THL/4814/2.02.06/2023 / TIETOPYYNTÖ Vuokravaate- ja pesulapalvelut 2025-2027 (2028-2029)
Määräaika:
18.8.2025
12:00
(UTC+03:00)
Määräaikaan:
Tietopyynnön tiivistelmä
Katso samankaltaisia mahdollisuuksia
Kaikkien tietojen näyttäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen palveluun.
THL/4814/2.02.06/2023 / TIETOPYYNTÖ Vuokravaate- ja pesulapalvelut 2025-2027 (2028-2029)
Hankintailmoitustyyppi
Tietopyyntö
Julkaistu
18.6.2025
16:25
(UTC+03:00)
Kysymysten jätön määräaika
25.7.2025
12:00
(UTC+03:00)
Tarjousten määräaika
18.8.2025
12:00
(UTC+03:00)
Organisaatio
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Kuvaus
Tämä ilmoitus on tietopyyntö, jonka tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla toimivien toimittajien ratkaisuvaihtoehtoja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja Vankiterveydenhuollon yksikön (VTH) eri toimintojen käyttöön toimipisteestä riippuen joko vuokravaatteet ja pesulapalvelu tai ainoastaan pesulapalvelu jo olemassa oleville työvaatteille ja muille tekstiileille. Pesulapalveluihin kuuluu THL:n omistuksessa olevien työvaatteiden puhdistus ja viimeistely sekä ns. kilopyykki.
Hankinta on jaettu neljään osa-alueeseen:
Osa-alue 1: Etelä-Suomi
Osa-alue 2: Länsi-Suomi
Osa-alue 3: Itä-Suomi
Osa-alue 4: Pohjois-Suomi ja lappi
Tietopyynnön esittäminen ei velvoita THL:ää aloittamaan hankintamenettelyä tai käyttämään tietopyynnön vastauksissa annettuja tietoja hankintamenettelyssä. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista. Tässä tietopyynnössä annetut tiedot ja vastaukset eivät sido niiden antajaa. Vasta mahdollisen tarjouspyynnön
perusteella annetussa tarjouksessa ilmoitetut tiedot ovat tarjoajaa sitovia.
Päätökset hankinnan etenemistavasta ja mahdollisen tarjouskilpailun sisällöstä tehdään kartoituksen jälkeen.
TIETOPYYNTÖÖN VASTAAMINEN
1. Onko teidän mahdollista tarjota tuotteita ja palveluita kaikkiin osa-alueisiin 1-4?
2. Pyydämme palauttamaan täytettynä osa-aluekohtaiset liitteet 2-4. Mikäli ette pysty tarjota tiettyä tuotetta, syöttäkää osa-alue kohtaiseen
sarakkeeseen tieto EI. Mikäli pystytte tarjoamaan tuotetta ja palvelua jättäkää sarake tyhjäksi.
3 . Pystyttekö sitoutumaan kaikkiin liitteessä 1 palvelu ja tuotekuvaus esitettyihin vaatimuksiin? Mikäli ette, mitkä ehdot ovat sellaisia, joihin ette
pysty sitoutumaan?
4. Onko tietopyyntöaineistossa puuttuvia tietoja, jotka olisi hyvä olla tarjoajan tiedossa tarjouksen tekemistä tai sopimuskauden
aikaista yhteistyötä varten?
5. Pysyttekö sitoutumaan hankintasopimusmallin mukaisiin sopimusehtoihin? Mikäli ette, mitkä ehdot ovat sellaisia, joihin ette
pysty sitoutumaan?
6. Näettekö osa-alueiden tuotekokonaisuuksien ryhmittelyssä ongelmia?
7. Onko esitetyissä vaatimuksissa/kuvauksessa sellaisia tekijöitä, jotka mahdollisesti nostavat hintaa merkittävästi? Jos on, mitä
nämä tekijät ovat ja mitkä näiden perusteet ovat
8. Mitä tietoja raporttinne tilauksista ja toimituksista sisältävät?
9. Miten ympäristöasiat on huomioitu toiminnassanne?
10. Kuinka moneen osa-alueeseen arvioisitte osallistuvanne?
11. Pystyttekö sitoutumaan liitteen 7 Handi-palvelun kuvauksen ehtoihin? Mikäli ette, mitkä ehdot ovat sellaisia, joihin ette pysty
sitoutumaan?
Näiden tietojen lisäksi pyydämme vapaamuotoisia näkemyksiänne kokonaisuuden toteuttamisvaihtoehdoista tai muista asiaan liittyvistä mahdollisuuksista ja/tai mahdollisista riskeistä.
Vastaukset pyydetään jättämään sähköisen Tarjouspalvelu-portaalin kautta.
Tämän tietopyynnön liitteet:
Liite 1 Palvelu ja tuotekuvaus
Liite 2 Alue 1 Etelä-Suomi
Liite 3 Alue 2 Länsi-Suomi
Liite 4 Alue 3 Itä-Suomi
Liite 5 Alue 4 Pohjois-Suomi
Liite 6 Sopimusluonnos
Liite 7 Handi-palvelun kuvaus
Vastausten yhteydessä pyydetään ilmoittamaan niiden mahdollisesti sisältämät liikesalaisuustiedot, jotka käsitellään luottamuksellisesti. Viranomaiselle toimitettujen tietojen ja asiakirjojen julkisuuteen sovelletaan lakia viranomaisen toiminnan
julkisuudesta (21.5.1999/621)