkien osalta. Hinnat tulee
ilmoittaa (alv 0%) arvonlisäverottomina. Puitejärjestelyn hinnat ovat kiinteät ensimmäiset 12
kuukautta.
Puitesopimuskautena puitesopimustoimittajiksi valittujen toimittajien etusijaisjärjestys määräytyy tarveajankohdan saatavuuden ja kukkien/kasvien laadun mukaan. Hintatiedustelut tehdään tarveajankohtaa edeltävän syksyn aikana.
Tarjoajan tulee laatia tarjouksen liitteeksi lyhyt kuvaus miten ja milloin aloitetaan kasvien viljely amppeleissa ja torneissa. Tilaaja tarkistaa kasvit ennen toimitusta tornien, ruukkujen, amppeleiden ja kappaletavaran osalta. Tarkistuksesta sovitaan etukäteen. Tällöin tilaaja voi vielä hylätä tarjouksen, jos toimenpiteet ja laatu eivät vastaa vaatimuksia.
Tuottajaa koskee, ryhmäkasvien hankintaa ja viljelyä koskevat Kauppapuutarhaliiton ryhmäkasvien laatuvaatimukset, yleiset ohjeet ja ohjeistukset sekä tilauslistassa mainitut laatulausekkeet toimitusaikoineen. Tilaajalla on oikeus jakaa kasvien toimitus osiin, jos se on kokonaistaloudellisesti tarkoituksen mukaista.
Ryhmäkasvien laatua koskevat vähimmäisvaatimukset:
Hankittavien ryhmäkasvien viljely tulee suorittaa hyviä viljelymenetelmiä noudattaen. Kasvit on viljeltävä riittävän harvassa, niin latvottuna ja kasvunsäädettynä, ettei niiden jatkokehitys ulos istutettuna viivästy tai kasvutapa poikkea normaalista kasvutavasta. Viljelyn loppuvaiheessa, viimeiset 2-3 viikkoa, tulee kasvit karaista viljelemällä niitä mahdollisimman alhaisessa lämpötilassa. Kumuloituvia kasvunsääteitä käytettäessä niiden vaikutus ei saa olla niin voimakas, että se haittaa kasvierän kasvamista istuttamisen jälkeen. Tilaaja pidättää oikeuden tilattujen kasvien laadunvalvontaan viljelyn eri vaiheissa.
Toimitettavien ryhmäkasvien tulee täyttää Kauppapuutarhaliitto ry:n ryhmäkasvien laatuvaatimusten yleiset ohjeet (liite 2) sekä ne kasvilajikohtaiset Kauppapuutarhaliiton ohjeet, jotka ovat voimassa toimitusvuonna. Tarjoaja hyväksyy ryhmäkasvien toimitussopimuksen ja ryhmäkasvien toimitusehdot sellaisenaan (liite 3).
Hankinnassa käytetään julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot tavarahankinnoissa JYSE 2014 TAVARAT ( huhtikuun 2022 päivitysversio)
Kohteen osoite:
Kemin kaupungintalo, Valtakatu 26 Kemi.
Muuta:
Sopimus ei sisällä tilaajan määräostovelvoitetta. Tarjouspyynnössä esitetyt määrät ovat
arviota eivätkä sido tilaajaa. Tilaaja ilmoittaa tarvittavat lajikkeet, värit sekä määrät hyvissä
ajoin aina minikilpailutuksen yhteydessä.
Tilaukset sopimustoimittajilta tehdään minikilpailutuksen hintavertailun perusteella
halvimman hinnan mukaan. Jos kukaan puitesopimuksessa olevista toimittajista ei pysty
toimittamaan tilausta, tuoteosto voidaan tehdä puitesopimuksen ulkopuolella olevalta
toimittajalta
Aikataulu:
Ruukuissa ja amppeleissa kasvavat kasvit tulee olla valmiita viimeistään viikolla 23. Mikäli tilataan floratorneja ja pylväsamppeleita, niiden tulee olla toimitusvalmiita vk:lla 23 (24).
Muut kuin tornit noudetaan itse.
Yhteyshenkilöt:
Puistotyönjohtaja Katri Lassila 040 764 5794, [email protected]
Logistiikkavastaava Ilkka Nisula 040 682 0789